werken: in stations

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: werken: in stations

Bericht door poyaud »

Zondagochtend omstreeks 06u is begonnen met de demontage van de bovenleiding op spoor 11 te Gent st pieters.
Afbeelding
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: werken: in stations

Bericht door bobke »

Int Gent-Sint-Pieters is men eindelijk begonnen met de afbraak van het perron van sporen 11 en 12. :D
Duikbril AM86

Re: werken: in stations

Bericht door Duikbril AM86 »

Gaat de NMBS de komende jaren eigenlijk nog iets doen aan de triestie staat van Brussel-Kapellekerk en Brussel-Congres?
Daar zie je nooit niets nieuws alles ligt er nog steeds bij zoals laat ons zeggen 8 jaar geleden.
In Brussel-Congres hangen zelf nog de oude benamingen "Brussel (Kongres)" omhoog.
Kapellekerk zal met de tijd wel dichtgaan zeker?
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: werken: in stations

Bericht door groentje »

Brussel-Kongres/Congres wordt anders wel degelijk onderhouden, hoor, ondanks de plassen die er op sommige plaatsen kunnen zijn. Maar er wordt dagelijks gekuist, de verlichting is er niet overdreven, maar wel in orde, en voor de rest, laten ze alsjeblieft niet te veel rommelen met dat station. Ook die naambordjes horen er gewoon bij die sfeer van 50 jaar terug.
Brussel-Kapellekerk wil men inderdaad dood, blijkbaar, ook al worden de graffiti regelmatig overschilderd op de perrons, zit er zelfs een cafetaria (van een vzw) die voor enig leven in het station zorgt, etc.
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: werken: in stations

Bericht door eagleheart »

misschien staat deze vraag in het verkeerde topic, maar wat is er aan de hand in het station van Buizingen?
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: werken: in stations

Bericht door dentheo »

Nu maak je ons nieuwsgierig... wat is er te zien ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Ruben
Berichten: 344
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Re: werken: in stations

Bericht door Ruben »

Gisterennamiddag hoorde ik in Brussel-Zuid omroepen dat de treinen er niet stopten omdat het station overstroomd was.
Darko

Re: werken: in stations

Bericht door Darko »

Ruben schreef:Gisterennamiddag hoorde ik in Brussel-Zuid omroepen dat de treinen er niet stopten omdat het station overstroomd was.
Vandaag overigens ook
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: in stations

Bericht door Lukas »

Hoi,

Op http://www.projectgentsintpieters.be kan je foto's zien van de opbraak van perron 11 en 12.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: werken: in stations

Bericht door apestaart »

Kan iemand vertellen wanneer men in Oostende met de werken zal beginnen?
Dat ging in de loop van 2010 gebeuren, maar ondertussen zijn we nu al in 2011 en er is tot nu toe nog geen enkel tegel
uitgebroken :x
antwerpenaar
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 mar 2008, 20:30

Re: werken: in stations

Bericht door antwerpenaar »

In koksijde is sinds een paar weken een "containerstation" geplaatst.
Het café in het oude gebouw is verdwenen.Hopelijk volgt nu snel de sloop en de bouw van een nieuw stationsgebouw.
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: werken: in stations

Bericht door Hogersluys »

^^Als dat er ooit nog komt. De kans is groot dat de bazen in Brussel nog rap het loket sluiten om zo de kosten van een nieuw stationsgebouw uit te sparen. :(
Darko

Re: werken: in stations

Bericht door Darko »

apestaart schreef:Kan iemand vertellen wanneer men in Oostende met de werken zal beginnen?
Dat ging in de loop van 2010 gebeuren, maar ondertussen zijn we nu al in 2011 en er is tot nu toe nog geen enkel tegel
uitgebroken :x
Standaard +2jaar bijtellen ;).. Ze werken soms zoals de treinen rijden
jotie
Berichten: 364
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: werken: in stations

Bericht door jotie »

Volgens Railtime zijn er tussen 9 en 25 april werken ter hoogte van station Aywaille en wordt de treindienst aangepast. Voor meer info verwijst men naar gedetailleerde affiches die evenwel nergens te vinden zijn. Heeft iemand meer info? Ik zou daar volgend weekend lang moeten, dus zou ik het wel op prijs stellen om te weten waaraan ik me kan verwachten.
Ruben
Berichten: 344
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Re: werken: in stations

Bericht door Ruben »

jotie schreef:Volgens Railtime zijn er tussen 9 en 25 april werken ter hoogte van station Aywaille en wordt de treindienst aangepast. Voor meer info verwijst men naar gedetailleerde affiches die evenwel nergens te vinden zijn. Heeft iemand meer info? Ik zou daar volgend weekend lang moeten, dus zou ik het wel op prijs stellen om te weten waaraan ik me kan verwachten.
Op Railtime kies je bovenaan "Werfinfo". Kies de datum waarover je info wenst (in dit geval wellicht 9 april) en druk OK. Klik dan op het icoontje ter hoogte van Aywaille en dan onderaan op de knop "Details".
Plaats reactie