Shrek schreef: ↑07 feb 2022, 21:11
Vanalles: bovenleiding, seininrichting, wissels en er is het AWV dat iets aan de viaduct van Wilsele gaat doen waar ze de spoorlijn buitendienst voor moeten hebben.
Seininrichting... dus ook een deel van het ETCS project op lijnen 16 en 35 I presume?
Enig idee wanneer ze er mee rond denken te zijn?
Shrek schreef: ↑07 feb 2022, 21:11
Vanalles: bovenleiding, seininrichting, wissels en er is het AWV dat iets aan de viaduct van Wilsele gaat doen waar ze de spoorlijn buitendienst voor moeten hebben.
Seininrichting... dus ook een deel van het ETCS project op lijnen 16 en 35 I presume?
Enig idee wanneer ze er mee rond denken te zijn?
Voor december 2025 Door wat er eind vorig jaar gebeurd is met de communicatie rond indienstnames is het nu allemaal wat voorzichtiger.
Het gaat om de kruising met tongen die defect is (of was), zo had ik begrepen. Ze kunnen die waarschijnlijk ook in de andere positie vastzetten zodat enkel afbuigend verkeer mogelijk is?
Volgens de routeplanner vertrekken de (ingekorte) S34-treinen in Melsele naar Lokeren/Dendermonde deze week nog steeds vanop spoor 1 (en dus vanop tegenspoor). Indien spoor 2 vanuit Kallo inderdaad opnieuw bereikbaar is, is dat wel een bizarre situatie. Is er een specifieke reden waarom de stoptreinen nog vanop tegenspoor zouden vertrekken? Of is de informatie in de routeplanner nog niet up-to-date?
Vertrekken vanaf normaal of tegenspoor maakt toch weinig uit. Dat is op zich niet zo speciaal in mijn ogen. Zeker niet als er werken zijn in een station of op een lijn waardoor men afwijkt van het normale verkeerspatroon in die zone.
De stoptreinen vertrekken inderdaad via tegenspoor uit Kallo. Waarschijnlijk was dit al zo voorzien en was het misschien een last-minute beslissing van Infrabel om het normaalspoor voor de gelegenheid een week in dienst te stellen.