Electrificatie Herentals-Mol

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door rdv »

LML schreef:
dentheo schreef:
LML schreef: Dus wederom 'dank u' pers en media voor het verspreiden van volledig foute informatie...
Toch heeft de NMBS NU meer persvoorlichters dan OOIT in haar geschiedenis... :D :D
Wat ik eigenlijk bedoelde, is dat radio- en tv-zenders er een boeltje van maken...
Maar dat zou de persdienst toch moeten onderscheppen en een correctie uitsturen/vragen?
En pers en media zuigen zulke verhalen niet uit eigen duim. Ofwel is dat o.b.v. een persbericht van de spoorwegen, ofwel o.b.v. een persbericht van een burgemeester/partij/actiegroep/... Dus het zijn ofwel diegenen die de persberichten uitsturen die er een boeltje van maken, ofwel de media die het bericht verkeerd brengen.

Ik frons toch ook soms eens met mijn wenkbrauwen bij sommige uitspraken van de Infrabel/NMBS/Thalys/Eurostar woordvoerders. Zij krijgen natuurlijk ook maar hun informatie van de technische mensen (of de interne beleidsmakers/managers) en proberen dat in mensentaal om te zetten (soms in quasi real-time), maar een beetje meer technische achtergrond bij een aantal van de woordvoerders zou toch geen kwaad kunnen.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Bibke »

rdv schreef:
LML schreef: Wat ik eigenlijk bedoelde, is dat radio- en tv-zenders er een boeltje van maken...
Maar dat zou de persdienst toch moeten onderscheppen en een correctie uitsturen/vragen?
En pers en media zuigen zulke verhalen niet uit eigen duim. Ofwel is dat o.b.v. een persbericht van de spoorwegen, ofwel o.b.v. een persbericht van een burgemeester/partij/actiegroep/... Dus het zijn ofwel diegenen die de persberichten uitsturen die er een boeltje van maken, ofwel de media die het bericht verkeerd brengen.

Ik frons toch ook soms eens met mijn wenkbrauwen bij sommige uitspraken van de Infrabel/NMBS/Thalys/Eurostar woordvoerders. Zij krijgen natuurlijk ook maar hun informatie van de technische mensen (of de interne beleidsmakers/managers) en proberen dat in mensentaal om te zetten (soms in quasi real-time), maar een beetje meer technische achtergrond bij een aantal van de woordvoerders zou toch geen kwaad kunnen.
Ik denk dat je nog niet veel van de pers gewerkt hebt. Die verdraaien uw teksten en als je daarop reageert, blijven ze stoistijns doof.
Laatst gewijzigd door Bibke op 13 nov 2015, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Shrek »

rdv schreef: Ik frons toch ook soms eens met mijn wenkbrauwen bij sommige uitspraken van de Infrabel/NMBS/Thalys/Eurostar woordvoerders. Zij krijgen natuurlijk ook maar hun informatie van de technische mensen (of de interne beleidsmakers/managers) en proberen dat in mensentaal om te zetten (soms in quasi real-time), maar een beetje meer technische achtergrond bij een aantal van de woordvoerders zou toch geen kwaad kunnen.
Ik vind net dat de woordvoerders van Infrabel heel erg professioneel zijn. Ik kan hen zelden betrappen op technische fouten.
De woordvoerder van Infrabel heeft dan ook nooit gesproken over overstappen of het compleet verdwijnen van de dieseltreinen naar Antwerpen. Hij had het erover dat er nu elektrische treinen naar Mol kunnen rijden en dat die stipter en milieuvriendelijker zijn, wat gewoon de waarheid is.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Portbou »

cfr. woordvoerders
http://m.deredactie.be/#!/snippet/5647e ... 2a6460b257

De "treinchauffeur" Afbeelding ??
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Bibke »

Portbou schreef:cfr. woordvoerders
http://m.deredactie.be/#!/snippet/5647e ... 2a6460b257

De "treinchauffeur" Afbeelding ??
Hier zal de journalist wel in de fout gegaan zijn. Ik heb "treinchauffeur" nog nooit uit de mond van Frédéric Petit horen komen.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Portbou »

Bibke schreef:
Portbou schreef:cfr. woordvoerders
http://m.deredactie.be/#!/snippet/5647e ... 2a6460b257

De "treinchauffeur" Afbeelding ??
Hier zal de journalist wel in de fout gegaan zijn. Ik heb "treinchauffeur" nog nooit uit de mond van Frédéric Petit horen komen.
Vreemd. Zou betekenen dat de journalist van vrt en die van hln simultaan dezelfde verdraaiing maken.
http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/art ... rvik.dhtml
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Bibke »

Portbou schreef:
Bibke schreef:
Portbou schreef:cfr. woordvoerders
http://m.deredactie.be/#!/snippet/5647e ... 2a6460b257

De "treinchauffeur" Afbeelding ??
Hier zal de journalist wel in de fout gegaan zijn. Ik heb "treinchauffeur" nog nooit uit de mond van Frédéric Petit horen komen.
Vreemd. Zou betekenen dat de journalist van vrt en die van hln simultaan dezelfde verdraaiing maken.
http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/art ... rvik.dhtml
Wel veel teksten komen van "Belga" dus als de journalist van "Belga" het zo stelt nemen de kranten het zo over.
Waarom denk je dat je dikwijls knal dezelfde teksten tegenkomt bij kranten, zelfs van verschillende groepen.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Boke
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:58
Locatie: Lommel
Contacteer:

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Boke »

In Mol zijn gisteren de eerste Desiro's aangekomen voor opleiding bestuurders.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door profke »

amai, ook goed op tijd... :roll:
da's de volle 10 dagen om iedereen zijn opleiding te geven....
L29&15
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 sep 2009, 19:41

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door L29&15 »

Wat houdt deze opleiding in? Zijn het treinbestuurders die nu met AR41 rijden en opgeleid worden voor de Desiro, of zijn het treinbestuurders Desiro van elders die lijnkennis komen opdoen?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Steve »

Daar er sprake is van depot Mol, ga ik ervan uit dat het bestuurders zijn die de Desiro helemaal moeten aanleren... (en misschien zelfs elektrisch materieel tout court, of deden ze voorheen al elektrische diensten elders in het land?)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Steven »

Voor Lijnkennis op te doen stuurt men nooit materieel ter plaatse at doet men met bestaande treinen. Materieel ter plaatse sturen doet men om lokaal de opleiding van dit type te kunnen geven.
L29&15
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 sep 2009, 19:41

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door L29&15 »

Door de in bedrijf name van de Desiro's zal de omloop van het AR41 materieel ook wijzigen.
Het gebeurt nu dat er af en toe in Antwerpen C met materieel geswitched wordt tussen de L- en de IC-trein.
2 AR41 die als L in AntwC aankomen en 44 min later als IC terug rijden.
De aangekomen IC om x.51 (met meer dan 2 AR41) verdwijnt dan bv in de bundel.

Eenmaal de L met Desiro's , kan dit niet meer.

Of men ontwerpt E- en Dieselmaterieel dat koppelbaar is en in treinschakeling kan rijden.
Moet technisch mogelijk zijn, zeker bij Diesel-Electrische overbrenging voor het dieselmaterieel.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Steve »

L29&15 schreef: Of men ontwerpt E- en Dieselmaterieel dat koppelbaar is en in treinschakeling kan rijden.
Moet technisch mogelijk zijn, zeker bij Diesel-Electrische overbrenging voor het dieselmaterieel.
Tegen de tijd dat zulk materieel er ooit zou kunnen zijn, mag ik toch hopen dat de lijn helemaal geëlektrificeerd is. Sowieso lijkt het me een heel gedoe (qua kosten en technische haalbaarheid) voor uiteindelijk maar weinig echte winst.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door kika »

profke schreef:da's de volle 10 dagen om iedereen zijn opleiding te geven....
Iedereen? Zijn het enkel bestuurders van Mol die daar rijden of ook Centraal? Of sommigen van Mol die al elders met Desiro reden?
Plaats reactie