Bibke schreef:ronny schreef:Bibke schreef:
De vrijgekomen motorwagens 41 van de L-treinen kunnen vanaf de nieuwe dienstregeling de IC's Hamont - Antwerpen-C versterken.
BTW: ik rij liever met een MW41 mee dan met een Desiro.
Over materieel gesproken!
De voorbije jaren hebben politici (vooral de plaatselijke) zeer euforisch gedaan over de elektrificatie. Het zou comfort, stiptheid en betere aansluitingen brengen.
De elektrificatie is al ruim een jaar een feit. Dit vroegen ze toch?
Ik wil hun reactie zien als blijkt dat op zondag 12 dec. de IC Hamont-Mol-Antwerpen nog altijd met MW41 gereden wordt.
Wat het comfort betreft: ik ben benieuwd naar hun reactie als ze op maandag 13 december 2015 in Mol een "niet gerenoveerde varkensneus" vol grafitie zien verschijnen! of enkele klassiekjes, of combinatie van beide, of niet gerenoveerde duikbril. In het beste(?) geval een Desiro. Dan zitten de Dames en Heren voor Brussel net als in een lijnbus, netjes achter elkaar, al dan niet in rijrichting of naast een wand (zonder venster)(de enige plaats waar men tegenover elkaar kan zitten, zit de ene helft niet aan het raam).
Geef mij dan maar een MW41 zoals Bibke schrijft.
Wat stiptheid en betere aansluitingen betreft: dit kan ook met dieselmaterieel.
Als de L-trein op hetzelfde tijdstip in Mol zou vertrekken als nu, zou hij wat vroeger in Berchem aankomen en de aansluiting naar Brussel-Charleroi gehaald kunnen worden en omgekeerd.
Aankomst L-trein: xx.30, vertrek -> Bru-Charl: xx.30.
Waarom voor de L-trein niet terug de dienstregeling van voor dec.2014 ingevoerd; toen was er in Antwerpen ongeveer om het halfuur een verbinding naar de Kempen waarvan 1x met overstap te Herentals van de IR Antw-Turnhout naar de L-trein Antw-Mol.