werken: langs de spoorlijn

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
ronny
Berichten: 417
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door ronny »

Te Heist-op-den-Berg is gestart met de vernieuwing van het zijspoor. Spoor 3 is buiten dienst. Een aantal wissels liggen te wachten op plaatsing.
Matthias
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Matthias »

Is het daardoor ook dat er geen treinverkeer mogelijk is tussen Lier & Leuven volgende twee weekends?

Volgend weekend rijdt er vervangende busdienst tussen Lier & Aarschot met een reistijd van 1u05, vervolgens een wachttijd van een half uur in station Aarschot voor de aansluitende trein naar Leuven. Totale reistijd: 1u49.
Ik vraag me af hoe ze de studentenuittocht op zondagavond gaan opvangen met bussen. Rond 21u zal je met één gelede bus niet toekomen vrees ik...
t-town
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 nov 2012, 18:03

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door t-town »

De p8223 (antwerpen leuven via lier en aarschot) zal rijden tot lier en dan via mechelen en de luchthaven naar leuven en heverlee.
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Beesty »

Vanaf volgende week komt lijn 50C blijkbaar in dienst ..
Iemand die weet met welk beveiligings systeem deze sporen uitgerust zijn?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 10156
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek »

Beesty schreef:Vanaf volgende week komt lijn 50C blijkbaar in dienst ..
Iemand die weet met welk beveiligings systeem deze sporen uitgerust zijn?
TBL1+ en kroko voorlopig.
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Beesty »

Shrek schreef:
Beesty schreef:Vanaf volgende week komt lijn 50C blijkbaar in dienst ..
Iemand die weet met welk beveiligings systeem deze sporen uitgerust zijn?
TBL1+ en kroko voorlopig.
Thanks
Duidelijk weer een gemiste kans om een splinternieuwe lijn direct uit te rusten met ETCS..
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 10156
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek »

Beesty schreef:
Shrek schreef:
Beesty schreef:Vanaf volgende week komt lijn 50C blijkbaar in dienst ..
Iemand die weet met welk beveiligings systeem deze sporen uitgerust zijn?
TBL1+ en kroko voorlopig.
Thanks
Duidelijk weer een gemiste kans om een splinternieuwe lijn direct uit te rusten met ETCS..
Helemaal niet.
Die lijn is nog bijlange niet klaar, nu ETCS daarop installeren zou willen zeggen dat die ETCS nog 10 keer opnieuw geprogrammeerd moet worden bij elke nieuwe wissel die in dienst komt. Daarvoor kiezen betekent zoveel als het geld over de balk gooien. We kiezen ervoor om duurzamere investeringen te doen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 4457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Steve »

Wat zou voorlopig het gebruik van die sporen zijn als ze over een paar weken beide in dienst zijn? Zal men er al meteen al het verkeer op afleiden dat via Denderleeuw rijdt (IC's naar L89 en L50 plus de S naar Oudenaarde) en de binnenste sporen enkel voorbehouden voor het doorgaande verkeer naar Gent, of zal het nog niet zo'n vaart lopen?

Hoe zit het trouwens aan de kant Vorst / Brussel-Zuid? Iemand een schema?
brouckie
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 feb 2012, 18:46

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door brouckie »

Steve schreef:Wat zou voorlopig het gebruik van die sporen zijn als ze over een paar weken beide in dienst zijn? Zal men er al meteen al het verkeer op afleiden dat via Denderleeuw rijdt (IC's naar L89 en L50 plus de S naar Oudenaarde) en de binnenste sporen enkel voorbehouden voor het doorgaande verkeer naar Gent, of zal het nog niet zo'n vaart lopen?

Hoe zit het trouwens aan de kant Vorst / Brussel-Zuid? Iemand een schema?
Eens lijn 50C in dienst is gaan de binnenste sporen voor minstens 2 jaar buiten dienst om deze te kunnen moderniseren... :wink:
Stuk Brussel Zuid - Brussel klein eiland is maar voor in 2018 dacht ik.
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Treinen9880 »

In Hansbeke zijn ze bezig met de bovenleiding palen aan het plaatsen met de hangers aan de twee bestaande sporen voor zover ik kan zien net tot aan het perron van het spoor in de richting van Gent.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
trainlovertje
Berichten: 1232
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door trainlovertje »

brouckie schreef:Eens lijn 50C in dienst is gaan de binnenste sporen voor minstens 2 jaar buiten dienst om deze te kunnen moderniseren... :wink:
Stuk Brussel Zuid - Brussel klein eiland is maar voor in 2018 dacht ik.
Is het dan de bedoelding om de snelheid op de gehele lijn 50A naar 160 km/h op te trekken?
trainman
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 feb 2006, 19:47
Locatie: Herzele

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door trainman »

Wat wordt er dit weekend precies uitgevoerd?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 10156
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek »

trainlovertje schreef:
brouckie schreef:Eens lijn 50C in dienst is gaan de binnenste sporen voor minstens 2 jaar buiten dienst om deze te kunnen moderniseren... :wink:
Stuk Brussel Zuid - Brussel klein eiland is maar voor in 2018 dacht ik.
Is het dan de bedoelding om de snelheid op de gehele lijn 50A naar 160 km/h op te trekken?
Ja
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 10156
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek »

trainman schreef:Wat wordt er dit weekend precies uitgevoerd?
Het andere spoor van L50C :wink:
Catenist
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:23

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Catenist »

Het Laatste Nieuws doet weer "vuurke stook" voor deze werken. Ze koppen het artikel met "500 miljoen voor 2 minuten tijdwinst". Moet je daar weer kijken hoe er een hoop debielen op reageren, ze kunnen amper foutloos nederlands schrijven. Maar de media zijn ook deugnieten hoor, eigenlijk zouden zo'n artikelen van de nodige repliek moeten worden voorzien door de nmbs of infrabel. Niet op jullie koppen laten zitten jongens :-)
Plaats reactie