werken: in stations

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: werken: in stations

Bericht door LHOON »

L29&15 schreef:Gemiste kans!

In Herentals heeft men onlangs spoor 2 vernieuwd.
Dit spoor ligt niet kaarsrecht aan het perron. Ter plaatse is er geen bocht of zo in het tracé.
Enkel een kronkel; spoor 1 heeft nog een ergere kronkel. Dit is goed zichtbaar zowel aan het spoor als aan de perronboord.
De vernieuwing van de sporen was de ideale gelegenheid geweest om dit spoor recht te trekken.
Ik weet wel dat dan ook de perronboord rechtgetrokken dient te worden.
Naar ik ooit eens gehoord heb, zouden er ook hier nieuwe perrons komen.
Ofwel voerde men nu de perronvernieuwing mee door of men wachtte met de sporen tot er nieuwe perrons komen.
Vandaag nog eens overgestapt in Herentals.
Mooie nieuwe rails, maar nog altijd dat stom stootblok op spoor3.
Zijn de seinproblemen dan nog niet opgelost?
L29&15
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 sep 2009, 19:41

Re: werken: in stations

Bericht door L29&15 »

Vandaag nog eens overgestapt in Herentals.
Mooie nieuwe rails, maar nog altijd dat stom stootblok op spoor3.
Zijn de seinproblemen dan nog niet opgelost?[/quote]


Dat stootblok heeft niet te maken met seinproblemen.
Oorzaak hiervan is dat om spoor 5 te bereiken met gelijkgronds spoor 3 moet oversteken; en omdat er geen bevoegd personeel is om bij deze oversteek toezicht uit te oefenen, heeft van men spoor 3 een doodlopend spoor gemaakt, zodat men er omheen kan lopen.
Het in het station aanwezige personeel is niet van Infrabel.
Van eind 2009 tot ergens in 2010 stond deze stootbok ter hoogte van de ondertunneling, omdat toen de stoptrein uit Antwerpen er op aankwam en weer vertrok. Bij wijziging van dienstregeling moest dit spoor dienen voor de L-trein uit/naar Mol.

Tot juni 2012 - in dienststelling nieuwe wissels kant Turnhout - kwamen alle treinen uit Turnhout naar Lier en verder op spoor 5. Dit is met de huidige situatie (doodlopend spoor 3) een afstand van ca 200m vanaf onderdoorgang spoor 2.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: werken: in stations

Bericht door LHOON »

L29&15 schreef:
Dat stootblok heeft niet te maken met seinproblemen.
Oorzaak hiervan is dat om spoor 5 te bereiken met gelijkgronds spoor 3 moet oversteken; en omdat er geen bevoegd personeel is om bij deze oversteek toezicht uit te oefenen, heeft van men spoor 3 een doodlopend spoor gemaakt, zodat men er omheen kan lopen.
Het in het station aanwezige personeel is niet van Infrabel.
2.
Het zoveelste pervers gevolg van de splitsing dus...
groentje
Berichten: 7269
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: werken: in stations

Bericht door groentje »

Of de weigering van NMBS Mobility om ook maar enige verantwoordelijkheid te nemen wat betreft veiligheid...
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: werken: in stations

Bericht door Retard »

Wegens een acccident op de L66 moest ik vandaag van Oostende naar Kortrijk over Gent omdat de 817 afgeschaft was. Ik nam van de gelegenheid gebruik om het nieuwe perron te gaan bekijken. Het heeft rode tegels en is zeer lang. Ook is het voorzien van treinaanwijzigers. Een groot nadeel is wel dat het klokken mist. Dit zou Europa eens moeten verplichten!
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: werken: in stations

Bericht door Stijn91 »

Deze morgen waren ze in het station van Aalst bezig aan de seininstallaties.
stekkerz
Berichten: 101
Lid geworden op: 20 sep 2012, 09:40

Re: werken: in stations

Bericht door stekkerz »

Lukas schreef:Hoi,

rvdborgt,

Men mag in Gent Sint Pieters maar 2 sporen tegelijk buiten dienst zetten.

Lukas
Klopt niet helemaal, spoor 12 gaat nog veel buiten dienst voor werken. Vandaag van 9u to 15u slechts 9 sporen beschikbaar...
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: werken: in stations

Bericht door Retard »

Infrabel is deze nacht bezig met werken aan en rond het station van Oostende. Hierdoor werden we met E543 vanaf de TW op traagspoor gesmeten en niet één spoor verder (zoals normaal), maar twee. En dan reden we langs waar ik nog nooit was gepasseerd. In plaats van rechts de bundel te hebben, passeerden we hem gans links aan het Koninginnenpark en de Konterdamkaai, waar de treinen staan om gekuist te worden. Vanaf hier werden we over het ganse Oostendse rangeeremplacement toch naar het voorziene spoor drie geleid!
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: werken: in stations

Bericht door Retard »

Toen ik gisteren in Gent-Sint-Pieters E544 wou nemen, viel het mij op dat de borden op spoor twaalf waar de naam van het station opstaat, roze zijn. Ik hoop dat dat maar tijdelijk is.

Het doet mij denken aan oktober 2010 toen dat er een disigner - waarvan zijn hemd op een gênante manier uit zijn broek hing - in Brugge onder de borden met de stationsnaam een roze bordje met daarop centrum had laten plaatsen. Deze bordjes zijn nu (gelukkig maar) allemaal kapot.
Lukas
Berichten: 1669
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: in stations

Bericht door Lukas »

Hoi,

Retard,

Ik vermoed dat die borden roze zijn omdat dat de huiskleur is van het Project Gent Sint Pieters.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: werken: in stations

Bericht door Retard »

Lukas schreef:Hoi,

Retard,

Ik vermoed dat die borden roze zijn omdat dat de huiskleur is van het Project Gent Sint Pieters.

Lukas
Dit kun je niet menen. Zijn er ook plannen met andere stations?
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: werken: in stations

Bericht door BlubBlub »

Ik hoop dat ze er na een tijd weer blauwe borden zetten. Dat roze is niet eens half zo goed leesbaar.
brouckie
Berichten: 116
Lid geworden op: 21 feb 2012, 18:46

Re: werken: in stations

Bericht door brouckie »

Retard schreef:Toen ik gisteren in Gent-Sint-Pieters E544 wou nemen, viel het mij op dat de borden op spoor twaalf waar de naam van het station opstaat, roze zijn. Ik hoop dat dat maar tijdelijk is.

Het doet mij denken aan oktober 2010 toen dat er een disigner - waarvan zijn hemd op een gênante manier uit zijn broek hing - in Brugge onder de borden met de stationsnaam een roze bordje met daarop centrum had laten plaatsen. Deze bordjes zijn nu (gelukkig maar) allemaal kapot.
De borden in Brugge hadden de tekst "centraal" en niet "centrum". Dit om het gelijknamige festival te promoten.
Lukas
Berichten: 1669
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: in stations

Bericht door Lukas »

Hoi,

Retard,

Niet panikeren,die aankondigingsbordjes zijn tijdelijke roze werfaankondigingen,Nadien vermoed ik dat ze blauw worden zoals overal.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: werken: in stations

Bericht door Stijn91 »

In Denderleeuw is een deel van spoor 5 opengebroken, ik vermoed dat er betonnen dwarsliggers zullen komen aangezien er veel dwarsliggers naast de sporen lagen buiten het station tussen het perron en kant Gent (het deel dat opengebroken is). Spoor 6 was ook buiten dienst, maar dan enkel buiten de spits.
Plaats reactie