werken: in stations

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: in stations

Bericht door Shrek »

PowerNRJ schreef:iemand die iets meer weet over station Duffel?
Ik ben er woensdag gepasseerd, de brug is zo goed als af. Ik denk dat de montage nog voor deze maand zal zijn :) Daarna zullen ze beginnen aan het verplaatsen van de sporen en perrons :)
PowerNRJ

Re: werken: in stations

Bericht door PowerNRJ »

amai, dat gaat dus iets helemaal anders worden.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: werken: in stations

Bericht door Stef »

In Sint-Niklaas zijn ze nu (eindelijk) ook begonnen met de perrons. Het station zelf was al enkele jaren geleden gedaan. Blijkbaar heeft de NMBS de parking van de cinema opgekocht en gaan ze een voetgangersbrug bouwen van spoor A en spoor 1 naar de parking.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: werken: in stations

Bericht door fets »

In Leuven zijn tijdelijke loketten op het Martelarenplein gezet. Geen idee vanaf wanneer ze gebruikt gaan worden..
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: in stations

Bericht door Lukas »

Hoi,

In Leuven gaat men volgende week beginnen met de verhuis.In Gent Sint Pieters heeft men spoor 12 uitgebroken voor de vernieuwing van het station.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: werken: in stations

Bericht door bobke »

Lukas schreef:Hoi,

In Leuven gaat men volgende week beginnen met de verhuis.In Gent Sint Pieters heeft men spoor 12 uitgebroken voor de vernieuwing van het station.

Lukas
maar dat uitbreken gaat maar zeer traag net. Of ja ze werken er een dag en dan net een paar dagen niet en dan weer een dag lik, aan dit tempo zal het rond 2030 zijn dat het station af zal zijn. :lol:
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: in stations

Bericht door Lukas »

Hoi,

Sinds gisteren zijn de tijdelijke loketten op het Martelarenplein in gebruik genomen.Ik ben vandaag eens gaan kijken en ik vond dat het er goed uit zag.

Men stond gisterenochtend ook nog foldertjes uit te delen met uitleg over de werken die men ging uitvoeren.Ook stonden er vanmorgen "Heras-rekken" rond het stationsgebouw.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
ronny
Berichten: 538
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: werken: in stations

Bericht door ronny »

Weet iemand wat er in Lier gaat gebeuren ? Er zijn daar een aantal werfcontainers geplaatst.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: werken: in stations

Bericht door msts.be »

Lukas schreef:Het perron [Brussel-Zuid, nvdr] waar men aan het werken is is het perron dat tussen spoor 17 en spoor 18 ligt.
Hoe zit het dan met de overkapping ? Wordt die pas uitgebreid als alle perrons zelf zijn gerenoveerd, of gaat men toch stukje per stukje het dak opbouwen ?
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: in stations

Bericht door Lukas »

Hoi,

msts.be,

Ik weet alleen dat men 1 perron vernieuwd heeft.Maar uiteraard hoop ik dat men de schande die Brussel Zuid nog steeds is eens grondig aanpakt.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: werken: in stations

Bericht door kika »

Er wordt niet meer gewerkt dus moeten ze gaan werken in de lokettenzaal van Mechelen. Zal morgen eens gaan koekeloeren.
L.25-27-53 Station MECHELEN;

Wegens ernstige waterschade aan het stationsgebouw is er tijdelijk geen biljettenverkoop mogelijk.
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: werken: in stations

Bericht door Hogersluys »

msts.be schreef:
Lukas schreef:Het perron [Brussel-Zuid, nvdr] waar men aan het werken is is het perron dat tussen spoor 17 en spoor 18 ligt.
Hoe zit het dan met de overkapping ? Wordt die pas uitgebreid als alle perrons zelf zijn gerenoveerd, of gaat men toch stukje per stukje het dak opbouwen ?
De plannen zijn veranderd dacht ik. De beroemde architect Jean Nouvel heeft een nieuw plan uitgetekend dat de NMBS meer inkomsten moet brengen:
Afbeelding Al valt er de laatste tijd weinig nieuws omtrent deze plannen te vernemen. Misschien gaat het niet meer door.
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: werken: in stations

Bericht door eagleheart »

kika schreef:Er wordt niet meer gewerkt dus moeten ze gaan werken in de lokettenzaal van Mechelen. Zal morgen eens gaan koekeloeren.
L.25-27-53 Station MECHELEN;

Wegens ernstige waterschade aan het stationsgebouw is er tijdelijk geen biljettenverkoop mogelijk.
jammer genoeg is de schildering van de 'trein zonder deuren' verdwenen..
Ik had een foto op mijn blackberry, maar die krijg ik niet op mijn laptop. misschien deze week nog een nieuwe poging met mijn camera
Cipallieter

Re: werken: in stations

Bericht door Cipallieter »

ronny schreef:Weet iemand wat er in Lier gaat gebeuren ? Er zijn daar een aantal werfcontainers geplaatst.
Op de deur staat 'Tuc Rail'.
Locomotief 5175
Berichten: 338
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Re: werken: in stations

Bericht door Locomotief 5175 »

IN Gent-St pieters is de spoor 11 difinitief buiten dienst gesteld. Vandaag is men bezig de wissels tussen spoor 10 en 11 eruithalen en verwijderen. Nu alleen spoor 1 tot 10 in gebruik. Men verwacht probleem in de spits in de week ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie