werken: in stations

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Oostende krijgt nieuw parkeergebouw

Bericht door Patrick »

wo 07/02/07 - In Oostende komt er een groot parkeergebouw naast het station.
De perrons van het station en de stelplaats van de Lijn worden overkapt.

Het dak zal licht doorlaten en wordt er een met verschillende kleuren. Er komt ook een grote fietsenstalling.

Het hele project kost bijna 22 miljoen euro. De vernieuwing van de stationsbuurt is gepland voor 2009.
Bron: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
nicken

Bericht door nicken »

Ze kunnen mss gans het hazegras sebiet afbreken :lol: :roll:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

nicken schreef:Ze kunnen mss gans het hazegras sebiet afbreken :lol: :roll:
Zijn ze aan het doen. De hele rechteroesterbankstraat is platgesmeten en binnenkort moet het er helemaal aan geloven.
nicken

Bericht door nicken »

Jonathan schreef:
nicken schreef:Ze kunnen mss gans het hazegras sebiet afbreken :lol: :roll:
Zijn ze aan het doen. De hele rechteroesterbankstraat is platgesmeten en binnenkort moet het er helemaal aan geloven.
Waar gaan die dames dan geen :lol: ,idd er is daar een gans stuk dat ze al afgebroken hebben,waar een appartement op komt
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

werken: in stations

Bericht door Steven »

plaats hier uw boodschappen ivm vernieuwingen, aanpassingen in en rond een station.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: in stations

Bericht door Steven »

Afgelopen weekend was ik in Charleroi. De opfrisbeurt begint zijn positieve tekens te tonen. Een nieuwe winkelzone is er open (met onder meer een Panos, Relay, bloemenwinkel, geldautomaat, ....)

Ook aan de perrons is men nog bezig met nieuwe schuilhuisjes, nieuwe displays/treinaankondigers (die met vermelding voor de stopplaatsen).
Als mijn gehoor goed is (kuch) heb ik zelfs vastgesteld dat de aankondigingen volledig automatisch verlopen. Steeds dezelfde stem die op een duidelijke en rustige toon de verschillende treinen aankondigt.
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: werken: in stations

Bericht door apestaart »

Ik vraag me af wanneer de werken aan de stationsomgeving in Oostende eigenlijk zullen aanvatten?
Tot nu toe is er nog geen enkele tegel uitgebroken, ik heb zo de indruk dat dit niet meer voor dit jaar meer zal zijn.
Op die manier zullen de werken geen 5 maar 10 jaar duren :x
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: in stations

Bericht door Steven »

Als ze doorwerken eens ze zijn begonnen kan het vlot gaan, voorbeelden op dat vlak zijn er ook, kijk maar naar station Brugge.
Darko

Re: werken: in stations

Bericht door Darko »

In leuven hebben ze zopas perron 5 weer opgebroken en heraangelegd en nu zijn ze bezig aan perron 4.. ook het gebouw zelf krijgt een grondige facelift.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: werken: in stations

Bericht door Robin »

in brussel zuid is ook al 1 perron heropgebouwd, ik dacht perron 18/19
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: werken: in stations

Bericht door Kristofke »

Steven schreef:Afgelopen weekend was ik in Charleroi. De opfrisbeurt begint zijn positieve tekens te tonen. Een nieuwe winkelzone is er open (met onder meer een Panos, Relay, bloemenwinkel, geldautomaat, ....)

Ook aan de perrons is men nog bezig met nieuwe schuilhuisjes, nieuwe displays/treinaankondigers (die met vermelding voor de stopplaatsen).
Als mijn gehoor goed is (kuch) heb ik zelfs vastgesteld dat de aankondigingen volledig automatisch verlopen. Steeds dezelfde stem die op een duidelijke en rustige toon de verschillende treinen aankondigt.
Klopt, het systeem pidaas is in test in charleroi zuid in combinatie met de aansturing van de schermen en perronaankondigers. Charleroi is het eerste grote station in test, indien positief en met de kinderziektes er wat uit is Brussel noord aan de beurt, maar de deadline van eind dit jaar zie ik niet gebeuren.

De tweetalige versie op lijn 26 is wel met twee verschillende stemmen.
Lukas
Berichten: 1664
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: in stations

Bericht door Lukas »

Hoi,

Robin,

Het perron waar men aan het werken is is het perron dat tussen spoor 17 en spoor 18 ligt.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: werken: in stations

Bericht door Hogersluys »

In Gent-Sint-Pieters zal de komende jaren het meest veranderen. Vanaf november dit jaar begint men aan de bouw van een gloednieuw station. De voorbije jaren vonden in dit kader al wat 'kleinere' (nu ja) voorbereidingswerken plaats (onder meer een ondergrondse parking voor 2700 wagens, het graven van twee tunnels onder de sporen, het dak van het nieuwe busstation en nog wat kleinere dingen).
Lukas
Berichten: 1664
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: in stations

Bericht door Lukas »

Hoi,

Misschien hoort het hier niet thuis maar toch post ik even de link;

http://www.projectgentsintpieters.be .

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Galactic

Re: werken: in stations

Bericht door Galactic »

Ik heb geruchten opgevangen dat het station van Sint-Genesius-Rode ook helemaal vernieuwd wordt, dit binnen enkele jaren.
Details weet ik niet, maar het wordt wel eens tijd : die hele stationsbuurt ziet er vervallen uit. De NMBS zou die oude gebouwen gekocht hebben die daar nu staan te vervallen. Toch jammer dat ze die buurt niet snel opknappen, zeker voor een gemeente met een zekere status.
Plaats reactie