Electrificatie Herentals-Mol

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Bibke »

LML schreef:Daar is niets van aan. De L-trein Mol-Antwerpen vertrekt en komt aan op spoor A en die rijdt vanaf half december (start nieuwe dienstregeling) elektrisch.
Dat was inderdaad zo voorzien maar er zit een kink in de kabel door wat "ijzeren rijn 82" vermeld. Afwachten wat de oplossing wordt.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door BlubBlub »

Op dit moment wordt er aan de bovenleiding gewerkt net boven de wissel waar spoor A op L15 komt.

Vanavond kijk ik wat er nog van draad overblijft.
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door ijzeren rijn 82 »

Spoor A in Mol werd vandaag losgekoppeld van het electrische net !
Dus er kan geen electrische trein op spoor A komen !
trainlovertje
Berichten: 2340
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door trainlovertje »

Vreemd... Is er dan nergens anders in dit land zo een tankinstallatie net langs een (geëlektrificeerd) spoor? Heb die tank trouwens gezien op streetview. En dus zal de L-trein in de toekomst vermoedelijk op spoor 3 komen?
Catenist
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:23

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Catenist »

Zoiets is onbegrijpelijk. Zelfs al is dat om veiligheidsredenen, dan nog weet men dat toch voor men start met het ontwerp en de layout van die elektrificatie werkzaamheden. Er liggen daar 2 mazouttanken van 100000 liter elk om de MW41 te tanken. Die liggen er toch al langer mijn inziens. Maar er zal weer wel een verklaring voor zijn ...
Catenist
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:23

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Catenist »

Weet er iemand hier wanneer er tussen Herentals en Mol zal proefgereden worden met elektrische loc ?
Zal dat 's nachts gebeuren ?
Of is dat misschien al gebeurd? :D
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Bibke »

Ik heb begrepen dat dat al is gebeurd.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Catenist
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:23

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Catenist »

Merci Bibke
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door ijzeren rijn 82 »

Rond 20 sept wordt de spanning er opgezet als er niks uitgeschakeld wordt door defecten .
denk niet dat er tot op heden elektrische ritten zijn geweest , zal eerder voor na 20-09 zijn .
Catenist
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:23

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Catenist »

20 september is kortbij. Ik ga proberen er iets van mee te krijgen. Zal het iets voor 's nachts worden als er weinig verkeer op de lijn is?
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door ijzeren rijn 82 »

Catenist schreef:20 september is kortbij. Ik ga proberen er iets van mee te krijgen. Zal het iets voor 's nachts worden als er weinig verkeer op de lijn is?
Inderdaad nachtelijk werk. 19 op 20 september !
Het is inschakelen van de spanning ! Dus geen testritten met elektrische materiaal !
byter
Berichten: 158
Lid geworden op: 31 jul 2013, 20:53

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door byter »

De testritten zullen normaal vanaf begin oktober door gaan (momenteel zijn de terugstroomleidingen nog niet in orde).
Catenist
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:23

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Catenist »

De normale maximale baanvaksnelheid van lijn 15 is 120 km/u. Is dat correct? Zo ja waarom is dat eigenlijk zo begrensd? Is het de afstand tussen de seinen? Of de spoorbedding? De sporen zijn in 1983 allemaal vervangen geweest naar gelaste lange railstukken, samen met de vervanging van de houten liggers door betonnen liggers. Qua bochten zitten er toch ook geen uitzonderlijke tussen Mol en Herentals, behalve dan misschien de bocht vóór het binnen respectievelijk buitenrijden van Herentals. Maar tussen Olen en Geel en tussen Geel en Mol zijn het rechte trajecten toch, zover je oog reikt. Heeft daar iemand een beetje uitleg bij, het interesseert me wel :-)
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door overweg13 »

Ik heb zelfs nog de tijd meegemaakt dat het 90 was. De stap naar 120 voor een secundaire lijn was dus eigenlijk al een hele vooruitgang en paste in de politiek van toen om alle secundaire lijnen zo veel mogelijk op 120 te brengen. Met de toenmalige dieseltractie was dat ook het maximum.
Afstanden tussen seinen, bediening van overwegen liggen voor vele jaren vast en verhinderen het verhogen van de snelheid, zelfs op relatief rechte lijnen. Bovendien leidt de verhoging van de snelheid vaak slechts tot minieme tijdswinst. Belangrijker is het vlot naderen en binnenrijden van stations: daar kan veel tijd verloren gaan.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Shrek »

Catenist schreef:De normale maximale baanvaksnelheid van lijn 15 is 120 km/u. Is dat correct? Zo ja waarom is dat eigenlijk zo begrensd? Is het de afstand tussen de seinen? Of de spoorbedding? De sporen zijn in 1983 allemaal vervangen geweest naar gelaste lange railstukken, samen met de vervanging van de houten liggers door betonnen liggers. Qua bochten zitten er toch ook geen uitzonderlijke tussen Mol en Herentals, behalve dan misschien de bocht vóór het binnen respectievelijk buitenrijden van Herentals. Maar tussen Olen en Geel en tussen Geel en Mol zijn het rechte trajecten toch, zover je oog reikt. Heeft daar iemand een beetje uitleg bij, het interesseert me wel :-)
De seinen staan inderdaad op een bepaalde afstand (ongeveer 1200m) van elkaar, waardoor je niet sneller kan rijden dan 120.
Plaats reactie