Maar nu is het heel stil geworden rond nieuwe "technische monumenten", er zijn anders nog wel wat kanalen met een paar schepen per dag...Shrek schreef:Die staan er toch en werken vandaag?dentheo schreef:Snel splitsen enige oplossing, met die scheepsliften was het toen ook snel gedaan.
werken: in stations
Re: werken: in stations
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: werken: in stations
Als het doel is het busstation te verplaatsen zal dat wel lukken met dit plan, maar ze zouden beter gelijk ook iets aan de entree naar de stad doen, die vierbaansweg voor het station is met een klein plantsoentje verborgen tussen geparkeerd blik nu niet meteen een visitekaartje voor de stad. Met die verkeerstunnel aan de achterkant zou je denken dat dat mogelijk moet zijn.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: werken: in stations
Wazig plan. Een busstation op een dak is in principe vrij ruimte-efficient. Maar of het mooi is is een andere vraag.
Het station van Namen is trouwens toch nog maar pas (enkele jaren geleden) vernieuwd?
Het station van Namen is trouwens toch nog maar pas (enkele jaren geleden) vernieuwd?
Wat los je daarmee dan precies op?dentheo schreef:Snel splitsen enige oplossing, met die scheepsliften was het toen ook snel gedaan.groentje schreef:De plannen voor het station in Namen kwamen ook eens in de pers, inclusief communautair gecrispeerde reacties van enkele fiere Vlamen op FB...
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140506_01093976
Re: werken: in stations
Ja, en toen heeft men het dak vrijgehouden om er "iets" op te kunnen doen. Je kan dit plan dus zien als het verlengde van de toenmalige verbouwing.Hogersluys schreef:Wazig plan. Een busstation op een dak is in principe vrij ruimte-efficient. Maar of het mooi is is een andere vraag.
Het station van Namen is trouwens toch nog maar pas (enkele jaren geleden) vernieuwd?
Re: werken: in stations
In Brussel-Zuid zijn ze sinds vorige week bezig met de M hal te 'renoveren' benieuwd wat het resultaat zal zijn
Re: werken: in stations
Hoi,
Gisteren was men in Liedekerke bezig met het plaatsen van een betonnen koker onder de sporen. Ik vermoed dat dit een nieuwe onderdoorgang is. Door deze werken was er op lijn 50 in Liedekerke geen treinverkeer mogelijk. De treinen op lijn 50A konden wel door. Ook waren er in Schellebelle werken bezig.
Lukas
Gisteren was men in Liedekerke bezig met het plaatsen van een betonnen koker onder de sporen. Ik vermoed dat dit een nieuwe onderdoorgang is. Door deze werken was er op lijn 50 in Liedekerke geen treinverkeer mogelijk. De treinen op lijn 50A konden wel door. Ook waren er in Schellebelle werken bezig.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: werken: in stations
Jeroen schreef:De renovatiewerken aan het Brusselse Noordstation gaan een nieuwe fase in.
Artikel bevat volgens mij lagere reiziger-cijfers dan vroeger....stond Centraal ooit niet op 90.000 ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: werken: in stations
In liedekerke zijn er de laatste weken wat werken geweest.
Valt daar de komende maanden speciaal materieel te spotten?
Werktreinen of 62'ers met ballast?
Valt daar de komende maanden speciaal materieel te spotten?
Werktreinen of 62'ers met ballast?
Re: werken: in stations
Zou me verbazen, eventueel 's nachts maar zelf dan denk ik van niet.Desirotje schreef:In liedekerke zijn er de laatste weken wat werken geweest.
Valt daar de komende maanden speciaal materieel te spotten?
Werktreinen of 62'ers met ballast?
Re: werken: in stations
In Nijlen werden deze week, slechts 2-3 jaar na de vorige uitbreiding , weer een aantal hoognodige fietsenrekken bij geplaatst (70 plaatsen). Daar zien ze duidelijk wel de groei van dit station. Nu nog een dienstregeling waarbij de twee treinen van 1uur NIET op 10 min van mekaar passeren...
Ik schat het aantal fietsplaatsen nu op een 500-tal.
Ik schat het aantal fietsplaatsen nu op een 500-tal.
Re: werken: in stations
Iemand enig idee wanneer men de renovatie van station Jette zal afwerken?
Dat ligt daar nu toch al enkele maanden stil.
Dat ligt daar nu toch al enkele maanden stil.
Re: werken: in stations
Om niet te zeggen dat het al het hele jaar 2014 stilligt... de laatste tijd zijn ze volop bezig met allerlei zaken langs het spoor (bekaling e.d.) tussen Jette en Bockstael, maar niets in het station zelf.mervyn schreef:Iemand enig idee wanneer men de renovatie van station Jette zal afwerken?
Dat ligt daar nu toch al enkele maanden stil.
Resultaat: de nieuwe onderdoorgang nog steeds in totale ruwbouwstaat en intussen vol met graffiti, de oude onderdoorgang nog steeds even lamentabel, heel wat problemen qua waterhuishouding (onderdoorgangen staan heel vaak onder water + de nieuwe afkappen lekken op de trappen en perrons). Ook heel de zone rond het stationsgebouw (de helft van perron 1) is nog steeds ontoegankelijk.
... en dan vermeld ik nog niet eens de nog lang niet geplaatste schermen op de perrons, de liften enzovoort...
Re: werken: in stations
Gisteren nog eens in het station van Genk geweest... Mooie opfrissing dat ze daar doen. Verhoogde, nieuwe perrons, een grote lichtkoepel boven de perrons, nieuwe banken, nieuwe roltrappen,... Je hoort vrij weinig van deze renovatie in de media maar als Infrabel aan al haar kleine stations zoveel aandacht gaat geven, chapeau dan...
De ruimte die men ooit vrij hield voor een mogelijk spoor 4, is nu ook definitief opgevuld. Komende vanaf de parking tot aan de toegang tot de onderdoorgang is het tijdelijke perron voor spoor 3 nu afgesloten met hekken en de andere toegang tot het perron vanaf de onderdoorgang is ook volledig afgesloten.
Een mooie update voor één van de kleinere stations van de NMBS. Mooi zo...
Op wikimedia commons overigens foto's gezien van de inauguratie van het toen nog gloednieuwe station van Genk in 1979. Times change
De ruimte die men ooit vrij hield voor een mogelijk spoor 4, is nu ook definitief opgevuld. Komende vanaf de parking tot aan de toegang tot de onderdoorgang is het tijdelijke perron voor spoor 3 nu afgesloten met hekken en de andere toegang tot het perron vanaf de onderdoorgang is ook volledig afgesloten.
Een mooie update voor één van de kleinere stations van de NMBS. Mooi zo...
Op wikimedia commons overigens foto's gezien van de inauguratie van het toen nog gloednieuwe station van Genk in 1979. Times change
Re: werken: in stations
Genk heeft door zeijn excentrische ligging maar een bescheiden treinaanbod, maar is wel een regionaalsteldelijk gebied.
Mocht er geen grens in de buurt zijn, waren er wellicht ook spoorlijnen richting Maastricht en Sittard geweest. De stad telt ongeveer 65.000 inwoners, vergelijkbaar met een stad als Sint-Niklaas. Hasselt is niet eens zoveel groter: 75 000 inwoners.
Mocht er geen grens in de buurt zijn, waren er wellicht ook spoorlijnen richting Maastricht en Sittard geweest. De stad telt ongeveer 65.000 inwoners, vergelijkbaar met een stad als Sint-Niklaas. Hasselt is niet eens zoveel groter: 75 000 inwoners.