werken: langs de spoorlijn
Re: werken: langs de spoorlijn
je blijft via sporen van een bundel rijden, voor zover de snelheid daar al niet beperkt is tot 20 km/u (na te zien op plan).
Re: werken: langs de spoorlijn
Het moet ook exploitatiematig mogelijk zijn. De bundel C wordt door TUC Rail gebruikt waarbij ook de toegangen - zeker nu met de werken op L161 - worden gebruikt om de zware werktreinen die materiaal aan- en afvoeren te rangeren. Het is zeker niet ideaal om daar dan met HKV's te gaan rijden. De bestuurder moet dan ook nog eens kennis van die bundels hebben. Werken met loodsen is zeker niet ideaal en verloopt ook zeker niet altijd vlot!
Re: werken: langs de spoorlijn
Ik dacht dat het de bedoeling was dat er een omgekeerde verbinding ging komen ongeveer op de plaats van de oude verbinding, van lijn 26A richting de bundels van Schaarbeek, zodat treinen komende vanuit Vilvoorde via lijn 27 Schaarbeek binnen kunnen zonder in het station van Schaarbeek te moeten keren zoals nu het geval is. Waarschijnlijk was er niet voldoende plaats voor beide verbindingen of werd de oude sowieso quasi nooit gebruikt.Paul schreef:Misschien logisch, maar wel een grote omweg, toch? Was het wel verstandig van Infrabel om die directe route uit te breken?
Re: werken: langs de spoorlijn
Te Groenenhoek (Antwerpen Berchem) zijn de werkzaamheden aan de bundel bezig. Er staan al een paar nieuwe bovenleidingspalen.
Re: werken: langs de spoorlijn
Iemand een idee wat ze exact gaan doen daar?ronny schreef:Te Groenenhoek (Antwerpen Berchem) zijn de werkzaamheden aan de bundel bezig. Er staan al een paar nieuwe bovenleidingspalen.
Re: werken: langs de spoorlijn
Een Engelse wissel vervangen door 2 gewone als ik het goed gezien heb.Eimai schreef:Iemand een idee wat ze exact gaan doen daar?ronny schreef:Te Groenenhoek (Antwerpen Berchem) zijn de werkzaamheden aan de bundel bezig. Er staan al een paar nieuwe bovenleidingspalen.
Re: werken: langs de spoorlijn
Hallo,
Zaterdag laatstleden waren ze in Beauraing een wissel aan het laden op werktrein. Iemand een idee waar deze geplaatst ging/gaat worden?
Groetjes
Zaterdag laatstleden waren ze in Beauraing een wissel aan het laden op werktrein. Iemand een idee waar deze geplaatst ging/gaat worden?
Groetjes
Re: werken: langs de spoorlijn
Ik denk dat die wissel daar net uitgebroken is. Die gaat waarschijnlijk in stock om later elders gebruikt te worden.Ari schreef:Hallo,
Zaterdag laatstleden waren ze in Beauraing een wissel aan het laden op werktrein. Iemand een idee waar deze geplaatst ging/gaat worden?
Groetjes
Re: werken: langs de spoorlijn
Vanmorgen was het er druk. Ik zag er vrij veel mannen in fluo-pakken.Shrek schreef:Een Engelse wissel vervangen door 2 gewone als ik het goed gezien heb.Eimai schreef:Iemand een idee wat ze exact gaan doen daar?ronny schreef:Te Groenenhoek (Antwerpen Berchem) zijn de werkzaamheden aan de bundel bezig. Er staan al een paar nieuwe bovenleidingspalen.
Er stond ook een lichte vrachtwagen met een opschrift 'Gevelrenovatie' bij het spoor.
Veel gevel valt daar nochtans niet te renoveren want het gebouw dat bij de bundel stond is al gesloopt.
Re: werken: langs de spoorlijn
Momenteel vernieuwt Infrabel ongeveer 2 km sporen aan het station te Waregem langs de lijn Gent-Kortrijk. Info www.bloggen.be/statievrienden
Re: werken: langs de spoorlijn
van 3 tot 15 september wordt er gewerkt aan spoorlijn 13 (Kontich-Lier).
http://www.nieuwsblad.be/cnt/blcva_02451334
http://www.nieuwsblad.be/cnt/blcva_02451334
Re: werken: langs de spoorlijn
Op de plaats van de twee middelste sporen op lijn 50a zijn ze in Vorst asfalt aan het leggen, waar is dit goed voor?
Re: werken: langs de spoorlijn
Naar verluidt zou Van Hool binnenkort het grotere broertje van de trambus aankondigen: de treinbus.sunreezer schreef:Op de plaats van de twee middelste sporen op lijn 50a zijn ze in Vorst asfalt aan het leggen, waar is dit goed voor?
Re: werken: langs de spoorlijn
Even serieus, ik wist niet dat er asfalt gestort wordt onder balast?Steve schreef:Naar verluidt zou Van Hool binnenkort het grotere broertje van de trambus aankondigen: de treinbus.sunreezer schreef:Op de plaats van de twee middelste sporen op lijn 50a zijn ze in Vorst asfalt aan het leggen, waar is dit goed voor?
Re: werken: langs de spoorlijn
Dat kan,
Sommige landen gebruiken ook worteldoek, om te vermijden dat zand langs onder in het balllastbed komt.
Asfalt heeft dan weer andere eigenschappen, waterdichtheid enz.
Diverse voor en nadelen , misschien heeft een specialist hier een nuttige link ?
Sommige landen gebruiken ook worteldoek, om te vermijden dat zand langs onder in het balllastbed komt.
Asfalt heeft dan weer andere eigenschappen, waterdichtheid enz.
Diverse voor en nadelen , misschien heeft een specialist hier een nuttige link ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide