Pagina 97 van 101

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 29 nov 2023, 21:18
door rvdborgt
Lukas schreef: 29 nov 2023, 21:14 Dit weekend zijn er werken op lijn 35 tussen Leuven en Aarschot. Hoe worden de treinen van de IC 26xx omgeleid?
Die rijden niet tussen Leuven en Hasselt.
Ik vermoed wel dat je het antwoord sneller had gevonden door op de NMBS-website te kijken i.p.v. naar dat forum te gaan...

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 29 nov 2023, 21:20
door 260689
Lukas schreef: 29 nov 2023, 21:14 Hoi,

Dit weekend zijn er werken op lijn 35 tussen Leuven en Aarschot. Hoe worden de treinen van de IC 26xx omgeleid?

Lukas
Deze zijn beperkt tot Leuven en is afgeschaft tussen Leuven en Hasselt.

De 29xx reeks Antwerpen - Hasselt - Luik rijden voor Aarschot de bocht in richting L35 richting Diest en zal bijgevolg Aarschot niet aan doen.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 30 nov 2023, 07:52
door stijn
Lukas schreef: 29 nov 2023, 21:14 Hoi,

Dit weekend zijn er werken op lijn 35 tussen Leuven en Aarschot. Hoe worden de treinen van de IC 26xx omgeleid?

Lukas
Weet er iemand wat ze juist van plan zijn?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 30 nov 2023, 23:14
door Lukas
Hoi,

Er zijn dit weekend werken in Wezemaal voor de aanleg van nieuwe perrons en een tunnel.

Lukas

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 01 dec 2023, 07:53
door stijn
Lukas schreef: 30 nov 2023, 23:14 Hoi,

Er zijn dit weekend werken in Wezemaal voor de aanleg van nieuwe perrons en een tunnel.

Lukas
Dank je!

Alleen verklaart dat nog niet waarom de IC trein Antwerpen Hasselt Aarschot ook overslaat...
In Aarschot moet er dus ook iets gaande zijn denk ik...

Stijn

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 01 dec 2023, 08:35
door 260689
stijn schreef: 01 dec 2023, 07:53
Lukas schreef: 30 nov 2023, 23:14 Hoi,

Er zijn dit weekend werken in Wezemaal voor de aanleg van nieuwe perrons en een tunnel.

Lukas
Dank je!

Alleen verklaart dat nog niet waarom de IC trein Antwerpen Hasselt Aarschot ook overslaat...
In Aarschot moet er dus ook iets gaande zijn denk ik...

Stijn
E26XX Antwerpen - Hasselt is beperkt tot Leuven!

Dat de E29XX Aarschot overslaat blijkt mij ook een raadsel.

De E28xx Antwerpen - Leuven is dit weekend Antwerpen - Hasselt in zijn volledigheid als stoptrein.

Vanuit Leuven zijn er 2 vervangbussen naar Begijnendijk.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 01 dec 2023, 13:41
door ronny
stijn schreef: 01 dec 2023, 07:53 Alleen verklaart dat nog niet waarom de IC trein Antwerpen Hasselt Aarschot ook overslaat...
In Aarschot moet er dus ook iets gaande zijn denk ik...
Stijn
Langs lijn 16 ter hoogte van de ring van Aarschot liggen langs beide kanten op de grond een aantal nieuwe palen voor de bovenleiding. Ik veronderstel dat er nog wat kabels moeten bijkomen.
Opmerkelijk is dat dit weekend Begijnendijk een IC station wordt met 2 treinen per uur en per richting.
Richting Hasselt : rijtijd 36 minuten voor de IC met een stop in Diest en 38 minuten voor de stoptrein met 5 tussenstops
Richting Antwerpen : rijtijd 32 minuten voor de IC en 44 voor de stoptrein

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 03 dec 2023, 21:42
door Knipex
Door een ongeval is lijn 21 verspert in Velm.
https://www.hln.be/sint-truiden/treinve ... ~ac71367f/

Ook lijn 35 dicht door werken. Tss Hasselt en Leuven is het omrijden via Berchem

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 04 dec 2023, 07:51
door stijn
ronny schreef: 01 dec 2023, 13:41
Langs lijn 16 ter hoogte van de ring van Aarschot liggen langs beide kanten op de grond een aantal nieuwe palen voor de bovenleiding. Ik veronderstel dat er nog wat kabels moeten bijkomen.
Opmerkelijk is dat dit weekend Begijnendijk een IC station wordt met 2 treinen per uur en per richting.
Richting Hasselt : rijtijd 36 minuten voor de IC met een stop in Diest en 38 minuten voor de stoptrein met 5 tussenstops
Richting Antwerpen : rijtijd 32 minuten voor de IC en 44 voor de stoptrein
[/quote]
FYI Er waren ook werken aan de rails tussen Station Aarschot en Y Aarschot Zuid

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 26 jan 2024, 15:18
door Knipex

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 26 jan 2024, 19:16
door dentheo
Alleen voor die enkele kilometers bovenleiding ? Waar men vorig jaar ook al aan gewerkt heeft ? Moeilijk te geloven...

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 26 jan 2024, 19:22
door jan_olieslagers
Zoals ik lees op vrtnws.be zouden er ook rails vervangen worden, hier en daar, o.a. aan overwegen. En nog zo teen en tander... Infrabel blinkt dan misschien niet uit door commercieel bewustzijn, maar dat ze inkomen verliezen als ze geen treinen laten rijden dat moeten ze toch min of meer inzien, zou ik denken. Misschien moeten ze aan NMBS zelfs een bijdrage betalen in de kosten van de vervangbussen, dat zou eigenlijk maar logisch zijn. Maar ik weet niet wat er in het contract staat, terzake.
Zie https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01/26 ... rpen-door/

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 26 jan 2024, 20:30
door groentje
Voornaamste reden is dat Infrabel L.12 zo min mogelijk wil sluiten tijdens de week omdat deze lijn erg belangrijk is voor het goederenvervoer,ook 's nachts. Alleen al daarvoor zou een doortrekking van L.11 naar Woensdrecht zo'n verlichting betekenen, alle nadelen van een weeksluiting ten spijt, je krijgt een pak meer werk verzet in 1 week dan in 3 weekends...

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 26 jan 2024, 20:40
door Kevin
groentje schreef: 26 jan 2024, 20:30 Voornaamste reden is dat Infrabel L.12 zo min mogelijk wil sluiten tijdens de week omdat deze lijn erg belangrijk is voor het goederenvervoer,ook 's nachts. Alleen al daarvoor zou een doortrekking van L.11 naar Woensdrecht zo'n verlichting betekenen, alle nadelen van een weeksluiting ten spijt, je krijgt een pak meer werk verzet in 1 week dan in 3 weekends...
Infrabel wil eigenlijk lijnen langdurig sluiten voor renovatie. Dat is veel efficiënter en goedkoper. Het zijn vooral de SO's die dat tegengaan.
Goederenvervoer kan trouwens veel makkelijker rondrijden dan de reizigerstreinen. Gezien dergelijke sluitingen 2-3 jaar vooraf gekend zijn.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 26 jan 2024, 20:41
door jan_olieslagers
een doortrekking van L.11 naar Woensdrecht
Dat lijkt niet zo'n enorme moeilijkheid, het spoor kan netjes blijven de snelweg volgen - in NL heet die A4, dacht ik. Weinig onteigeningen nodig, en het is in dunbevolkt gebied.

Maar is dit een min of meer concreet plan, of enkel een schone wensdroom?

En ook: iets zegt me dat in Brussel het entoesisme net iets minder is, als het om investeringen in Vlaanderen gaat...