werken: langs de spoorlijn

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Stef »

Ik heb ook al een vervangende busdienst zien rijden, ik denk dat die bussen via Nieuwkerken-Waas, Vrasene naar de E34 rijden om rechtstreeks naar Antwerpen (Centraal?) te rijden. Ik vind er evenwel geen uurregeling van...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Tijgernoot »

Ook jammer dat men slechts 13 minuten had voorzien voor Puurs - Berchem, de gehele dag is in Antwerpen geen trein onder de tien minuten vertraag gekomen. De rest van de dienstregeling leek wel allemaal in orde.

De uurregeling van de busdienst staat op de werfinfo van RailTime:
Berchem xx.36
Zuid xx.48
Zwijndrecht xx.03
Melsele xx.12
Beveren xx.23
Nieuwkerken-Waas xx.31
Sint-Niklaas xx.40

Sint-Niklaas xx.20
Nieuwkerken-Waas xx.29
Beveren xx.37
Melsele xx.48
Zwijndrecht xx.57
Zuid xx.12
Berchem xx.24

In Melsele keert men niet bij het station maar bij het rondpunt verderop in de Spoorweglaan, bij de andere stations stopt de vervangbus naast het station.
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door ijzeren rijn 82 »

de goederentreinen tussen Gent en Antwerpen werden omgeleid via Mechelen-Densermonde , tijdens de werken aan de tunnel worden ze ook zo omgeleid !
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Retard »

In Gent-Sint-Pieters stond er op de schermen dat de werken voor dit weekend op de 50a afgeschaft zijn:
Bijlagen
IMG_2925.JPG
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Stijn91 »

Retard schreef:In Gent-Sint-Pieters stond er op de schermen dat de werken voor dit weekend op de 50a afgeschaft zijn:
Door de kou misschien?
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Bordensteker »

Voor de meesten van u geen bekend terrein, maar de werken voor de bouw van de nieuwe grote sluis achteraan het Deurganckdok zijn intussen zo ver gevorderd dat de Antwerpse havenspoorlijn 211 samen met de weg voor het autoverkeer tussen de containerterminals Kalishoek en Krommenhoek omgelegd werd langs de rivierzijde van de indrukwekkende bouwput.

http://www.youtube.com/watch?v=xoijMlnQBmY
Gevonden op http://www.deurganckdoksluis.be/illustraties
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Stijn91 »

Komend weekend (09-10/02) en het weekend erna (16-17/02) zijn er werken op L50A, het weekend van 23-24/02 zijn er werken tussen Denderleeuw en Geraardsbergen. Ik hoop dat de mensen die naar Aalst carnaval gaan dit weekend hier rekening mee houden.
Boris

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Boris »

Lijn 27 in Duffel
Vorige nacht werd het laatste oude spoor richting Mechelen afgesloten. De "ijzeren brug" over de Nete is nu definitief buiten gebruik. :D
Voor Duffelaars was deze brug met voetgangers gedeelte gedurende 99 jaar een nuttige verbinding. :(
Vanaf augustus 2013 zou de fietsweg Antwerpen-Mechelen gebruik maken van het voetgangers gedeelte op de nieuwe brug.
Afwachten maar :wink:
Bijlagen
IMAG0103-1.jpg
IMAG0114-1.jpg
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek »

Is het fietspad langs de oude brug nog open? Of moet je helemaal rond langs de brug in het dorp?
Boris

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Boris »

Ik heb even gekeken op de inlichtingen van de gemeente :
"27 februari 2013 – 15 april 2013: verwijderen oude spoorwegbrug over de Nete. Er is een omleiding voor de fietsers die op de Netedijken rijden: 1)voor fietsers die onder de spoorbrug moeten rijden: via de Mechelsebaan en de Zandstraat en 2)voor fietsers die de Nete willen oversteken via de spoorbrug: die fietsers kunnen de Nete enkel oversteken via de brug in de O.-L.-Vrouwlaan."

Ik ben vandaag even gaan kijken aan de spoorwegbrug "Hondiuslaan" en daar is alles dicht en zijn de werken begonnen. Ik vermoed dat hoger vermeld schema zal worden aangehouden.

Persoonlijk vermoed ik dat mijn 60jarige gewoonte om het voetgangersbruggetje te gebruiken definitief gedaan is. :(

Maar niet getreurd, de nieuwe voetgangersbrug is breder en zal denkelijk minder schudden. Het leukste was altijd als er een stoomtrein over denderde (tot begin jaren '60 een 64'er met de lokale goederenwagons. :D
Boris

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Boris »

Daarjuist over de oude spoorwegbrug (Nete) te Duffel gewandeld. Men mag nog steeds over het voetgangersbruggetje. De sporen, bovenleiding en masten zijn allemaal al verdwenen. Het gaat snel. :shock:
De toegang tot de werf (afbreken oude brug enz...) gaat langs de Mechelsebaan over de Kivietlaan (aarden weg ter hoogte van adres 190). Daardaar zal dat stukje Kivietlaan verboden zijn voor fietsers/voetgangers.
In bijlage het voetgangersbruggetje.

:D
Bijlagen
IMAG0166-1.jpg
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Retard »

De volgende weekends zijn er werken tussen Oudenaarde en Kortrijk. Tot zo ver het normale nieuws. Het abnormale nieuws is dat de vervangbus er 65 minuten over doet om 27 kilometer te overbruggen, terwijl dit volgens Google maps met de auto maar 32 minuten zijn, of nog niet de helft. Was het dan niet korter en goedkoper om de mensen op het L-treintje naar Gent-Sint-Pieters te zetten en ze in De Pinte te laten overstappen naar Kortrijk? Of gewoon een dieseltreintje dit laten doen?
Met de vélo ben je overigens maar 26 minuten later dan die bus.
Bijlagen
Oudenaarde Kortrijk.pdf
(282.39 KiB) 143 keer gedownload
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Lukas »

Hoi,

Volgend weekend(09-10 maart) zijn er werken tussen Denderleeuw en Gent Sint Pieters en dit op lijn 50A.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door TrainzDr3ver »

Lukas schreef:Hoi,

Volgend weekend(09-10 maart) zijn er werken tussen Denderleeuw en Gent Sint Pieters en dit op lijn 50A.

Lukas
Met de nodige omleidingen tot gevolg zeker?
Boris

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Boris »

Lijn 25/27 Duffel Netebrug.

Vandaag even gaan kijken. Er staat nog 1 boog van de oude brug. Ook is al 1 voorlopige steun van de nieuwe brug verwijderd. Het stalen gedeelte van de steun hangt nu aan de brug! :shock:

De foto maak alles duidelijk. :? :wink:
Bijlagen
IMAG0217-1.jpg
Plaats reactie