LML schreef:
Dus wederom 'dank u' pers en media voor het verspreiden van volledig foute informatie...
Toch heeft de NMBS NU meer persvoorlichters dan OOIT in haar geschiedenis...
Wat ik eigenlijk bedoelde, is dat radio- en tv-zenders er een boeltje van maken...
Maar dat zou de persdienst toch moeten onderscheppen en een correctie uitsturen/vragen?
En pers en media zuigen zulke verhalen niet uit eigen duim. Ofwel is dat o.b.v. een persbericht van de spoorwegen, ofwel o.b.v. een persbericht van een burgemeester/partij/actiegroep/... Dus het zijn ofwel diegenen die de persberichten uitsturen die er een boeltje van maken, ofwel de media die het bericht verkeerd brengen.
Ik frons toch ook soms eens met mijn wenkbrauwen bij sommige uitspraken van de Infrabel/NMBS/Thalys/Eurostar woordvoerders. Zij krijgen natuurlijk ook maar hun informatie van de technische mensen (of de interne beleidsmakers/managers) en proberen dat in mensentaal om te zetten (soms in quasi real-time), maar een beetje meer technische achtergrond bij een aantal van de woordvoerders zou toch geen kwaad kunnen.
LML schreef:
Wat ik eigenlijk bedoelde, is dat radio- en tv-zenders er een boeltje van maken...
Maar dat zou de persdienst toch moeten onderscheppen en een correctie uitsturen/vragen?
En pers en media zuigen zulke verhalen niet uit eigen duim. Ofwel is dat o.b.v. een persbericht van de spoorwegen, ofwel o.b.v. een persbericht van een burgemeester/partij/actiegroep/... Dus het zijn ofwel diegenen die de persberichten uitsturen die er een boeltje van maken, ofwel de media die het bericht verkeerd brengen.
Ik frons toch ook soms eens met mijn wenkbrauwen bij sommige uitspraken van de Infrabel/NMBS/Thalys/Eurostar woordvoerders. Zij krijgen natuurlijk ook maar hun informatie van de technische mensen (of de interne beleidsmakers/managers) en proberen dat in mensentaal om te zetten (soms in quasi real-time), maar een beetje meer technische achtergrond bij een aantal van de woordvoerders zou toch geen kwaad kunnen.
Ik denk dat je nog niet veel van de pers gewerkt hebt. Die verdraaien uw teksten en als je daarop reageert, blijven ze stoistijns doof.
Laatst gewijzigd door Bibke op 13 nov 2015, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
rdv schreef:
Ik frons toch ook soms eens met mijn wenkbrauwen bij sommige uitspraken van de Infrabel/NMBS/Thalys/Eurostar woordvoerders. Zij krijgen natuurlijk ook maar hun informatie van de technische mensen (of de interne beleidsmakers/managers) en proberen dat in mensentaal om te zetten (soms in quasi real-time), maar een beetje meer technische achtergrond bij een aantal van de woordvoerders zou toch geen kwaad kunnen.
Ik vind net dat de woordvoerders van Infrabel heel erg professioneel zijn. Ik kan hen zelden betrappen op technische fouten.
De woordvoerder van Infrabel heeft dan ook nooit gesproken over overstappen of het compleet verdwijnen van de dieseltreinen naar Antwerpen. Hij had het erover dat er nu elektrische treinen naar Mol kunnen rijden en dat die stipter en milieuvriendelijker zijn, wat gewoon de waarheid is.
Wel veel teksten komen van "Belga" dus als de journalist van "Belga" het zo stelt nemen de kranten het zo over.
Waarom denk je dat je dikwijls knal dezelfde teksten tegenkomt bij kranten, zelfs van verschillende groepen.
Wat houdt deze opleiding in? Zijn het treinbestuurders die nu met AR41 rijden en opgeleid worden voor de Desiro, of zijn het treinbestuurders Desiro van elders die lijnkennis komen opdoen?
Daar er sprake is van depot Mol, ga ik ervan uit dat het bestuurders zijn die de Desiro helemaal moeten aanleren... (en misschien zelfs elektrisch materieel tout court, of deden ze voorheen al elektrische diensten elders in het land?)
Voor Lijnkennis op te doen stuurt men nooit materieel ter plaatse at doet men met bestaande treinen. Materieel ter plaatse sturen doet men om lokaal de opleiding van dit type te kunnen geven.
Door de in bedrijf name van de Desiro's zal de omloop van het AR41 materieel ook wijzigen.
Het gebeurt nu dat er af en toe in Antwerpen C met materieel geswitched wordt tussen de L- en de IC-trein.
2 AR41 die als L in AntwC aankomen en 44 min later als IC terug rijden.
De aangekomen IC om x.51 (met meer dan 2 AR41) verdwijnt dan bv in de bundel.
Eenmaal de L met Desiro's , kan dit niet meer.
Of men ontwerpt E- en Dieselmaterieel dat koppelbaar is en in treinschakeling kan rijden.
Moet technisch mogelijk zijn, zeker bij Diesel-Electrische overbrenging voor het dieselmaterieel.
L29&15 schreef:
Of men ontwerpt E- en Dieselmaterieel dat koppelbaar is en in treinschakeling kan rijden.
Moet technisch mogelijk zijn, zeker bij Diesel-Electrische overbrenging voor het dieselmaterieel.
Tegen de tijd dat zulk materieel er ooit zou kunnen zijn, mag ik toch hopen dat de lijn helemaal geëlektrificeerd is. Sowieso lijkt het me een heel gedoe (qua kosten en technische haalbaarheid) voor uiteindelijk maar weinig echte winst.