Uitwerpselen veroorzaken ongevallen

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
AM80
Berichten: 134
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:09
Locatie: Oostende

Uitwerpselen veroorzaken ongevallen

Bericht door AM80 »

In Nederland is er overlast ontstaan door het achterlaten van uitwerpselen op de sporen. In de Nederlandse stad Leeuwarden is de afgelopen maand al vier keer een trein door een stootblok gegleden als gevolg van de aanwezigheid van de uitwerpselen. Er vielen geen gewonden omdat de snelheid bij de incidenten erg laag ligt. Toch klaagt de vakbond VVMC dat het station niet goed wordt schoongemaakt en heeft een klacht neergelegd bij spoorbeheerder ProRail.

Vakbondsbestuurder Wim Eilert pleit ervoor dat ProRail meer werk maakt van het schoonhouden van het station en de sporen in Leeuwarden. “Er zijn meer stations waar het niet zo netjes is, maar Leeuwarden springt er echt uit”, zegt Eilert. “Dit soort viezigheid op het spoor geeft een behoorlijk raar zicht voor de nette reiziger”.

De VVMC pleit ervoor dat de toiletten worden afgesloten als treinen langere tijd stilstaan op het station. In Groningen is dat al enige tijd de praktijk. (EdP)

bron: Hln.be

Je kan zeggen wat je wil, maar dit zaakje stinkt behoorlijk

AM80 :mrgreen:
Bert

Bericht door Bert »

Hoe kan een trein nu door een stootblok rijden door uitwerpselen??? :roll:
Doorslippen op uitwerpselen :lol:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Als dat waar is, dan is de situatie in bepaalde stations levensgevaarlijk. Ik denk aan spoor 1 in Halle waar al dat treinpersoneel zo dringend moet ontlasten; duikbrillen hebben nu eenmaal geen gesloten tolietsysteem. En waar regelmatig vernieuwde tweeledige stellen staan, heb je hetzelfde verschijnsel, behalve dat alles daar met meer kracht naar buiten gespoten wordt.
Toch een verschil met Nederland: bij ons valt de troep niet op de rail, bij de Nederlanders wel. Of dit ook een verschil maakt voor de hoeveelheid drek die je als treinspotter binnenkrijgt, moet nog onderzocht worden.
Met vriendelijke groet

overweg13
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

Tjah, ze moeten het toch op iets kunnen steken als ze een fout gemaakt hebben ;)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

overweg13 schreef:Als dat waar is, dan is de situatie in bepaalde stations levensgevaarlijk. Ik denk aan spoor 1 in Halle waar al dat treinpersoneel zo dringend moet ontlasten; duikbrillen hebben nu eenmaal geen gesloten tolietsysteem. En waar regelmatig vernieuwde tweeledige stellen staan, heb je hetzelfde verschijnsel, behalve dat alles daar met meer kracht naar buiten gespoten wordt.
Ga naar het WC en werp de uitwerpselen op de grond tijdens het rijden :!: Veel mensen doen dat.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Jonathan schreef:
overweg13 schreef:Als dat waar is, dan is de situatie in bepaalde stations levensgevaarlijk. Ik denk aan spoor 1 in Halle waar al dat treinpersoneel zo dringend moet ontlasten; duikbrillen hebben nu eenmaal geen gesloten tolietsysteem. En waar regelmatig vernieuwde tweeledige stellen staan, heb je hetzelfde verschijnsel, behalve dat alles daar met meer kracht naar buiten gespoten wordt.
Ga naar het WC en werp de uitwerpselen op de grond tijdens het rijden :!: Veel mensen doen dat.
Ik zie de bestuurder nog niet zo gauw al rijdend naar het toilet gaan... Want daar ging mijn tussenkomst over.
Met vriendelijke groet

overweg13
Jonathan

Bericht door Jonathan »

overweg13 schreef:
Jonathan schreef:
overweg13 schreef:Als dat waar is, dan is de situatie in bepaalde stations levensgevaarlijk. Ik denk aan spoor 1 in Halle waar al dat treinpersoneel zo dringend moet ontlasten; duikbrillen hebben nu eenmaal geen gesloten tolietsysteem. En waar regelmatig vernieuwde tweeledige stellen staan, heb je hetzelfde verschijnsel, behalve dat alles daar met meer kracht naar buiten gespoten wordt.
Ga naar het WC en werp de uitwerpselen op de grond tijdens het rijden :!: Veel mensen doen dat.
Ik zie de bestuurder nog niet zo gauw al rijdend naar het toilet gaan... Want daar ging mijn tussenkomst over.
Ja, oké, bij de bestuurder ben ik er mee eens dat die niet kan gaan tijdens het stilstaan en op de doorspoelingsknop gaan duwen tijdens het rijden, maar het zou toch kunnen toegepast worden, ook voor veel reizigers (vooral 65+) hebben er moeite mee om tijdens het rijden naar de WC te gaan.
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Moet nie vragen wat een "sch**ters" die hollanders zijn :P :P :P

Ik zie het al voor me :

Trein rijd perron Antwerpen Centraal op , oorzaak , te veel k**tels op de baan :P Joenges toch , waar gaat het allemaal heen :lol:

Is het eigenlijk normaal als een AM96 ;in volle vaart; in één keer water aan het lossen is aan de zijkanten ?Niet de wc-pot maar gewoon water dat er met een serieuze druk uit komt gespoten ?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Concurrent schreef:Is het eigenlijk normaal als een AM96 ;in volle vaart; in één keer water aan het lossen is aan de zijkanten ?Niet de wc-pot maar gewoon water dat er met een serieuze druk uit komt gespoten ?
dat zie ik ook regelmatig bij de I11. Volgens mij is dat condensatie die onstaat door de drukverandering in de remcilinders :wink:
Wover

Bericht door Wover »

of bij klassiekskes, dan verschiette wel ff als dieje in een station met overkapping stilstaat :p
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

das gewoon de overloop van het waterreservoir :-)
vrij eenvoudig als zo een waterbak (om wc door te spoelen en handen te wassen) tot de laatste drop gevuld is dan zal bij het nemen van een bocht of snelheids veranderingen dat water reageren en eventueel via de overloop (da eveneens de vulmonding is) terug naar buiten lopen.
Wover

Bericht door Wover »

nee ik denk et ni, bij stilstand bv bij nen break hebde toch soms dat ineens ne motor aanspringt, wss voor luchtdruk te laden ofzo, en als da stopt dan geeft da ff ne "pfffffft" die tamelijk hard is :P, bij klassiekjes is da nog veel harder.

Bij bussen hebde da ook
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Das de compressor; om luchtdruk bij te vullen.
pffffssshhh: is om het teveel aan druk weg te werken, of om de remmen te lossen.
TBbart

Bericht door TBbart »

nee, bij die stellekes zijn da de compressor en ventilatoren die om de zoveel tijd aanschieten... die aflaat voor overdruk hoor je vooral goed in lokomotieven...maar bij stellekes heb ik dat nog niet gehoort :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

het stoppen van de compressor is zowel bij stellen als bij loks ongeveer hetzelfde. op het einde van de pompwerking blaast hij heel effe een klein beetje lucht af via een klep. op MS zal je geen ventilatiehoren aangezien de ventilatie van de motoren enkel werkt bij het rijden en dus niet bij het stilstaan, bij ms 96 hoor je ventilatie van de elektronica das al en die van de airco natuurlijk :-)
Plaats reactie