werken: langs de spoorlijn

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: BENELUX

Bericht door ostbahnhof »

ja ben benieuwd hoe de wissels in Mechelen gelegd zijn, zal er maandag es op letten.
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: BENELUX

Bericht door ostbahnhof »

ostbahnhof schreef: 21 apr 2018, 13:57 ja ben benieuwd hoe de wissels in Mechelen gelegd zijn, zal er maandag es op letten.
wissel en kruising richting antwerpen is gelegd.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: BENELUX

Bericht door stefanic »

Eigenlijk is enkel nog maar de kruising gelegd (2 wissels achter elkaar) waar het spoor L25N het spoor L25N richting Luchthaven kruist. Volgend weekend volgen normaal de 2 andere wisselverbindingen. Spoor richting Antwerpen naar de nieuwe kruising en de wisselverbinding om vanaf spoor 12 te Mechelen naar de Luchthaven aan te takken.
spoorwegrealist
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: BENELUX

Bericht door FLV-FGSP »

stefanic schreef: 23 apr 2018, 18:28 Eigenlijk is enkel nog maar de kruising gelegd (2 wissels achter elkaar) waar het spoor L25N het spoor L25N richting Luchthaven kruist. Volgend weekend volgen normaal de 2 andere wisselverbindingen. Spoor richting Antwerpen naar de nieuwe kruising en de wisselverbinding om vanaf spoor 12 te Mechelen naar de Luchthaven aan te takken.
Bedankt voor de info. Enig idee waarom Infradinges dan 6 weekends nodig heeft?
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: BENELUX

Bericht door Ducktape »

FLV-FGSP schreef: 23 apr 2018, 19:21
stefanic schreef: 23 apr 2018, 18:28 Eigenlijk is enkel nog maar de kruising gelegd (2 wissels achter elkaar) waar het spoor L25N het spoor L25N richting Luchthaven kruist. Volgend weekend volgen normaal de 2 andere wisselverbindingen. Spoor richting Antwerpen naar de nieuwe kruising en de wisselverbinding om vanaf spoor 12 te Mechelen naar de Luchthaven aan te takken.
Bedankt voor de info. Enig idee waarom Infradinges dan 6 weekends nodig heeft?
Ik veronderstel dat het geen sinecure is om alles te plaatsen en dat ze er liever hun tijd voor nemen? Vanavond passeer ik er, zal dan wel zien hoe het er al bij ligt.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

Ducktape schreef: 24 apr 2018, 13:02
FLV-FGSP schreef: 23 apr 2018, 19:21
stefanic schreef: 23 apr 2018, 18:28 Eigenlijk is enkel nog maar de kruising gelegd (2 wissels achter elkaar) waar het spoor L25N het spoor L25N richting Luchthaven kruist. Volgend weekend volgen normaal de 2 andere wisselverbindingen. Spoor richting Antwerpen naar de nieuwe kruising en de wisselverbinding om vanaf spoor 12 te Mechelen naar de Luchthaven aan te takken.
Bedankt voor de info. Enig idee waarom Infradinges dan 6 weekends nodig heeft?
Ik veronderstel dat het geen sinecure is om alles te plaatsen en dat ze er liever hun tijd voor nemen? Vanavond passeer ik er, zal dan wel zien hoe het er al bij ligt.
Wissels leggen is niks nieuws dus ik vraag me ook af wat er in de twee overblijvende weekends gebeurt (het zijn 4 weekends in april en mei, daarvan 1 van 3 dagen).
Op 6 en 7 oktober rijdt de Benelux ook niet via de luchthaven. Wat gebeurt er dan?

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

De bovenleiding aanpassen op zo'n wisselcomplex vraagt ook meerdere dagen. Al ben ik niet zeker dat dat hier de reden is.

Verstuurd vanaf mijn SM-J320F met Tapatalk

Freken
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 mar 2018, 21:33
Locatie: FDR

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Freken »

Door vernieuwingswerken aan een overweg tussen station Mollem en Merchtem en het plaatsen van de nieuwe perronboorden aan het station Asse is het treinverkeer dit weekend onderbroken op L60 tussen Opwijk en Jette.
De S10-treinen rijden slechts van Aalst tot Jette en de IC-treinen Gent-Sint-Pieters - Brussel - Lokeren rijden tussen Gent-Sint-Pieters - Jette en Opwijk - Lokeren met een vervangende busdienst.
Hetzelfde gebeurt normaal gezien nogmaals op 25 en 26 augustus voor de perronboorden aan het andere spoor.
joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door joverwimp »

Freken schreef: 28 apr 2018, 20:38 Door vernieuwingswerken aan een overweg tussen station Mollem en Merchtem en het plaatsen van de nieuwe perronboorden aan het station Asse is het treinverkeer dit weekend onderbroken op L60 tussen Opwijk en Jette.
De S10-treinen rijden slechts van Aalst tot Jette en de IC-treinen Gent-Sint-Pieters - Brussel - Lokeren rijden tussen Gent-Sint-Pieters - Jette en Opwijk - Lokeren met een vervangende busdienst.
Hetzelfde gebeurt normaal gezien nogmaals op 25 en 26 augustus voor de perronboorden aan het andere spoor.
en je mag zelfs gratis mee op de vervangbussen; de chauffeur kijkt niet naar je vervoerbewijs en kan er evenmin een maken - iets wat ik eerder ook ervaren heb in Frankrijk toen tijdelijk vervangbussen werden ingezet op de lijn Aulnoye-Maubeuge
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door trainlovertje »

joverwimp schreef: 29 apr 2018, 17:00 en je mag zelfs gratis mee op de vervangbussen; de chauffeur kijkt niet naar je vervoerbewijs en kan er evenmin een maken - iets wat ik eerder ook ervaren heb in Frankrijk toen tijdelijk vervangbussen werden ingezet op de lijn Aulnoye-Maubeuge
Dat kan je wel veralgemenen, want ik heb nog nooit een vervoersbewijscontrole geweten op een vervangbus. De voorbije paasvakantie nog in Oostenrijk, Duitsland en Denemarken vervangbussen moeten nemen. Geen mens die er aan dacht dat te controleren.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door rvdborgt »

trainlovertje schreef: 29 apr 2018, 18:25Dat kan je wel veralgemenen, want ik heb nog nooit een vervoersbewijscontrole geweten op een vervangbus. De voorbije paasvakantie nog in Oostenrijk, Duitsland en Denemarken vervangbussen moeten nemen. Geen mens die er aan dacht dat te controleren.
In Slowakije ooit controle gehad. De conducteur ging mee en controleerde onderweg.
Maar verder inderdaad nergens ooit controle gehad.

Groetjes,
Rian
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door groentje »

De situatie is niet helemaal te vergelijken, omdat ze er werken met permanente verbussingen, maar in Frankrijk heb ik het wel al meegemaakt. Geen controle op vervangbussen is inderdaad zeer gebruikelijk. Zelfs met een controleur aan boord.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door AlexNL »

In Nederland zijn ze daar de laatste tijd toch wel wat strenger in geworden: hier in Breda zijn er dit weekend treinvervangende bussen tussen Breda en Roosendaal. Er staan er naast de bushalte op meerdere plekken mobiele OV-chipkaartpaaltjes, er zijn posters opgehangen ("let op, ook bij de bus in- en uitchecken") en ik zie genoeg NS-personeel rondlopen rond de bussen.
Freken
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 mar 2018, 21:33
Locatie: FDR

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Freken »

Misschien brengt het ons wat te ver maar ik wil hier toch even het stations- en treinpersoneel van Dendermonde en de reizigersdispatching een pluim geven. Er werd keer op keer aansluiting verzekerd met de vervangbussen wat vaak leidde tot de nodige vertraging (tot 30 minuten in Jette), chapeau want ik heb het vaak al anders geweten!
IGBT-6000
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 sep 2015, 10:03

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door IGBT-6000 »

Freken schreef: 28 apr 2018, 20:38 Door vernieuwingswerken aan een overweg tussen station Mollem en Merchtem en het plaatsen van de nieuwe perronboorden aan het station Asse is het treinverkeer dit weekend onderbroken op L60 tussen Opwijk en Jette.
De S10-treinen rijden slechts van Aalst tot Jette en de IC-treinen Gent-Sint-Pieters - Brussel - Lokeren rijden tussen Gent-Sint-Pieters - Jette en Opwijk - Lokeren met een vervangende busdienst.
Hetzelfde gebeurt normaal gezien nogmaals op 25 en 26 augustus voor de perronboorden aan het andere spoor.
Alleen jammer dat dit niet vroeger gebeurd is. Het tweerichtings fietspad dat er de spoorweg kruist lag er zeer hobbelig bij, met putten, bulten en spleten. Jammer , omdat dit misschien een oorzaak geweest is dat de 11- jarige Lois de controle over haar fiets verloren is en ten val gekomen. Met de dood tot gevolg na 1 week ziekenhuis, vlak voor haar communiefeest. De tractor waarvan sprake in de verslagen was niet de oorzaak, dat is nu wel gekend.
Plaats reactie