werken: langs de spoorlijn

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22533
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Steven »

Waar de trein zijn weekend doorbrengt is een beetje van meerder factoren afhankelijk. De laatste werf, de volgende werf, moet de loc in onderhoud ja/nee, moet er getankt worden ja/nee, .... Dus moeilijk om zomaar even te zeggen waar deze treinen het komende weekend gaan rusten. Soms blijven ze gewoon op het spoor buiten dienst staan.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek »

The_Knitter schreef:Wat ik vanuit de trein kon zien, wordt die herelektrificatie gelijk goed uitgevoerd, de inmiddels voltooide stukken zagen er maar strak uit.
Kan iemand even vertalen? :oops:
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door The_Knitter »

Wat snap je niet? Herelektrificatie (aldus de website van TUC-Rail zelf), is het opnieuw elektrificeren (dus alles opnieuw aanleggen zoals de palen, wasdraad enz.).
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door The_Knitter »

Steven schreef:Waar de trein zijn weekend doorbrengt is een beetje van meerder factoren afhankelijk. De laatste werf, de volgende werf, moet de loc in onderhoud ja/nee, moet er getankt worden ja/nee, .... Dus moeilijk om zomaar even te zeggen waar deze treinen het komende weekend gaan rusten. Soms blijven ze gewoon op het spoor buiten dienst staan.
Ja, dat zijn dingen die ik geheel begrijp. Maar ik zou er al veel bij geholpen zijn, als ik weet in welke 'sectie' ze nu aan het werk zijn. Aannemelijk dat ze toch niet op de gehele L162 aan het werk zijn, maar het in etappes doen?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek »

The_Knitter schreef:Wat snap je niet? Herelektrificatie (aldus de website van TUC-Rail zelf), is het opnieuw elektrificeren (dus alles opnieuw aanleggen zoals de palen, wasdraad enz.).
Wat een herelektrificatie is moet je mij niet uitleggen, maar hoe die gelijk strak kan zijn is mij een raadsel :wink:
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door groentje »

gelijk=meteen
strak=netjes
Lijkt me zo.
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Lukas »

Hoi,

The_Knitter,

Wat die werktreinen op lijn 162 betreft kan ik je zeggen dat er in het weekend soms werktreinen staan in Libramont.Ook heb ik al gezien dat er soms werktreinen in volle baan afgesteld staan.Dit was eens het geval tussen Namen en Ciney. De treindienst verliep toen vanzelfsprekend op enkel spoor.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door nahoj »

Shrek schreef:
The_Knitter schreef:Wat snap je niet? Herelektrificatie (aldus de website van TUC-Rail zelf), is het opnieuw elektrificeren (dus alles opnieuw aanleggen zoals de palen, wasdraad enz.).
Wat een herelektrificatie is moet je mij niet uitleggen, maar hoe die gelijk strak kan zijn is mij een raadsel :wink:
Een slappe bovenleiding zou ook maar niks zijn.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door The_Knitter »

Shrek schreef:
The_Knitter schreef:Wat snap je niet? Herelektrificatie (aldus de website van TUC-Rail zelf), is het opnieuw elektrificeren (dus alles opnieuw aanleggen zoals de palen, wasdraad enz.).
Wat een herelektrificatie is moet je mij niet uitleggen, maar hoe die gelijk strak kan zijn is mij een raadsel :wink:
Ah, met strak bedoel ik erg netjes, gelijk goed.
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Hobbes »

Heeft er hier iemand (van Infrabel?) enig idee van of ze aan die "tijdelijke snelheidsbeperkingen" (een echte schande) op L24 binnen afzienbare tijd eindelijk eens iets gaan doen? (Y Glons, Visé Y met L24/1 en aan de tunnel van Gemmenich)

Niet te begrijpen dat er daar niets aan gedaan wordt, de energie dat daar verprutst wordt door afremmen/terug optrekken is enorm.
Het is natuurlijk "maar" een goederenlijn... :roll:
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Bibke »

Hobbes schreef:Heeft er hier iemand (van Infrabel?) enig idee van of ze aan die "tijdelijke snelheidsbeperkingen" (een echte schande) op L24 binnen afzienbare tijd eindelijk eens iets gaan doen? (Y Glons, Visé Y met L24/1 en aan de tunnel van Gemmenich)

Niet te begrijpen dat er daar niets aan gedaan wordt, de energie dat daar verprutst wordt door afremmen/terug optrekken is enorm.
Het is natuurlijk "maar" een goederenlijn... :roll:
Je haalt het zelf aan, goederenlijn en is gecatalogeerd als "C" als ik me niet vergis. (Ben geen Infrabeller, hé).
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door The_Knitter »

Ze waren vandaag tussen Nijlen en Bouwel (thv Echelpoel) aan het werk aan de bovenleiding. Daardoor moest de trein uit Herentals rg Lier over het rechter spoor rijden. Het spoor was afgebakend met een kortsluitlans, een "rood sein-bordje" en de bovenleiding was geaard. De werkzaamheden die ik heb waargenomen (toen ik daar met de auto stond om te fotograferen) waren rondom de overweg Berg en Dal. Hierdoor lag deze overweg regelmatig langere tijd dicht.

Het werkpersoneel was wel zo vriendelijk om even het werkmaterieel te verplaatsen als er een auto langs wilde, en de werkzaamheden het even toelieten.

Er werd gewerkt met de Infrabel ES 513, werkzaamheden waren voornamelijk "op het dak", op het plateau.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Stijn91 »

Door de werken langs L50A liggen de dwarsliggers voor de buitenste sporen in Denderleeuw, meters lang en hoog aan dwarsliggers.
Klassiekje
Berichten: 556
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Klassiekje »

Waarvoor zijn de werken langs lijn 50 tussen Jette en Bockstael, is dat om de metro door te trekken?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5329
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Steve »

Ik heb me die vraag ook gesteld... je zou haast denken dat ze er een extra spoor zouden willen leggen: dat zou volgens mij zeker geen overbodige luxe zijn op deze plaats (zeker als er straks nog meer treinen "afslaan" naar Brussel-West), maar dat is bij mijn weten helemaal niet gepland en zou elders op het stuk tussen de stations Jette en Bockstael heel wat ingrijpendere werkzaamheden vereisen.

Met de metro heeft het alvast niets te maken...
Plaats reactie