werken: in stations

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: werken: in stations

Bericht door trainlovertje »

TB_worden schreef: 30 jan 2021, 09:38 Wanneer zijn de werken in Hasselt begonnen?

Sinds begin dit jaar pendel ik met de trein vanuit Hasselt en kan ik bij vertrek en aankomst vanaf spoor 5 de werken aan het perron tussen spoor 6 en 7 wat volgen. Op spoor 6 staat er ook altijd een werktrein.
Toch al van voor vorige zomer. Daarmee dat ik het zo traag vind gaan...
trein92
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mar 2016, 15:50

Re: werken: in stations

Bericht door trein92 »

trainlovertje schreef: 30 jan 2021, 12:30
TB_worden schreef: 30 jan 2021, 09:38 Wanneer zijn de werken in Hasselt begonnen?

Sinds begin dit jaar pendel ik met de trein vanuit Hasselt en kan ik bij vertrek en aankomst vanaf spoor 5 de werken aan het perron tussen spoor 6 en 7 wat volgen. Op spoor 6 staat er ook altijd een werktrein.
Toch al van voor vorige zomer. Daarmee dat ik het zo traag vind gaan...
Gaat inderdaad weer tergend traag vooruit. Volgens alle communicatie zou perron 6-7 december 2020 af geweest moeten zijn. Ik heb het nagevraagd, nu spreekt men van voorjaar 2021.
Hoeveel gaan we er op inzetten dat eind 2024 weer niet gehaald wordt?
TB_worden
Berichten: 297
Lid geworden op: 04 okt 2011, 23:21

Re: werken: in stations

Bericht door TB_worden »

trainlovertje schreef: 30 jan 2021, 12:30
TB_worden schreef: 30 jan 2021, 09:38 Wanneer zijn de werken in Hasselt begonnen?

Sinds begin dit jaar pendel ik met de trein vanuit Hasselt en kan ik bij vertrek en aankomst vanaf spoor 5 de werken aan het perron tussen spoor 6 en 7 wat volgen. Op spoor 6 staat er ook altijd een werktrein.
Toch al van voor vorige zomer. Daarmee dat ik het zo traag vind gaan...
Amai :shock: Dan is het inderdaad maat aan een slakkengangetje... :roll:

Het station van Genk ging indertijd een pak rapper.
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: werken: in stations

Bericht door jan_olieslagers »

Hoeveel gaan we er op inzetten dat eind 2024 weer niet gehaald wordt?
Een hardgekookt ei tegen een vleugelpiano :) ? (cfr. Gil Jourdan, "Les cargos du crépuscule")
Het station van Genk ging indertijd een pak rapper.
Maar dat was dan ook een prestigeproject, toch, toentertijds, zowel voor de politici als voor het spoorbedrijf? Dan kan het wel, ja :(
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
TB_worden
Berichten: 297
Lid geworden op: 04 okt 2011, 23:21

Re: werken: in stations

Bericht door TB_worden »

jan_olieslagers schreef: 30 jan 2021, 21:52 Maar dat was dan ook een prestigeproject, toch, toentertijds, zowel voor de politici als voor het spoorbedrijf? Dan kan het wel, ja :(
Het station van Genk een prestigeproject?
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: werken: in stations

Bericht door trainlovertje »

TB_worden schreef: 31 jan 2021, 14:27
jan_olieslagers schreef: 30 jan 2021, 21:52 Maar dat was dan ook een prestigeproject, toch, toentertijds, zowel voor de politici als voor het spoorbedrijf? Dan kan het wel, ja :(
Het station van Genk een prestigeproject?
Volgens mij bedoelt Jan de stationsbouw zelf in de jaren '70 en niet de renovatiewerken van een dikke 5 jaar geleden die jij waarschijnlijk bedoelt.
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: werken: in stations

Bericht door jan_olieslagers »

Goed begrepen, @trainlovertje, dank voor de verduidelijking!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
TB_worden
Berichten: 297
Lid geworden op: 04 okt 2011, 23:21

Re: werken: in stations

Bericht door TB_worden »

Klopt inderdaad, de renovatie van een paar jaar terug.

En oké, Genk is Hasselt natuurlijk niet en de schaal is niet te vergelijken maar een perron is een perron en in Genk leek het per perron een stuk vlotter te gaan.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: werken: in stations

Bericht door overweg13 »

Ik weet niet meteen waar ik dit moet plaatsen, maar het station van Ukkel-Calevoet heeft gebrand. Tussen Braine-l'Alleud en Brussel-Zuid is het treinverkeer onderbroken en ook de buslijnen worden omgeleid.
Met vriendelijke groet

overweg13
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: werken: in stations

Bericht door Klassiekje »

Is het eigenlijk de bedoeling dat in Mechelen alle perrons op dezelfde hoogte komen te liggen?
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: werken: in stations

Bericht door Glodenox »

Klassiekje schreef: 26 feb 2021, 19:15 Is het eigenlijk de bedoeling dat in Mechelen alle perrons op dezelfde hoogte komen te liggen?
Nee, dat hoogteverschil gaat nog altijd blijven bestaan. Het kan ook moeilijk anders aangezien lijn 53 onder lijn 25 moet raken.
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: werken: in stations

Bericht door jan_olieslagers »

Ik heb daar recentelijks rondgelopen, en waar ik driftig en rommelig zag werken aan sporen 11/12, daar was er geen teken van actie - zelfs geen kuisploeg ;) - te zien aan 1-6.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: werken: in stations

Bericht door trainlovertje »

jan_olieslagers schreef: 26 feb 2021, 19:34 Ik heb daar recentelijks rondgelopen, en waar ik driftig en rommelig zag werken aan sporen 11/12, daar was er geen teken van actie - zelfs geen kuisploeg ;) - te zien aan 1-6.
Daar zou binnenkort verandering in moeten komen, bericht van gisteren: https://www.mecheleninbeweging.be/geen- ... k-station/
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: werken: in stations

Bericht door Klassiekje »

Glodenox schreef: 26 feb 2021, 19:33
Klassiekje schreef: 26 feb 2021, 19:15 Is het eigenlijk de bedoeling dat in Mechelen alle perrons op dezelfde hoogte komen te liggen?
Nee, dat hoogteverschil gaat nog altijd blijven bestaan. Het kan ook moeilijk anders aangezien lijn 53 onder lijn 25 moet raken.
Zoiets dacht ik al :lol:
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: werken: in stations

Bericht door jan_olieslagers »

trainlovertje schreef: 26 feb 2021, 19:41
jan_olieslagers schreef: 26 feb 2021, 19:34 Ik heb daar recentelijks rondgelopen, en waar ik driftig en rommelig zag werken aan sporen 11/12, daar was er geen teken van actie - zelfs geen kuisploeg ;) - te zien aan 1-6.
Daar zou binnenkort verandering in moeten komen, bericht van gisteren: https://www.mecheleninbeweging.be/geen- ... k-station/
Hm, het gaat er daar spectaculair aan toe gaan gaan, blijkbaar. Maar over een verplaatsing of verandering van perrons 1-6 lees ik daar toch niets? 1 en 2 zouden wel heraangelegd worden, maar blijven wel op dezelfde plaats; als ik het allemaal goed lees.

Terwijl we het erover hebben: ik begrijp toch goed dat in de nagestreefde "eind"situatie
*/ 1-6 dienen voor L53 en L27
*/ 7-12 dienen voor L25 en L25N
met de optie om, als de nood zich aandient, treinen van L27 op te schuiven naar 7-8, of zelfs verder?
?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie