Hetgeen je over het hoofd ziet is het feit dat Infrabel ook de as Antwerpen-Luxemburg niet meer langs L27 wilt om daar dan meer ruimte te hebben voor passagierstreinen. Als je de nieuwe havenontsluiting niet in Kessel laat passeren kan deze traffiek er niet bij op, je zit dan enerzijds met een onderbenutte nieuwe lijn en anderzijds met nog steeds met redelijk wat goederentreinen op de overbelaste Lier-Antwerpen.groentje schreef: ↑25 aug 2020, 13:09 Ik zit al langer met het idee om die Tweede Havenontsluiting op de oevers van het Albertkanaal, dan wel langs de E313 te bouwen. Het zou de lijn 16 en station Lier wellicht genoeg ontlasten dat er weinig dringend moet worden bijgebouwd, terwijl ook de lijn 34 ontlast wordt, waar het nu ook vaak drummen is. Zijn er zaken die ik over het hoofd zie?
Op lijn 34 is het toch helemaal niet zo drummen? Nog rijpaden genoeg daar hoor.