werken: in stations

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Wouterh12
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 dec 2014, 22:23

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door Wouterh12 »

Shrek schreef: 03 feb 2020, 17:21
ostbahnhof schreef:Wissel is gelegd in Mechelen van het oude spoor 10 naar het nieuwe spoor 10. (denk toch dat het terug spoor 10 wordt en geen 12 en 11) Kant Nekkerspoel
Er komen wedegelijk 2 perrons bij hoor. Spoor 12 wordt het spoor voor alle treinen naar de luchthaven.
En zal vermoedelijk ook wel gebruikt worden voor alle treinen naar Brussel - samen met spoor 11 - terwijl spoor 9 en 10 afgebroken en daarna vervangen worden?
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door trainlovertje »

Wouterh12 schreef: 06 mar 2020, 20:11
Shrek schreef: 03 feb 2020, 17:21Er komen wedegelijk 2 perrons bij hoor. Spoor 12 wordt het spoor voor alle treinen naar de luchthaven.
En zal vermoedelijk ook wel gebruikt worden voor alle treinen naar Brussel - samen met spoor 11 - terwijl spoor 9 en 10 afgebroken en daarna vervangen worden?
Klopt, 11 en 12 nemen dan de functie van 9 en 10 over. Tezelfdertijd beginnen ook de werken aan spoor 1 en 2, waardoor er dus aan 4 sporen tegelijk gewerkt zal worden. Dat is mogelijk omdat er 2 extra sporen bijkomen en er zo ook steeds 8 sporen in dienst blijven.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door ianryckewaert13 »

ostbahnhof schreef:Wissel is gelegd in Mechelen van het oude spoor 10 naar het nieuwe spoor 10. (denk toch dat het terug spoor 10 wordt en geen 12 en 11) Kant Nekkerspoel
De spoorbypass is spoor 11/12 zal gebruikt worden voor HST treinen

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door Shrek »

ianryckewaert13 schreef:
ostbahnhof schreef:Wissel is gelegd in Mechelen van het oude spoor 10 naar het nieuwe spoor 10. (denk toch dat het terug spoor 10 wordt en geen 12 en 11) Kant Nekkerspoel
De spoorbypass is spoor 11/12 zal gebruikt worden voor HST treinen

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Spoor 11 en 12 gaan tijdelijk gebruikt worden voor alle treinen richting Brussel en de luchthaven. Op termijn zullen er nog steeds de treinen voor de luchthaven blijven stoppen.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door ianryckewaert13 »

Shrek schreef:
ianryckewaert13 schreef:
ostbahnhof schreef:Wissel is gelegd in Mechelen van het oude spoor 10 naar het nieuwe spoor 10. (denk toch dat het terug spoor 10 wordt en geen 12 en 11) Kant Nekkerspoel
De spoorbypass is spoor 11/12 zal gebruikt worden voor HST treinen

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Spoor 11 en 12 gaan tijdelijk gebruikt worden voor alle treinen richting Brussel en de luchthaven. Op termijn zullen er nog steeds de treinen voor de luchthaven blijven stoppen.
Met andere woorden tijdelijk eenrichtingsverkeer op 11/12

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door Shrek »

ianryckewaert13 schreef: 11 mei 2020, 00:35
Shrek schreef:
ianryckewaert13 schreef:De spoorbypass is spoor 11/12 zal gebruikt worden voor HST treinen

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Spoor 11 en 12 gaan tijdelijk gebruikt worden voor alle treinen richting Brussel en de luchthaven. Op termijn zullen er nog steeds de treinen voor de luchthaven blijven stoppen.
Met andere woorden tijdelijk eenrichtingsverkeer op 11/12
Niet meer éénrichting dan perrons 9 en 10 vandaag zijn. Indien nodig kan er daar naar tegenspoor vertrokken worden. In België bestaan er nauwelijks nog éénrichtingssporen.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door ianryckewaert13 »

Shrek schreef:
ianryckewaert13 schreef: 11 mei 2020, 00:35
Shrek schreef:Spoor 11 en 12 gaan tijdelijk gebruikt worden voor alle treinen richting Brussel en de luchthaven. Op termijn zullen er nog steeds de treinen voor de luchthaven blijven stoppen.
Met andere woorden tijdelijk eenrichtingsverkeer op 11/12
Niet meer éénrichting dan perrons 9 en 10 vandaag zijn. Indien nodig kan er daar naar tegenspoor vertrokken worden. In België bestaan er nauwelijks nog éénrichtingssporen.
Dan kunnen ze in feite de HST treinen die in Mechelen geen halte hebben direct op SP 11/12 laten paseren ipv op SP 7 naar Antwerpen

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door Shrek »

ianryckewaert13 schreef: 15 mei 2020, 01:33
Shrek schreef:
ianryckewaert13 schreef: 11 mei 2020, 00:35 Met andere woorden tijdelijk eenrichtingsverkeer op 11/12
Niet meer éénrichting dan perrons 9 en 10 vandaag zijn. Indien nodig kan er daar naar tegenspoor vertrokken worden. In België bestaan er nauwelijks nog éénrichtingssporen.
Dan kunnen ze in feite de HST treinen die in Mechelen geen halte hebben direct op SP 11/12 laten paseren ipv op SP 7 naar Antwerpen
Dat zou in theorie kunnen, alleen rijden die dan heel hard in de weg van alle andere treinen waardoor het niet zal gebeuren totdat de werken aan perrons 7-10 volledig afgerond zijn.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: werken: materieel en alle kleine of grote aanpassingen.

Bericht door ianryckewaert13 »

Shrek schreef:
ianryckewaert13 schreef: 15 mei 2020, 01:33
Shrek schreef: Niet meer éénrichting dan perrons 9 en 10 vandaag zijn. Indien nodig kan er daar naar tegenspoor vertrokken worden. In België bestaan er nauwelijks nog éénrichtingssporen.
Dan kunnen ze in feite de HST treinen die in Mechelen geen halte hebben direct op SP 11/12 laten paseren ipv op SP 7 naar Antwerpen
Dat zou in theorie kunnen, alleen rijden die dan heel hard in de weg van alle andere treinen waardoor het niet zal gebeuren totdat de werken aan perrons 7-10 volledig afgerond zijn.
En zal waarschijnlijk snelheid beperkingen zijn voor 11/12 nu met de werken

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: werken: in stations

Bericht door joverwimp »

Het prijskaartje van het nieuwe treinstation in Bergen is verdubbeld tot 324 miljoen euro.
De NMBS hoopt het megaproject in 2023 af te werken, acht jaar later dan gepland.
(https://www.tijd.be/ondernemen/logistie ... o/10239572)
Actueel:
Bijlagen
Mons st - kopie.JPG
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: werken: in stations

Bericht door jan_olieslagers »

Intussen vordert het werk gestaag in Haacht - weliswaar geen werken door Infrabel of NMBS, al denk ik wel dat ze een deel betalen. Er worden daar lekker ouderwetse kasseien gelegd, heel mooi! Ik voel wel mee met de mannen die dat daar aanleggen, fysiek zwaar werk en dat bij de huidige tropische temperaturen, amai. Niet verwonderlijk dat ze geen Nederlands spraken :) al kon ik niet onderscheiden wat het wel was. Als het werk zo blijft vorderen zou het misschien nog dit jaar kunnen afgerond worden.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: werken: in stations

Bericht door wva »

Belabberd station Antwerpen-Zuid: opknapbeurt kan nu écht beginnen.

https://www.gva.be/cnt/dmf20201113_93193698
TimJ36
Berichten: 377
Lid geworden op: 14 apr 2020, 18:06

Re: werken: in stations

Bericht door TimJ36 »

Ik ben niet echt voorstander van het feit dat er nu treinen aan 160 km/u door het station zullen rijden. Zoiets verwacht je niet onmiddellijk als je daar als reiziger staat te wachten op het perron. Ik denk dat veel mensen zullen verschieten als ze zo'n trein zien voorbijvliegen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: in stations

Bericht door Shrek »

TimJ36 schreef:Ik ben niet echt voorstander van het feit dat er nu treinen aan 160 km/u door het station zullen rijden. Zoiets verwacht je niet onmiddellijk als je daar als reiziger staat te wachten op het perron. Ik denk dat veel mensen zullen verschieten als ze zo'n trein zien voorbijvliegen.
Dat gaat al vele jaren perfect in tientallen stations in dit land, waarom zou dat nu plots een probleem zijn?
TimJ36
Berichten: 377
Lid geworden op: 14 apr 2020, 18:06

Re: werken: in stations

Bericht door TimJ36 »

Shrek schreef: 07 dec 2020, 22:51
TimJ36 schreef:Ik ben niet echt voorstander van het feit dat er nu treinen aan 160 km/u door het station zullen rijden. Zoiets verwacht je niet onmiddellijk als je daar als reiziger staat te wachten op het perron. Ik denk dat veel mensen zullen verschieten als ze zo'n trein zien voorbijvliegen.
Dat gaat al vele jaren perfect in tientallen stations in dit land, waarom zou dat nu plots een probleem zijn?
Het is een bedenking, omdat het geen klein station is verwacht je dat de meeste treinen zullen stoppen. 120km/u vind ik nog gaan, maar 160 km/u is toch wel een groot verschil, zeker omdat er voorlopig geen speciale markeringen zijn aangebracht op de perronranden. Kunnen ze niet iets doen in die aard? Als ik me niet vergis staan er in Erps-Kwerps zelfs afrasteringen tussen de perrons, in Mechelen wordt dat een beetje moeilijk denk ik.
Plaats reactie