werken: langs de spoorlijn

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek »

BVG1988 schreef:Gaan ze dan ook bruggen bijzetten verderop of gaan ze dan wissels gebruiken om ze aan te sluiten op sporen 9 en 10?
In de eerste fase gaan ze voor nekkerspoel aansluiten op L25.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Steve »

Tiens, volgens de Internationale Treinplanner rijdt de Thalys van/naar Oostende niet tijdens dat laatste weekend van september... is dat altijd zo tijdens werkzaamheden op lijn 50A? Heb er nog niet eerder op gelet.

Bij de omleiding vanwege de overhangende kraan in Anderlecht een paar weken geleden hebben ze de Thalys wel omgeleid...
BVG1988
Berichten: 570
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door BVG1988 »

Ik heb het ook al gemerkt in het voorjaar dat de Thalys niet reed als er omleiding was. Vorig jaar reed hij wel nog, maar ik het begin van dit jaar reed hij dan niet. Anders had ik een video van hem gehad van begin dit jaar. Ik ga meestal 's morgens kijken voor de 9313. Als het omleiding was tussen Denderleeuw en Gent reed hij ook niet.

Die vermelding van die vrachtwagen heeft te maken denk ik dat het niet in de planning stond en daarmee wel reed maar dan omgeleid.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
BVG1988
Berichten: 570
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door BVG1988 »

Deze is de laatste 9313 die heb gezien in Denderleeuw als er omleiding was door werken op de 50A. Opname is van 20 oktober 2012
https://www.youtube.com/watch?v=ynE59A9xQz8
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Retard »

BVG1988 schreef:Ik heb gezien dat de eerste werken in het najaar op lijn 50A gepland zijn het laatste weekend van september. Misschien dat het nog goed weer en dat er nog extra treinen rijden naar zee.
En zijn het werken tussen Brussel en Denderleeuw, tussen Denderleeuw en Gent-Sint-Pieters of tussen Gent-Sint-Pieters en Brugge?
Op het stuk tussen Brugge en Oostende zullen er (hopelijk) wel geen werken zijn.
BVG1988
Berichten: 570
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door BVG1988 »

Correctie: De werken zijn tussen Denderleeuw en Gent-Sint-Pieters. Ik was eerst verkeerd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
davyickx
Berichten: 122
Lid geworden op: 27 feb 2009, 14:03
Locatie: Meensel-Kiezegem

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door davyickx »

In Mechelen is "het oudste spoorweggebouw op het Europese vasteland" in zijn geheel verplaatst vanwege de werken aan de stationsomgeving.

Een artikel hierover vond ik hier en ook in het een-journaal van 6 september was er een kort bericht over.
Ik vermoed dat het over dit gebouw gaat.
Spoorse groeten,

Davy Ickx
BVG1988
Berichten: 570
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door BVG1988 »

De Thalys rijdt blijkbaar toch het laatste weekend van september. Nog eens een Thalys in Aalst en dat ik al lang geleden denk ik. :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Steve »

Hoe verloopt de omleiding eigenlijk tijdens het laatste weekend van september (cf. werkzaamheden lijn 50A tussen Denderleeuw en Gent)? Doen ze de volledige lijn 50 via Aalst en Jette (en een ommetje via lijn 28), of verloopt het via lijn 50A tot Liedekerke/Denderleeuw en pas vanaf daar lijn 50?
BVG1988
Berichten: 570
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door BVG1988 »

De treinen worden omgeleid tussen Gent en Denderleeuw. Ze rijden dus via Schellebelle, Aalst en Denderleeuw om en rijden dan via Liedekerke dan lijn 50A weer op. Ik denk dat ze een brug gaan plaatsen over lijn 50A, want sommige brugjes moeten nog worden vervangen. Ik weet dat ze aan bezig zijn aan een waar familie woont van mij in die straat. :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Lukas »

Hoi,

Op de werfinfo op Railtime zag ik dat er in oktober weer een pak spoorwerken voorzien zijn:

5 en 6 oktober : Werken op lijn 35 tussen Leuven en Aarschot.Ik vermoed dat deze werken voorzien zijn om de nieuwe fiets en voetgangerstunnel in Rotselaar onder de sporen te duwen.Deze tunnel zal de overweg in de Drielindenstraat vervangen.

12 en 13 , 26 en 27 oktober : Werken op lijn 50A en dit tussen Denderleeuw en Brussel Zuid.De IC A(Oostende - Eupen) word omgeleid en zal in de beide richtingen stoppen in Denderleeuw.Ook de IC E(Knokke/Blankenberge - Luik Guillemins /Genk) word omgeleid maar deze stopt niet in Denderleeuw.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Bibke »

In oktober zullen er tijdens de weekends geen treinen rijden tussen Neerpelt en Mol.
Op zondagavond begint men met de studententrein.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Treinen9880 »

In het weekend van 5 oktober is er ook geen treinverkeer tussen Gent en Brugge. Er zijn vervangbussen voorzien.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door LML »

Bibke schreef:In oktober zullen er tijdens de weekends geen treinen rijden tussen Neerpelt en Mol.
Op zondagavond begint men met de studententrein.
Niet zo erg dus,... In de weekends neemt er toch geen kat de trein, volgens de NMBS :mrgreen:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Bibke »

Ter vervollediging.

Daarna is het gedaan met de laatste Saxby seinhuizen in België.

Voor nostalgische foto's met deskundige uitleg, bekijk de reportage op Spoorwegnostalgie: http://www.spoorwegnostalgie.be/Europa/ ... seinen.htm
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie