werken: in stations

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
jpvdveer
Berichten: 294
Lid geworden op: 10 okt 2013, 16:27

Re: werken: in stations

Bericht door jpvdveer »

Een belangrijk aspect hier lijkt me de gele veiligheidslijn op het perron. Op vele oudere perrons in België nog terug te vinden - maar bij perronvernieuwingen komt deze te vervallen. Perrons zijn natuurlijk nooit een kleurrijke bedoening, maar een gele lijn is juist daarom ook vanuit esthetisch oogpunt van belang. In Frankrijk (of in elk geval Ile de France - zie onderstaande foto) wordt de gele lijn bij perronvernieuwingen wel gehandhaafd (naast de witte blindengeleidetegels) en gecombineerd met andere gele elementen op het perron.
IMG_4619-min.JPG
profke
Berichten: 630
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: werken: in stations

Bericht door profke »

het is wel redelijk bizar dat de gele lijn aan de "verkeerde kant" van de blindegeleidetegels ligt.
alsof blinden dichter bij het spoor mogen wandelen dan "ziende" reizigers. hoewel dat volgens mij net niet de slimste keuze is
TKR
Berichten: 210
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: werken: in stations

Bericht door TKR »

deze blindegeleide tegels betekenen 'stop' voor zover ik weet. Een blinde houdt zijn stok enige afstand voor zich en staat dus nog achter de gele lijn op het moment dat hij deze tegels voelt.

blindegeleide tegels die een pad vormen om te volgen bestaan uit gleuven in de richting van het pad.
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: werken: in stations

Bericht door Hobbes »

Iemand enig idee wat er in Wezemaal aan de hand is? Ik heb de indruk dat alles daar stil ligt, ik zie daar geen enkele vooruitgang.
260689
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: werken: in stations

Bericht door 260689 »

Hobbes schreef: 14 mei 2024, 07:37 Iemand enig idee wat er in Wezemaal aan de hand is? Ik heb de indruk dat alles daar stil ligt, ik zie daar geen enkele vooruitgang.
Ik ben er net ook gepasseerd en stelde me dezelfde vraag. Daar ga het ineens voor gene meter meer vooruit, ondanks ik wel volk in de werfkeet zag.
Stoomloc
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 jun 2014, 12:36
Locatie: Aarschot

Re: werken: in stations

Bericht door Stoomloc »

Er wordt vanalles gefluisterd in het dorp in elk geval. Van problemen met vergunningen tot de tunnel die te laag zou ontworpen zijn voor de lijnbussen die daar passeren... Het fijne weten we er niet van, in elk geval hebben ze in maart tijdens dat treinvrij weekend helemaal niets gedaan. Dus sowieso al hopeloos veel vertraging en inderdaad niet het gevoel dat ze hun best aan het doen zijn om tijd in te halen.
Plaats reactie