werken: langs de spoorlijn

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
wimkalmthout
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 apr 2011, 20:27
Locatie: Kalmthout

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door wimkalmthout »

weet er iemand meer over de werken in Herentals komende van A'pen juist voor de brug over het Albertkanaal ? Ik zag dat ze er een wissel bijgelegd hebben en ook precies een aftakking naar het goederenspoor dat er daar langs het kanaal ligt
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door dentheo »

Dat zal de nieuwe aftakking zijn naar het industriespoor langs het kanaal...
Vermijdt 2x kopmaken, in Herentals en op de oude lijn naar Aarschot
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Bibke »

Inderdaad, rechtsstreekse insteek vanuit Antwerpen naar Laakdal.
Dat werk werd al enkele jaren geleden gepland.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door LML »

Nicholas schreef:Is er iemand op de hoogte hoe ver het staat met de werken in Bouwel en wanneer deze werken in Kessel van start gaan?

Alvast bedankt
Ik ben er vandaag voorbij getreind:

Het perron in Bouwel richting Antwerpen is af. De rest moet nog geplaatst worden. Het perron richting Herentals ligt er nog steeds laag en grinderig bij... :wink:

In Kessel 2 lage perrons. Wanneer daar de werken beginnen, weet ik niet...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Nicholas »

LML schreef:
Nicholas schreef:Is er iemand op de hoogte hoe ver het staat met de werken in Bouwel en wanneer deze werken in Kessel van start gaan?

Alvast bedankt
Ik ben er vandaag voorbij getreind:

Het perron in Bouwel richting Antwerpen is af. De rest moet nog geplaatst worden. Het perron richting Herentals ligt er nog steeds laag en grinderig bij... :wink:

In Kessel 2 lage perrons. Wanneer daar de werken beginnen, weet ik niet...
Bedankt voor uw antwoord. :)
Ik begrijp echter niet waarom deze werken zolang in beslag nemen. Normaal gezien was de verhoging van het perron in Kessel gepland in 2009 (en eigenlijk al in 2007). Het tempo ligt niet meteen hoog want ik denk dat ze ondertussen al bijna een jaar aan het werken zijn in Bouwel. Vooral de AM80 is erg hoog om in te stappen, sprinters zijn toegankelijker.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door LML »

Nicholas schreef:Bedankt voor uw antwoord. :)
Ik begrijp echter niet waarom deze werken zolang in beslag nemen. Normaal gezien was de verhoging van het perron in Kessel gepland in 2009 (en eigenlijk al in 2007). Het tempo ligt niet meteen hoog want ik denk dat ze ondertussen al bijna een jaar aan het werken zijn in Bouwel. Vooral de AM80 is erg hoog om in te stappen, sprinters zijn toegankelijker.
Troost u, in Mol zijn ze al 9 jaar aan het werken aan de stationsomgeving, station en infrastructuur en het is nog niet klaar... :roll:
En binnenkort beginnen ze terug her en der gaten te boren en cement te storten t.h.v. de perrons om de bovenleidingsmasten te plaatsen. Typisch Belgisch, hé: werken uitvoeren, alles dichtgooien en dan weer alles openleggen... :wink:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Bibke »

De vraag die ik me telkens stel wanneer ik in Mol kom is wanneer er een deftig dak gelegd wordt over de trappen die toegang geven tot de onderdoorgangen.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
pietje

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door pietje »

Bibke schreef:De vraag die ik me telkens stel wanneer ik in Mol kom is wanneer er een deftig dak gelegd wordt over de trappen die toegang geven tot de onderdoorgangen.
Heb dat ook al een paar keer gedacht.
Ik vrees dat dat gaat zijn nadat het "tijdelijke" naar beneden gedonderd is :twisted:
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door stefanic »

pietje schreef:
Bibke schreef:De vraag die ik me telkens stel wanneer ik in Mol kom is wanneer er een deftig dak gelegd wordt over de trappen die toegang geven tot de onderdoorgangen.
Heb dat ook al een paar keer gedacht.
Ik vrees dat dat gaat zijn nadat het "tijdelijke" naar beneden gedonderd is :twisted:
De 27e april ben ik daar voorbij gekomen (dus vóór jullie posts), en men is daar duidelijk mee bezig. Op perron 2/3 staat toch al een hele constructie...
Bijlagen
werken overkapping Mol 27april2011
werken overkapping Mol 27april2011
spoorwegrealist
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Bibke »

Ah ha, thanks voor het antwoord.
Maar die houten constructie zal toch nog steeds door iets anders vervangen moeten worden vanwege de veiligheid.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Cipallieter

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Cipallieter »

Blijkbaar wordt (werd?) er in Herentals ook aan het spoor gewerkt tussen het station en de vertakking naar Turnhout (Y Kruisberg als ik mij niet vergis).

De wielkranssmeerder die er in de bocht lag is blijkbaar niet meer in gebruik maar ik vermoed dat dit niet het enige is dat er werd aangepast.
ronny
Berichten: 538
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door ronny »

Te Lier zijn er werkzaamheden gestart voor de vervanging van de brug over de Grote Nete (lijn 16). Er wordt ook een fietsersbrug naast gelegd, deze wordt betaald door de provincie.
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Hogersluys »

Tof dat de provincie ook nog iets doet. :wink:


Wordt het trouwens weer zo'n typische Infrabel-boogbrug? Hoe ziet die brug er nu uit?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek »

Hogersluys schreef:Tof dat de provincie ook nog iets doet. :wink:


Wordt het trouwens weer zo'n typische Infrabel-boogbrug? Hoe ziet die brug er nu uit?
Van mijn part moeten de provincies niets meer doen, een fietsbrugje leggen kan het vlaams gewest evengoed zelf doen, daar heb je geen provincie voor nodig.
De huidige spoorbrug daar is een erg banaal exemplaar: Afbeelding (foto van de olense wielertoeristen)
Dat kan er dus alleen maar beter op worden :lol:
Cipallieter

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Cipallieter »

Ik denk niet dat de brug over het Netekanaal vervangen wordt.
Ze krijgt een nieuw laagje verf.

Je kon ook al jaren met de fiets naast 'de ijzeren brug' rijden maar dat was niet echt een fietspad. Het leken mij eerder betonblokken waarop je kon rijden.
Plaats reactie