Pagina 27 van 69

Re: werken: in stations

Geplaatst: 24 jan 2016, 20:08
door dentheo
Werkverschaffing voor een NMBS dochter ?
Of is de drukte daar inderdaad niet te overzien ?

Re: werken: in stations

Geplaatst: 24 jan 2016, 20:23
door Shrek
dentheo schreef:Werkverschaffing voor een NMBS dochter ?
Of is de drukte daar inderdaad niet te overzien ?
Op brucargo? Het is daar zeer druk ja. Maar ik vrees dat het soort goederen daar niet echt te combineren valt met spoorvervoer.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 27 jan 2016, 08:48
door sunreezer
Is iemand op de hoogte van de werken in het station van Liedekerke? Eind vorige zomer hebben ze alle beschuttingen op de perrons afgebroken en is men begonnen met nieuwe boordstenen te plaatsen. Sindsdien is er op de perrons niets meer veranderd en is er al een hele winter niets van beschutting tegen wind en regen. Enig idee wanneer men begint aan de herinrichting van de perrons?

Re: werken: in stations

Geplaatst: 14 mar 2016, 11:48
door Tram44
Volgens de lokale media is men vandaag gestart met de renovatie van het stationsgebouw van Mechelen-Nekkerspoel. Na vele jaren zou het loket in 2018 vanuit de container opnieuw verhuizen naar het fraaie stationsgebouw.

In het hoofdstation ziet het er dan weer naar uit dat de roltrappen naar de sporen 7/8 en 9/10 nu toch zouden worden hersteld.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 21 mar 2016, 16:02
door trein92
Vraagje: sinds een paar maanden zijn de loketten van station Diest gesloten in het weekend vanaf 14u15. Wat meteen betekent dat de wachtzaal ook wordt gesloten. Als reiziger moeten we dus buiten wachten in de koude. Enige automaat op het perron durft nogal eens defect te zijn. Andere automaat en infoscherm bevinden zich natuurlijk in de gesloten wachtzaal.

Is het dan zo moeilijk om die wachtzaal open te laten als gebaar naar de reizigers toe?

Re: werken: in stations

Geplaatst: 21 mar 2016, 16:22
door Tram44
De vraag kan ook gesteld worden of de loketten op zondag niet beter zouden openen vanaf de middag. Ik kan me voorstellen dat er dan vaak meer reizigers zijn dan op zondagochtend.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 21 mar 2016, 16:32
door Shrek
trein92 schreef:Is het dan zo moeilijk om die wachtzaal open te laten als gebaar naar de reizigers toe?
Kort gezegd: ja dat is moeilijk. Zonder permanente aanwezigheid van een personeelslid betrouwen ze het niet, dus moet er iemand daar een volledige zondagschift draaien. Zondag is bij de spoorwegen ongeveer 300% vergoed, dus dat is een heel kostelijke zaak.
In tijden van besparingen is dat dan het eerste waar men naar kijkt natuurlijk.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 21 mar 2016, 16:46
door groentje
Kortom, de NMBS is heel wantrouwend over wat er kan gebeuren in haar stations. Niet geheel onterecht als je ziet welke vandalenstreken er gebeuren, maar ik vraag mij toch af of de kuur niet zwaarder is dan de kwaal, je jaagt hier toch maar weer eens je reizigers tegen je in het harnas, terwijl een overheidsbedrijf echt wel nood heeft aan goodwill bij haar klanten/belastingbetalers. En bon, ook met camerabewaking kan m.i. de sociale veiligheid verzekerd worden, en da's ook een besparing. Nu, de besparingslogica stoot wel opnieuw op haar grenzen...

Re: werken: in stations

Geplaatst: 21 mar 2016, 16:52
door loic1811
Hier in Herne is de wachtzaal nog open , enkel 's nachts wordt deze gesloten . 8)

Re: werken: in stations

Geplaatst: 20 jun 2016, 08:34
door sunreezer
In het station van Liedekerke hebben ze al een gedeelte de nieuwe perrons gelegd, hiervoor zijn er nieuwe betonnen L profielen geplaatst. Ik heb echter gemerkt dat die verder van de sporen geplaatst zijn dan vroeger, waardoor de opening tussen het perron en de trein groter geworden is. Ze hebben dit nu (voorlopig) opgelost door een strook multiplex tegen het perron te plaatsen zodat het iets meer uitsteekt richting de sporen. Is dit de bedoeling, want zo kan men dit toch onmogelijk laten?

Re: werken: in stations

Geplaatst: 20 jun 2016, 09:57
door Shrek
sunreezer schreef:In het station van Liedekerke hebben ze al een gedeelte de nieuwe perrons gelegd, hiervoor zijn er nieuwe betonnen L profielen geplaatst. Ik heb echter gemerkt dat die verder van de sporen geplaatst zijn dan vroeger, waardoor de opening tussen het perron en de trein groter geworden is. Ze hebben dit nu (voorlopig) opgelost door een strook multiplex tegen het perron te plaatsen zodat het iets meer uitsteekt richting de sporen. Is dit de bedoeling, want zo kan men dit toch onmogelijk laten?
Waarschijnlijk zullen in een latere fase de sporen nog een beetje opschuiven :wink:

Re: werken: in stations

Geplaatst: 20 jun 2016, 10:11
door Steve
Ik hoop het, want hier in Jette zijn er ook een paar plaatsen met een nogal grote afstand tussen perron en trein, en daar hebben ze uiteindelijk zo'n houten balk tegen geschroefd bij gebrek aan beter. En ik heb niet de indruk dat het spoor nog verplaatst zal worden.

Re: RE: Re: werken: in stations

Geplaatst: 20 jun 2016, 11:49
door Shrek
Steve schreef:Ik hoop het, want hier in Jette zijn er ook een paar plaatsen met een nogal grote afstand tussen perron en trein, en daar hebben ze uiteindelijk zo'n houten balk tegen geschroefd bij gebrek aan beter. En ik heb niet de indruk dat het spoor nog verplaatst zal worden.
Sporen verplaatsen kan enkel bij een grote vernieuwingswerf, die worden jaren op voorhand gepland. Dus dat kan na een paar jaar toch nog opeens in orde komen ;)

Re: werken: in stations

Geplaatst: 20 jun 2016, 12:35
door Steve
Die grote vernieuwingswerf is zogezegd pas achter de rug :roll: (op een aantal kleinere dingen na die nu al jaren aanslepen)

Re: werken: in stations

Geplaatst: 20 jun 2016, 18:54
door jan_olieslagers
[ nauwelijks het melden waard? ] In Weerde worden op perron 3 en 4 de schuilhokjes vervangen - niet dat er veel meerwaarde staat aan te komen, voorzover ik totnogtoe kan zien.