werken: in stations

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: werken: in stations

Bericht door Kristofke »

Inwoners van zo'n gemeente staan niet echt bekend om hun veelvuldig treingebruik ;)
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: werken: in stations

Bericht door Bart »

Op 1 oktober beginnen de werken aan het station van Sint-Niklaas.
Er komt een voetgangersbrug van de "parking station" tot aan perron 1.
De perrons worden hoger, de luifels worden afgebroken, de roltrappen, liften, schuilhuisjes, zitbanken worden vervangen door modernere exemplaren....
Het ganse project zou 2 jaar duren. Het station van Sint-Niklaas zou er tegen 1 oktober 2012 ongeveer hetzelfde uitzien als dat van Brugge.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: werken: in stations

Bericht door Glodenox »

Ondertussen zijn in Mechelen de eerste aanpassingen begonnen voor het nieuwe station. Men is er nu een tijdelijke parking aan het aanleggen die als vervanging gaat dienen voor de huidige parking die men door de werken gaat moeten afsluiten. Meer informatie op http://www.mecheleninbeweging.be/

Greetings,
Glodenox
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: in stations

Bericht door Lukas »

Hoi,

Volgens de volgende website begint men morgen aan de demontage van de bovenleiding boven spoor 12 in Gent Sint Pieters.

http://www.projectgentsintpieters.be en vervolgens op Informatiebrief September klikken.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: werken: in stations

Bericht door Hogersluys »

Ik ben vandaag gaan kijken maar de bovenleidingen hangen er nog gewoon. Wel staat op het informatiescherm dat het spoor buiten gebruik is.
Darko

Re: werken: in stations

Bericht door Darko »

ook in en rond station vertrijk zijn ze aant graven :) vlak na het station vertrek is er aan de rechterkant (richting tienen rijdende) al afgegraven (precies een verbreding) en nu vandaag waren ze ook in het station aan het graven..

wat hiervan de bedoeling is weet ik echter niet.. het is allesinds infrabel die het uitvoert
davyickx
Berichten: 122
Lid geworden op: 27 feb 2009, 14:03
Locatie: Meensel-Kiezegem

Re: werken: in stations

Bericht door davyickx »

Darko schreef:ook in en rond station vertrijk zijn ze aant graven :)
Is voor de heraanleg van de stationsparking, zie dit artikel in Het Nieuwsblad.
Spoorse groeten,

Davy Ickx
Darko

Re: werken: in stations

Bericht door Darko »

davyickx schreef:
Darko schreef:ook in en rond station vertrijk zijn ze aant graven :)
Is voor de heraanleg van de stationsparking, zie dit artikel in Het Nieuwsblad.
ja da is die aant station zelf :) ma infrabel is richting tienen van achter de spoorwegbrug tot waar je de leuvensesteenweg kunt naast je zien liggen al enkele maanden bomen aan het rooien, snoeien, aarde aanvoeren en alles op gelijke hoogte daar aan het brengen met de bestaande sporen.. dat lijkt me niet voor de parking te zijn :D ma waarvoor wel is maar de vraag
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: werken: in stations

Bericht door Kalimero »

Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: werken: in stations

Bericht door Hobbes »

In Hemiksem (L52) is men een parking aan het aanleggen op de plaats van de vroegere goederenkoer. Ik stel me wel vragen over de timing, ik hoop niet dat men een deel terug kan gaan uitbreken als men binnenkort de perrons gaat vernieuwen. (Na Hoboken-Polder en Niel)

Dat vernieuwen van de perrons te Hoboken-Polder (en Niel) gaat trouwens ongelooflijk traag, men is daar nu al zeker 6 maanden bezig en ze zijn nog niet klaar. Men gebruikt daar een nieuw soort perron (betonnen platen op betonnen sokkels), maar blijkbaar is het toch niet wat het moet zijn.
Darko

Re: werken: in stations

Bericht door Darko »

Hobbes schreef:In Hemiksem (L52) is men een parking aan het aanleggen op de plaats van de vroegere goederenkoer. Ik stel me wel vragen over de timing, ik hoop niet dat men een deel terug kan gaan uitbreken als men binnenkort de perrons gaat vernieuwen. (Na Hoboken-Polder en Niel)

Dat vernieuwen van de perrons te Hoboken-Polder (en Niel) gaat trouwens ongelooflijk traag, men is daar nu al zeker 6 maanden bezig en ze zijn nog niet klaar. Men gebruikt daar een nieuw soort perron (betonnen platen op betonnen sokkels), maar blijkbaar is het toch niet wat het moet zijn.
ik ken da.. in leuven zijn ze nu ook al een paar maanden bezig met het vernieuwen van het perron dat tussen spoor 4 en 5 ligt :p
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: werken: in stations

Bericht door dentheo »

In Kalmthout wordt de parking nu uitgebreid tot 200 plaatsen (ongeveer verdubbeling), helft op gemeentegrond.
In Heide wordt ook vergroting gepland.
Theo
Groeten vanop de Heide
pietje

Re: werken: in stations

Bericht door pietje »

Kalimero schreef:Ook in Aarschot zijn ze bezig:
Een nieuw gezicht voor de stationsomgeving van Aarschot
Ik heb daarstraks al gezien dat ze met graafmachines bezig waren.
Zijn daar ook perrons of sporen afgebroken? voor zover ik kon zien was daar toch een of meer (oude) sporen afgebroken.
PowerNRJ

Re: werken: in stations

Bericht door PowerNRJ »

iemand die iets meer weet over station Duffel?
Plaats reactie