werken: langs de spoorlijn
-
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: werken: langs de spoorlijn
Is 200 km/u niet wat snel voor zo een drukke lijn? Ik vind 160 meer als voldoende snel.
Re: werken: langs de spoorlijn
Als je mensen naar de trein wil lokken en hun auto thuis wil laten moet je snelle reistijden aanbieden, een heel sneller verbinding tussen Gent en Brussel kan dat effect hebben. dan zou je op 20 minuten in Brussel kunnen staan vanuit Gent.
-
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: werken: langs de spoorlijn
Dat weet ik ook, maar dan heb je qua materieel veel minder keuze om in te zetten bijvoorbeeld. Ik neem dat de AM96s dan al de boot vallen bijvoorbeeld en de AM08 ook.
In de ochtend ben je toch vaker sneller met de trein in Brussel dan met de wagen denk ik. Ik woon niet ver van Afrit Aalst van de E40 (ongeveer 800m) en zie het verkeer bijna dagelijks aanschuiven.
In de ochtend ben je toch vaker sneller met de trein in Brussel dan met de wagen denk ik. Ik woon niet ver van Afrit Aalst van de E40 (ongeveer 800m) en zie het verkeer bijna dagelijks aanschuiven.
Re: werken: langs de spoorlijn
We spreken dan ook niet over volgend jaar maar over de verdere toekomst. Wanneer de M7 in dienst is en er (hopelijk) een oplossing is voor de M6-200 zullen een groot deel van de IC-treinen aan 200km/h kunnen rijden.BVG1988 schreef:Dat weet ik ook, maar dan heb je qua materieel veel minder keuze om in te zetten bijvoorbeeld. Ik neem dat de AM96s dan al de boot vallen bijvoorbeeld en de AM08 ook.
In de ochtend ben je toch vaker sneller met de trein in Brussel dan met de wagen denk ik. Ik woon niet ver van Afrit Aalst van de E40 (ongeveer 800m) en zie het verkeer bijna dagelijks aanschuiven.
-
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: werken: langs de spoorlijn
Ah ok de M7 is er ook al in voorzien. Dan heb ik geen opmerkingen meer.
Re: werken: langs de spoorlijn
Grote infrastructuurwerken plan je nooit een jaartje op voorhand he. Dat gaat over 2020 en verder.BVG1988 schreef:Ah ok de M7 is er ook al in voorzien. Dan heb ik geen opmerkingen meer.
Re: werken: langs de spoorlijn
Volgende week wordt er eindelijk gestart met de aanleg van het 3de en 4de spoor tussen Gent St. Pieters en Landegem. Benieuwd of dit al in dienst zou kunnen zijn tegen eind dit jaar?
Re: werken: langs de spoorlijn
Sowieso nietstekkerz schreef:Volgende week wordt er eindelijk gestart met de aanleg van het 3de en 4de spoor tussen Gent St. Pieters en Landegem. Benieuwd of dit al in dienst zou kunnen zijn tegen eind dit jaar?
Re: werken: langs de spoorlijn
De voorbije weken heb ik op dinsdag en donderdag een spoorkraan zien werken op L50A in Schepdaal, van op de brug kun je soms het zwaailicht zien.
Weet iemand of deze spoorkraan of spoorkranen soms doorrijden richting Gent-Sint-Pieters?
Weet iemand of deze spoorkraan of spoorkranen soms doorrijden richting Gent-Sint-Pieters?
Re: werken: langs de spoorlijn
Door werkzaamheden tussen Brussel en Gent hadden de IC treinen dit weekend vertraging. Dit is niet op voorhand zichtbaar op de schermen in de stations.
Re: werken: langs de spoorlijn
Noch in de reisplanner.ronny schreef:Door werkzaamheden tussen Brussel en Gent hadden de IC treinen dit weekend vertraging. Dit is niet op voorhand zichtbaar op de schermen in de stations.
Re: werken: langs de spoorlijn
Dit weekend is er een totale lijnonderbreking tussen Schellebelle en Denderleeuw wegens het overzetten van Aalst op EBP.
Re: werken: langs de spoorlijn
Hoi,
Stekkerz,
Dat er een totale onderbreking op lijn 50 was heb ik aan den lijve ondervonden. De gevolgen voor het treinverkeer waren de volgende : De IR H ( Brussel Nationale Luchthaven - Brugge ) was opgesplitst in 3 delen: Tussen Brussel Nationale Luchthaven en Denderleeuw reden er treinen. Tussen Denderleeuw en Schellebelle moesten de reizigers waaronder ikzelf mee met een vervangbus . In Schellebelle kon ik terug overstappen op de trein naar Gent. Ik weet dat ik evengoed met de rechtstreekse IC naar Gent kon rijden maar deze portie "avontuur" wou ik toch meepikken.
Gisterenavond waren er ook spoorwerken op lijn 59 en dit tussen Sint Niklaas en Antwerpen. Hierdoor werd de IC G omgeleid langs lijn 54 en dit via Puurs. Wat deze omleiding nog specialer maakte was het feit dat de trein waar ik mij als reiziger bevond uit M6 rijtuigen bestond. Dit was voor mij een primeur.
Lukas
Stekkerz,
Dat er een totale onderbreking op lijn 50 was heb ik aan den lijve ondervonden. De gevolgen voor het treinverkeer waren de volgende : De IR H ( Brussel Nationale Luchthaven - Brugge ) was opgesplitst in 3 delen: Tussen Brussel Nationale Luchthaven en Denderleeuw reden er treinen. Tussen Denderleeuw en Schellebelle moesten de reizigers waaronder ikzelf mee met een vervangbus . In Schellebelle kon ik terug overstappen op de trein naar Gent. Ik weet dat ik evengoed met de rechtstreekse IC naar Gent kon rijden maar deze portie "avontuur" wou ik toch meepikken.
Gisterenavond waren er ook spoorwerken op lijn 59 en dit tussen Sint Niklaas en Antwerpen. Hierdoor werd de IC G omgeleid langs lijn 54 en dit via Puurs. Wat deze omleiding nog specialer maakte was het feit dat de trein waar ik mij als reiziger bevond uit M6 rijtuigen bestond. Dit was voor mij een primeur.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: werken: langs de spoorlijn
Vandaag waren er werken aan de bovenleiding op de spoorbrug thv Essene-Lombeek op L50A.
twee spoorkranen van "Van Oosterwijk Molenschot BV" en iets verder een werktrein HLE5515+Strukton-hoogwerkwagon+ColasRail-hoogwerkwagon+gewone wagon+HLE5529.
Zouden ze er morgen ook nog aan het werk zijn, of doen ze de nacht door en staan ze morgen ergens anders?
Heb wel wat foto's kunnen maken maar was met mijn gsm die niet zo'n goede foto's maakt.
twee spoorkranen van "Van Oosterwijk Molenschot BV" en iets verder een werktrein HLE5515+Strukton-hoogwerkwagon+ColasRail-hoogwerkwagon+gewone wagon+HLE5529.
Zouden ze er morgen ook nog aan het werk zijn, of doen ze de nacht door en staan ze morgen ergens anders?
Heb wel wat foto's kunnen maken maar was met mijn gsm die niet zo'n goede foto's maakt.
-
- Berichten: 882
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: werken: langs de spoorlijn
Spoor aan perron10 te Mechelen is terug gelegd en aangesloten op L25.
Grond werd afgegraven, nieuwe steenslag voorzien, dwarsliggers met nieuwe sporen gelegd.
Dus binnenkort terug operationeel tegen 15december.
grts
o
Grond werd afgegraven, nieuwe steenslag voorzien, dwarsliggers met nieuwe sporen gelegd.
Dus binnenkort terug operationeel tegen 15december.
grts
o