Voetbalstadion op NMBS-terrein in Schaarbeek

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
Fonske

Voetbalstadion op NMBS-terrein in Schaarbeek

Bericht door Fonske »

Hallo,

Ik heb er niks op tegen dat op het NMBS-terrein in Schaarbeek een voetbalstadion zou verrijzen. Als voetbalfan vind ik namelijk dat er dringend nood is aan nieuwe moderne stadions in België. Schaarbeek is inderdaad een zeer goede locatie maar zeker niet de enige voor zo'n project.

Maar, die gronden van het vormingsstation Schaarbeek, die zijn volgens mij ontzettend veel waard. Het is een enorme lap grond, vlak bij het centrum en de grote toegangswegen van Brussel. Vanuit Google Earth zoom je er zo op in! Zou de NMBS en de Belgische staat in deze tijden van begrotingstekorten niet meer kunnen doen met dit enorme kapitaal? Ik denk in ieder geval van wel!

En aan Markske... succes met uw herexamen (weeral) en ... Sloggi rules!

Groetjes!
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Ooit zou op diezelfde site een tweede Brussels HST-station herrijzen, moesten de plannen worden uitgevoerd.Het was namelijk de bedoeling dat de treinen die de zuidelijke HSL (Lijn 1) nemen stoppen en aankomen in Brussel-Zuid, en diegenen die de noordelijke en oostelijke HSL's nemen (Lijn 2,3 en 4) in dit nieuwe station in Schaarbeek stopten en eindigen..

Een situatie zoals voor 1952 dus: enkel 2 kopstations in Brussel en voor de doorgaande treinen (Amsterdam-Parijs reed toen ook al) moest men kopmaken in Brussel-Groendreef en dan via de Lijn 28 naar Brussel-Zuid..

Natuurlijk zal dit plan door geldgebrek nooit meer worden uitgevoerd, het plan van het nieuw voetbalstadion is dan realistischer..

Ergens zijn er nog foto's van dat nieuwe station, maar ik vind ze niet..
Plaats reactie