Ontsporing na harde windstoot...

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
TSP

Bericht door TSP »

Whoei, trek je vliegenierspak met parachute maar vast aan! :lol: :lol: :lol:
nicken

Bericht door nicken »

TSP schreef:Whoei, trek je vliegenierspak met parachute maar vast aan! :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
TMTHALYS

Bericht door TMTHALYS »

willem schreef:En als ik me niet vergis alletwee ook van uw (en mijn) woonplaats
Klopt. De treinbegeleider is ondertussen wel op pensioen gesteld wegens zware gezondheidsproblemen.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

TSP schreef:Whoei, trek je vliegenierspak met parachute maar vast aan! :lol: :lol: :lol:
Parachute? En die gaat dan niet meer open, zelfs de reserve niet omdat iemand er aan geprutst heeft met het oog op moord. Zie Belgisch nieuws van vandaag... :cry:
Anyway, ben zonder vliegenier aangekomen in de Midi :)
nicken

Bericht door nicken »

Tis hier reeds goed de moeiete wat wind betreft,reeds snel spul gezien :shock:
Bert

Bericht door Bert »

nicken schreef:Tis hier reeds goed de moeiete wat wind betreft,reeds snel spul gezien :shock:
Ah daar ook al, hier op de zeedijk is het ook grootte storm.
Wover

Bericht door Wover »

Daarstraks konden een paar vogels de IC-G tussen Gent en Antwerpen bijna volgen :P
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Wover schreef:Ik kan je daar geen info over geven, maar ik weet nog goed dat ik vorig jaar in een break stilstond in Herentals en dat die gezellig heen en weer schommelde (en ver hoor, voor zo'n gewicht te hebben,...)
Tijdens de stilstand is dat idd niet normaal.
Maar tijdens de rit tussen Herentals & Lier was dit wel normaal.
Dat had vooral te maken met de staat van't spoor zelf. Ze hebben de laatste maanden spoorwerken gedaan op lijn 15, waardoor de schommelingen zo goed als verdwenen zijn.
Op lijn 15 zouden ze nu nog iets moeten doen aan de sporen, aan de stopplaats Nijlen. Sprinterkes hebben het daar enorm moeilijk om zonder slippen aan't perron te komen. Die sproeitrein zou daar in de herfst en winterperiode wat vaker mogen langskomen.
Wover

Bericht door Wover »

Als je met de IR Nijlen passeert krijg je nog altijd een ruk naar rechts hoor, door de lucht die tussen de perronboord geperst wordt neem ik aan.

En het waren wel degelijk schommelingen ten gevolge van de wind, in het station van Herentals zelf.
Pieter

Bericht door Pieter »

Daarstrax toen ik in een M6 zat, in het station van Antwerpen-Berchem was deze toch ook lichtjes aan het wiebelen toen de trein stilstond.

De lichtpalen aan de andere kant van het station kon je ook mooi zien meewiegen met de wind...

Het weer is toch iets speciaals he!
nicken

Bericht door nicken »

Pieter schreef:Daarstrax toen ik in een M6 zat, in het station van Antwerpen-Berchem was deze toch ook lichtjes aan het wiebelen toen de trein stilstond.

De lichtpalen aan de andere kant van het station kon je ook mooi zien meewiegen met de wind...

Het weer is toch iets speciaals he!
ja idd,tis eens wa anders
ik wil meer van date :P
TSP

Bericht door TSP »

T waait hier super hard. Er staat/komt geen trein meer in het station bij ons. :? Een vriend van me zei dat het wel een ruige rit was in de stoptrein vandaag.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

De IC schommelde ook behoorlijk, vanmiddag op lijn 50A.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Jaja, en vanaf dinsdag verwachten ze al voor heel het land sneeuwbuien! :D

Ik heb zo'n voorgevoel dat we nu hetzelfde scenario gaan meemaken als deze zomer! :wink: Juli was zeer warm en zeer droog, terwijl Augustus koud en nat was!

Met een beetje geluk gaan we een koude februarimaand tegemoet! 8)
nicken

Bericht door nicken »

Trainspotterke schreef:Jaja, en vanaf dinsdag verwachten ze al voor heel het land sneeuwbuien! :D

Ik heb zo'n voorgevoel dat we nu hetzelfde scenario gaan meemaken als deze zomer! :wink: Juli was zeer warm en zeer droog, terwijl Augustus koud en nat was!

Met een beetje geluk gaan we een koude februarimaand tegemoet! 8)
Spreken we nie af voor ne sneeuwballengevecht :D
Plaats reactie