Dat was inderdaad zo voorzien maar er zit een kink in de kabel door wat "ijzeren rijn 82" vermeld. Afwachten wat de oplossing wordt.LML schreef:Daar is niets van aan. De L-trein Mol-Antwerpen vertrekt en komt aan op spoor A en die rijdt vanaf half december (start nieuwe dienstregeling) elektrisch.
Electrificatie Herentals-Mol
Re: Electrificatie Herentals-Mol
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
- Locatie: Negenendertigzeventig
- Contacteer:
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Op dit moment wordt er aan de bovenleiding gewerkt net boven de wissel waar spoor A op L15 komt.
Vanavond kijk ik wat er nog van draad overblijft.
Vanavond kijk ik wat er nog van draad overblijft.
-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Spoor A in Mol werd vandaag losgekoppeld van het electrische net !
Dus er kan geen electrische trein op spoor A komen !
Dus er kan geen electrische trein op spoor A komen !
-
- Berichten: 2347
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Vreemd... Is er dan nergens anders in dit land zo een tankinstallatie net langs een (geëlektrificeerd) spoor? Heb die tank trouwens gezien op streetview. En dus zal de L-trein in de toekomst vermoedelijk op spoor 3 komen?
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Zoiets is onbegrijpelijk. Zelfs al is dat om veiligheidsredenen, dan nog weet men dat toch voor men start met het ontwerp en de layout van die elektrificatie werkzaamheden. Er liggen daar 2 mazouttanken van 100000 liter elk om de MW41 te tanken. Die liggen er toch al langer mijn inziens. Maar er zal weer wel een verklaring voor zijn ...
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Weet er iemand hier wanneer er tussen Herentals en Mol zal proefgereden worden met elektrische loc ?
Zal dat 's nachts gebeuren ?
Of is dat misschien al gebeurd?
Zal dat 's nachts gebeuren ?
Of is dat misschien al gebeurd?
-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Rond 20 sept wordt de spanning er opgezet als er niks uitgeschakeld wordt door defecten .
denk niet dat er tot op heden elektrische ritten zijn geweest , zal eerder voor na 20-09 zijn .
denk niet dat er tot op heden elektrische ritten zijn geweest , zal eerder voor na 20-09 zijn .
Re: Electrificatie Herentals-Mol
20 september is kortbij. Ik ga proberen er iets van mee te krijgen. Zal het iets voor 's nachts worden als er weinig verkeer op de lijn is?
-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Inderdaad nachtelijk werk. 19 op 20 september !Catenist schreef:20 september is kortbij. Ik ga proberen er iets van mee te krijgen. Zal het iets voor 's nachts worden als er weinig verkeer op de lijn is?
Het is inschakelen van de spanning ! Dus geen testritten met elektrische materiaal !
Re: Electrificatie Herentals-Mol
De testritten zullen normaal vanaf begin oktober door gaan (momenteel zijn de terugstroomleidingen nog niet in orde).
Re: Electrificatie Herentals-Mol
De normale maximale baanvaksnelheid van lijn 15 is 120 km/u. Is dat correct? Zo ja waarom is dat eigenlijk zo begrensd? Is het de afstand tussen de seinen? Of de spoorbedding? De sporen zijn in 1983 allemaal vervangen geweest naar gelaste lange railstukken, samen met de vervanging van de houten liggers door betonnen liggers. Qua bochten zitten er toch ook geen uitzonderlijke tussen Mol en Herentals, behalve dan misschien de bocht vóór het binnen respectievelijk buitenrijden van Herentals. Maar tussen Olen en Geel en tussen Geel en Mol zijn het rechte trajecten toch, zover je oog reikt. Heeft daar iemand een beetje uitleg bij, het interesseert me wel
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Ik heb zelfs nog de tijd meegemaakt dat het 90 was. De stap naar 120 voor een secundaire lijn was dus eigenlijk al een hele vooruitgang en paste in de politiek van toen om alle secundaire lijnen zo veel mogelijk op 120 te brengen. Met de toenmalige dieseltractie was dat ook het maximum.
Afstanden tussen seinen, bediening van overwegen liggen voor vele jaren vast en verhinderen het verhogen van de snelheid, zelfs op relatief rechte lijnen. Bovendien leidt de verhoging van de snelheid vaak slechts tot minieme tijdswinst. Belangrijker is het vlot naderen en binnenrijden van stations: daar kan veel tijd verloren gaan.
Afstanden tussen seinen, bediening van overwegen liggen voor vele jaren vast en verhinderen het verhogen van de snelheid, zelfs op relatief rechte lijnen. Bovendien leidt de verhoging van de snelheid vaak slechts tot minieme tijdswinst. Belangrijker is het vlot naderen en binnenrijden van stations: daar kan veel tijd verloren gaan.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Electrificatie Herentals-Mol
De seinen staan inderdaad op een bepaalde afstand (ongeveer 1200m) van elkaar, waardoor je niet sneller kan rijden dan 120.Catenist schreef:De normale maximale baanvaksnelheid van lijn 15 is 120 km/u. Is dat correct? Zo ja waarom is dat eigenlijk zo begrensd? Is het de afstand tussen de seinen? Of de spoorbedding? De sporen zijn in 1983 allemaal vervangen geweest naar gelaste lange railstukken, samen met de vervanging van de houten liggers door betonnen liggers. Qua bochten zitten er toch ook geen uitzonderlijke tussen Mol en Herentals, behalve dan misschien de bocht vóór het binnen respectievelijk buitenrijden van Herentals. Maar tussen Olen en Geel en tussen Geel en Mol zijn het rechte trajecten toch, zover je oog reikt. Heeft daar iemand een beetje uitleg bij, het interesseert me wel