Pagina 32 van 68

Re: werken: in stations

Geplaatst: 11 jan 2018, 20:16
door jan_olieslagers
Een streven naar maximale efficiëntie van de spuitcabines? Alle bankjes van alle stations ten lande op een weekje herspoten?

(sorry, niet ernstig hoor, het was eventjes sterker dan mezelf)

Re: werken: in stations

Geplaatst: 13 jan 2018, 21:07
door Catenist
Het is niet correct dat jullie een vraag negeren, dat is niet goed voor jullie imago. Zelf ben ik de eerste om het imago van de nmbs en infrabel te verdedigen waar nodig, dus stel me niet teleur jongens :-)


Weet er iemand iets meer over het station van Binche? (zie vorige vraagstellingen)

Mvg,

Jan

Re: werken: in stations

Geplaatst: 13 jan 2018, 21:21
door Shrek
NIemand hier op het forum vertegenwoordigt officieel de NMBS of Infrabel he, we helpen wanneer we kunnen maar we moeten helemaal niets.
Als je een antwoord wil kan je best contact opnemen met de NMBS, via twitter en facebook gaat dat doorgaans het snelst. Laat ons vooral weten wat het antwoord is, we zijn even benieuwd als jij :wink:

Re: werken: in stations

Geplaatst: 13 jan 2018, 21:27
door Catenist
OK Shrek, maar je kan niet ontkennen dat de meesten onder jullie op dit forum hier wel goed op de hoogte zijn van het reilen en zeilen van nmbs en infrabel. Daarom dat ik het langs deze weg wou proberen. Maar je kan natuurlijk ook niet alles weten, dat begrijp ik wel :-)

Groeten,

Jan

Re: werken: in stations

Geplaatst: 14 feb 2018, 13:29
door Asterix
Asterix schreef: 28 feb 2017, 15:58
vnze schreef:Opmerkelijk, voor Hasselt lijkt er geen €5 beschikbaar maar Leuven krijgt €3.500.000 omdat de tegels van twee perrons lichtjes anders zijn dan die van de overige perrons. Ik heb dat nog nooit gemerkt. Al kom ik er dan ook niet zo vaak.

Natuurlijk is Leuven groter maar dit is wel een beetje absurd.
Begrijp jouw visie perfect!

Vraag me wel af of ze uiteindelijk dat ontbrekende kopspoor gaan aanleggen.
Vandaag was men een draagarm voor de bovenleiding aan het monteren boven het nog ontbrekende kopspoor. Er komt dus schot in de zaak.

werken in station Binche

Geplaatst: 10 mar 2018, 22:05
door joverwimp
Dit station is een van de meest indrukwekkende die ik ken; met dat van Antwerpen het enige in neogotische stijl. Het werd gebouwd in 1911 en geklasseerd in 1978. Er hangt een massieve kroonluchter en op een loket werd een inscriptie bewaard uit de laatste wereldoorlog: Fahrkartenausgabe
(jammer genoeg lukt het me niet foto's te downloaden, ook al zijn afmetingen en grootte conform)
Het moest gesloten worden vanwege vallende brokstukken. In het meerjarenplan 2018-2020 is 1,6 miljoen voorzien voor restauratie.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 11 mar 2018, 17:49
door joverwimp
Catenist schreef: 13 jan 2018, 21:07
Weet er iemand iets meer over het station van Binche? (zie vorige vraagstellingen)

Mvg,

Jan
In het meerjarenplan 2018-2020 is 1,6 miljoen voorzien voor restauratie.
(www.dhnet.be/regions/mons-centre/binche ... d5671700c4)
Dit station is een van de meest indrukwekkende die ik ken; met dat van Antwerpen het enige in neogotische stijl. Het werd gebouwd in 1911 en geklasseerd in 1978. Er hangt een massieve kroonluchter en op een loket werd een inscriptie bewaard uit de laatste wereldoorlog: Fahrkartenausgabe
(jammer genoeg lukt het me niet foto's te downloaden, ook al zijn afmetingen en grootte conform)
Het moest gesloten worden vanwege vallende brokstukken.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 11 mar 2018, 20:35
door groentje
Ik meende dat het station van Veurne ook neogotisch is, maar inderdaad, een indrukwekkend gebouw dat onlangs nog in een film figureerde.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 11 mar 2018, 20:38
door Asterix
Heeft iemand de integrale versie van dat meerjarenplan?

Re: werken: in stations

Geplaatst: 13 mar 2018, 20:37
door Eric0641
hoe staat het met t station van Mons?

Word weer zo een kill klote station wat er mooi uitziet van buiten, maar voor de reizigers klote is netzo als Luik. Geen wachtruimtes op de perrons, veel te weinig bankjes. Is net een grote paraplu. Maar de hal onder is zeer fijn. Maar daar heeft calatrada weinig mee te maken gehad.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 23 apr 2018, 11:08
door joverwimp
Asterix schreef: 11 mar 2018, 20:38 Heeft iemand de integrale versie van dat meerjarenplan?
De klantendienst van de NMBS stuurde me met een kluitje in het riet met de summiere versie: www.belgianrail.be/nl/corporate/onderne ... splan.aspx.
Geen antwoord op mijn vraag naar de volledige versie. Ik liet het weten aan de ombudsman (30/3) en wacht verder af. De vraag ook gesteld aan minister Bellot (1/4), zonder reactie tot op heden.

Wel gedetailleerde documenten via federaal parlementslid Stefaan Van Hecke:
https://wiki.groen.be/pages/viewpage.ac ... _clean.pdf ( niets over Binche..)
https://wiki.groen.be/pages/viewpage.ac ... 052017.pdf
https://wiki.groen.be/pages/viewpage.ac ... ijlage.pdf
https://wiki.groen.be/pages/viewpage.ac ... C3%A9e.doc
https://wiki.groen.be/pages/viewpage.ac ... 3%A9e.docx (mogelijks zit Binche hier ergens verscholen)

Re: werken: in stations

Geplaatst: 23 apr 2018, 11:14
door dentheo
Eric0641 schreef: 13 mar 2018, 20:37 hoe staat het met t station van Mons?

Word weer zo een kill klote station wat er mooi uitziet van buiten, maar voor de reizigers klote is netzo als Luik. Geen wachtruimtes op de perrons, veel te weinig bankjes. Is net een grote paraplu. Maar de hal onder is zeer fijn. Maar daar heeft calatrada weinig mee te maken gehad.
Niet onlogisch, de man tekent vanuit zijn Spaanse leefwereld.....

Re: werken: in stations

Geplaatst: 23 apr 2018, 12:52
door Matthias
joverwimp schreef: 23 apr 2018, 11:08
Asterix schreef: 11 mar 2018, 20:38 Heeft iemand de integrale versie van dat meerjarenplan?
De klantendienst van de NMBS stuurde me met een kluitje in het riet met de summiere versie: www.belgianrail.be/nl/corporate/onderne ... splan.aspx.
Geen antwoord op mijn vraag naar de volledige versie. Ik liet het weten aan de ombudsman (30/3) en wacht verder af. De vraag ook gesteld aan minister Bellot (1/4), zonder reactie tot op heden.

Wel gedetailleerde documenten via federaal parlementslid Stefaan Van Hecke:
https://wiki.groen.be/pages/viewpage.ac ... _clean.pdf ( niets over Binche..)
https://wiki.groen.be/pages/viewpage.ac ... 052017.pdf
https://wiki.groen.be/pages/viewpage.ac ... ijlage.pdf
https://wiki.groen.be/pages/viewpage.ac ... C3%A9e.doc
https://wiki.groen.be/pages/viewpage.ac ... 3%A9e.docx (mogelijks zit Binche hier ergens verscholen)
Ik kan die documenten van de website van Groen niet openen zonder mij in te loggen en ik zie niet meteen een manier om een account aan te maken...?

Re: werken: in stations

Geplaatst: 24 apr 2018, 11:34
door joverwimp
Matthias schreef: 23 apr 2018, 12:52
joverwimp schreef: 23 apr 2018, 11:08
Asterix schreef: 11 mar 2018, 20:38 Heeft iemand de integrale versie van dat meerjarenplan?
De klantendienst van de NMBS stuurde me met een kluitje in het riet met de summiere versie: www.belgianrail.be/nl/corporate/onderne ... splan.aspx.
Geen antwoord op mijn vraag naar de volledige versie. Ik liet het weten aan de ombudsman (30/3) en wacht verder af. De vraag ook gesteld aan minister Bellot (1/4), zonder reactie tot op heden.

Wel gedetailleerde documenten via federaal parlementslid Stefaan Van Hecke:
https://wiki.groen.be/pages/viewpage.ac ... _clean.pdf ( niets over Binche..)
https://wiki.groen.be/pages/viewpage.ac ... 052017.pdf
https://wiki.groen.be/pages/viewpage.ac ... ijlage.pdf
https://wiki.groen.be/pages/viewpage.ac ... C3%A9e.doc
https://wiki.groen.be/pages/viewpage.ac ... 3%A9e.docx (mogelijks zit Binche hier ergens verscholen)
Ik kan die documenten van de website van Groen niet openen zonder mij in te loggen en ik zie niet meteen een manier om een account aan te maken...?
Blijkbaar is de site enkel toegankelijk voor leden van Groen.
Wel kan ik je de documenten sturen op je email adres: geef me dat te kennen via een privé-bericht.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 24 apr 2018, 14:23
door trainlovertje
In het voorbije weekend was ik nog eens in het station van Oostende. De werken aan de perrons met overkapping zijn daar nu bijna klaar, maar wat me opviel is dat ze spoor 1 en 2 gewoonweg dichtgegooid hebben met beton. Ik heb aan een werknemer van het bouwbedrijf daar gevraagd waarom dat gedaan werd. Blijkbaar was het geld op om ook die 2 sporen aan te passen zoals de overige 8... Waar vroeger de sporen 1 en 2 lagen zal nu dus een grijze betonvlakte komen. Dat het maar 8 sporen worden ipv 10, dat is zo erg nog niet, want zoveel sporen heeft Oostende helemaal niet meer nodig, maar het is toch wel zonde van die ruimte, die men beter had kunnen invullen. En het ziet er gewoon lelijk uit.

In het station Gent-Sint-Pieters was de werf dit weekend deels toegankelijk voor publiek. Veel nieuws was er niet sinds mijn laatste bezoek. Wel valt het op dat men na de ingebruikname van spoor 8 niet meer verder gaat met het vernieuwen van de sporen 1 tot 7, omdat de openbare aanbesteding nog niet rond is (geen idee hoe dat komt). En dat zal dan weer voor vertraging zorgen, waardoor het station in 2025 niet klaar zal zijn. Is er hier iemand die weet hoe het met die aanbesteding staat en wanneer er aan spoor 7 begonnen kan worden?