Pagina 86 van 101

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 15 jun 2022, 20:03
door Steven
Shrek schreef: 15 jun 2022, 17:22
Steven schreef: 07 jun 2022, 16:08 M’en kan het waarschijnlijk al toepassen voor Thalys en Eurostar vlot door Mechelen te krijgen,
De nieuwe wissel wordt één van 60 km/h, veel tijd zal er dus niet te winnen vallen met deze route in normale omstandigheden.
Mispak u daar niet aan, de invloed van die zone 40 die nu via spoor 7 en 8 gaat werkt enorm veel vertraging in de hand, deels ook omdat de afstand tussen de seinen van Mechelen en Nekkerspoel vrij groot is. Je een releasspeed hebt van 25 km/u en er aan het perron van nekkerspoel geen IBG baken is dat u de info kan bezorgen dan het volgende sein al veilig is. Zorgt bij iedere machinist voor heel wat frustraties. Kortweg gezegd zijn daar heel wat treinen die na de Thalys komen die daar ruim 3 km aan 40 km/per uur rijden of minder.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 15 jun 2022, 20:29
door Shrek
Steven schreef: 15 jun 2022, 20:03 Mispak u daar niet aan, de invloed van die zone 40 die nu via spoor 7 en 8 gaat werkt enorm veel vertraging in de hand, deels ook omdat de afstand tussen de seinen van Mechelen en Nekkerspoel vrij groot is. Je een releasspeed hebt van 25 km/u en er aan het perron van nekkerspoel geen IBG baken is dat u de info kan bezorgen dan het volgende sein al veilig is. Zorgt bij iedere machinist voor heel wat frustraties. Kortweg gezegd zijn daar heel wat treinen die na de Thalys komen die daar ruim 3 km aan 40 km/per uur rijden of minder.
Of je nu van spoor 11 of spoor 7 komt, die lange sectie en het gebrek aan IBG blijven hetzelfde hoor. Deze wissel zal de frustratie niet wegnemen, dat zal pas opgelost zijn ten vroegste wanneer perron 9 en 10 terug zijn en het weer allemaal wat sneller kan.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 16 jun 2022, 06:24
door Steven
Ik had het over de theoretische situatie dat als je een Thalys tegen 60 km/u over die wissel stuurt (waarvan de afstand dat je effectief maar 60 rijdt veel korter is dan die 40 op spoor 7 en 8 ) de rest van het verkeeer op spoor 7 ook vlotter kan net omdat hij vaak met een 2 tal min vertraging door Mechelen gaat en het nationale verkeer er daardoor vlot meer dan 5 min vertraging cadeau doet op de 3 treinen die er heel kort achter volgen. Het moment je daar geen Thalys of Eurostar hebt merk je dat verschil al enorm.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 22 jun 2022, 14:55
door FLV-FGSP
Halle - 's-Gravenbrakel gaat een maand dicht: https://www.belgiantrain.be/nl/news/wor ... e-le-comte

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 23 jun 2022, 21:19
door Portbou
FLV-FGSP schreef: 22 jun 2022, 14:55 Halle - 's-Gravenbrakel gaat een maand dicht: https://www.belgiantrain.be/nl/news/wor ... e-le-comte
belgiantrain.be schreef: S1 Antwerpen-Centraal (22.05 u. + 23.05 u.) - Charleroi-Zuid (0.17 u. + 1.22 u.)
Rijden die late S1's via Halle ?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 23 jun 2022, 22:34
door ovspotter_be
Portbou schreef: 23 jun 2022, 21:19
FLV-FGSP schreef: 22 jun 2022, 14:55 Halle - 's-Gravenbrakel gaat een maand dicht: https://www.belgiantrain.be/nl/news/wor ... e-le-comte
belgiantrain.be schreef: S1 Antwerpen-Centraal (22.05 u. + 23.05 u.) - Charleroi-Zuid (0.17 u. + 1.22 u.)
Rijden die late S1's via Halle ?
Ja, deze rijden via Halle en Braine-le-Comte (zie kaart), tijdens de werken worden ze omgeleid over lijn 124.
Schermafbeelding 2022-06-23 223315.png

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 23 jun 2022, 23:12
door overweg13
Over lijnen 96 en 117 als ik me niet vergis.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 23 jun 2022, 23:24
door Portbou
Bedankt.
Toch eigenaardig dat ze deze trein S1 blijven noemen terwijl hij én van route verandert én met minder haltes dan een IC van Brussel naar Charleroi rijdt.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 23 jun 2022, 23:40
door trainlovertje
Portbou schreef: 23 jun 2022, 23:24 Bedankt.
Toch eigenaardig dat ze deze trein S1 blijven noemen terwijl hij én van route verandert én met minder haltes dan een IC van Brussel naar Charleroi rijdt.
Een IC kan je het anders ook niet noemen, maar wel vreemd dat die in augustus nergens op de tussenliggende stations zal stoppen van wat te slotte de 'voorziene' reisweg is.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 28 jun 2022, 17:26
door Steven
Shrek schreef: 15 jun 2022, 20:29 Of je nu van spoor 11 of spoor 7 komt, die lange sectie en het gebrek aan IBG blijven hetzelfde hoor. Deze wissel zal de frustratie niet wegnemen, dat zal pas opgelost zijn ten vroegste wanneer perron 9 en 10 terug zijn en het weer allemaal wat sneller kan.

Deze ochtend dan toch al een eerste keer profijt van de nieuwe wissel in Mechelen gemerkt. Thalys 9303 had vertraging waardoor hij te Mechelen ander verkeer hinderde.
Oplossing was dan om IC 2005 gewoon op spoor 7 te ontvangen en ik werd met mijn Benelux 9219 mooi op spoor 11 ontvangen. Een kruising minder en kleinere vertraging. Dank aan het personeel van dienst op de blokpost.

PS. De ibg bakens werken nu te Mechelen waardoor de afstand dat je effectief 60 km/u moet rijden heel miniem is. De rest is daar 90/120. Veel beter dus dan de 40 van spoor 7/8.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 28 jun 2022, 19:36
door Shrek
Steven schreef: 28 jun 2022, 17:26 PS. De ibg bakens werken nu te Mechelen waardoor de afstand dat je effectief 60 km/u moet rijden heel minimum is. De rest is daar 90/120. Veel beter dus dan de 40 van spoor 7/8.
Inderdaad, de collega's hebben de ETCS daar wat geoptimaliseerd. Alles voor de klant he :wink:

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 28 jun 2022, 20:57
door Paul
Steven schreef: 28 jun 2022, 17:26 Oplossing was dan om IC 2005 gewoon op spoor 7 te ontvangen en ik werd met mijn Benelux 9219 mooi op spoor 11 ontvangen. Een kruising minder en kleinere vertraging. Dank aan het personeel van dienst op de blokpost.
Steven, ging je dan voorbij Nekkerspoel naar L. 27? Is er een verbinding van de sporen 11 en 12 in Mechelen naar spoor A van L. 25 richting Antwerpen?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 28 jun 2022, 21:07
door Paul
Sorry, ik heb blijkbaar niet goed opgelet. Natuurlijk kan dat, dankzij de nieuwe wissel. Negeer dus mijn vorige bericht.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 29 jun 2022, 16:43
door Steven
Paul schreef: 28 jun 2022, 21:07 Sorry, ik heb blijkbaar niet goed opgelet. Natuurlijk kan dat, dankzij de nieuwe wissel. Negeer dus mijn vorige bericht.
Je kan de schuld bij de klimaatverandering leggen :mrgreen:
En nogmaals vermelden dat je inderdaad op spoor A van lijn 25 uitkomt net voor het perron van Mechelen Nekkerspoel.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 09 aug 2022, 15:34
door joverwimp