Shrek schreef:Maar in die 8 M6 past ongeveer evenveel volk als in 4 MW41's aan mekaar, dus je wint niets...
Volgens Wikipedia biedt één MW41 plaats aan 138 zittende reizigers in de 2e klasse, en 12 in de eerste klasse. Die capaciteit biedt een M6 ook, maar dan per rijtuig.
Met 8 bakken M6 bied je dus de dubbele capaciteit ten opzichte van 8 bakken MW41
Owja ik was even in de waan dat die dingen drieledig waren xD
Dus neem er dan 5 of 6 ipv 4 en je komt in de buurt van die M6-samenstelling.
Maar beide oplossingen geven een lange trein = heel veel diesel verstookt. Dan levert een HLE met wagons een zeer mooie besparing op.
Hangt er vanaf of het tegen de draad laten staan om op druk te blijven van een loc meer, minder of evenveel gebruikt als het laten draaien van al die dieselmotoren.
dekooiker schreef:Hangt er vanaf of het tegen de draad laten staan om op druk te blijven van een loc meer, minder of evenveel gebruikt als het laten draaien van al die dieselmotoren.
In energie zal dat wel ongeveer evenveel zijn, maar elektrische energie is veel goedkoper dan diesel
dcr schreef:Spijtig dat de nieuwe minister nu in Wallonië woont, de binding met de Kempen zal niet echt groot zijn vrees ik....
Zal wel juist zijn, met ik denk dat de spoorwegen in de Kempen beter af zijn met een Waalse PS-minister dan met een Vlaamse VLD'er. De naam Decroo alleen al...
overweg13 schreef:
Zal wel juist zijn, met ik denk dat de spoorwegen in de Kempen beter af zijn met een Waalse PS-minister dan met een Vlaamse VLD'er. De naam Decroo alleen al...
Dat zou ik toch niet zo stellen, want ik vermoed dat als een PS'er moet kiezen tussen besparen op personeel of op dienstverlening, dat het de dienstverlening is die het zwaarst te lijden zal krijgen.
Ik zeg niet dat het met ne liberaal beter is, maar de PS heeft al meermaals de spoorwegen misbruikt om aan "klantenbinding" te doen.
overweg13 schreef:
Zal wel juist zijn, met ik denk dat de spoorwegen in de Kempen beter af zijn met een Waalse PS-minister dan met een Vlaamse VLD'er. De naam Decroo alleen al...
Dat zou ik toch niet zo stellen, want ik vermoed dat als een PS'er moet kiezen tussen besparen op personeel of op dienstverlening, dat het de dienstverlening is die het zwaarst te lijden zal krijgen.
Ik zeg niet dat het met ne liberaal beter is, maar de PS heeft al meermaals de spoorwegen misbruikt om aan "klantenbinding" te doen.
En wat dacht je dat er met de dienstverlening gebeurd is ten tijde van Decroo sr.? Een op zich niet zo slecht IC-IR-plan werd onder zijn impuls omgeturnd tot het grootste besparingsplan ooit, met 3 opeenvolgende prijsverhogingen in iets meer dan een jaar tijd, en met het meest extreme dedain voor NMBS-personeel en reizigers. Of wat dacht je van gauw geïmproviseerde afschaffingen midden in de geldigheidsperiode van de dienstregeling.
Eh ja en versleten als je naar het inferieur interieur kijkt en als je erin zit zal je dat wel merken.
Was het oorspronkelijk niet de bedoeling om die stellen op 15 jaar af te schrijven ?
overweg13 schreef:
Zal wel juist zijn, met ik denk dat de spoorwegen in de Kempen beter af zijn met een Waalse PS-minister dan met een Vlaamse VLD'er. De naam Decroo alleen al...
Dat zou ik toch niet zo stellen, want ik vermoed dat als een PS'er moet kiezen tussen besparen op personeel of op dienstverlening, dat het de dienstverlening is die het zwaarst te lijden zal krijgen.
Ik zeg niet dat het met ne liberaal beter is, maar de PS heeft al meermaals de spoorwegen misbruikt om aan "klantenbinding" te doen.
En wat dacht je dat er met de dienstverlening gebeurd is ten tijde van Decroo sr.? Een op zich niet zo slecht IC-IR-plan werd onder zijn impuls omgeturnd tot het grootste besparingsplan ooit, met 3 opeenvolgende prijsverhogingen in iets meer dan een jaar tijd, en met het meest extreme dedain voor NMBS-personeel en reizigers. Of wat dacht je van gauw geïmproviseerde afschaffingen midden in de geldigheidsperiode van de dienstregeling.
Je hoort mij niet ontkennen dat de periode onder vader Decroo een zeer zwarte periode was in de geschiedenis van de NMBS, maar ik wou gewoon duiden dat bij bestparingen de PS vooral het personeel zal ontzien, dus is de reiziger bij voorbaat de dupe.
In de 'Metro' van vrijdag 9/12 stond rechts onderaan pagina 2 bij 'Kort nieuws' het volgende tekstje:
Bijna alle werken aan de spoorinfrastructuur die van belang zijn voor Vlaanderen lopen vertraging op of zijn geschrapt.
Dat blijkt uit een evaluatie van het akkoord tussen de federale overheid en de gewesten.
Heb vanmiddag in Mol een aantal (denk ik) I10 rijtuigen met op kop een 55XX en achteraan een 62XX, stond klaar om richting Neerpelt of Hasselt te vertrekken.
Boke schreef:Heb vanmiddag in Mol een aantal (denk ik) I10 rijtuigen met op kop een 55XX en achteraan een 62XX, stond klaar om richting Neerpelt of Hasselt te vertrekken.
Oude tijden herleven! Of was het gewoon een meettrein van Infrabel?