Pagina 32 van 101

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 25 jan 2016, 06:57
door Treinen9880
Zaterdag 30/01 en Zondag 31/01 is er geen treinverkeer tussen Gent en Brugge wegens het plaatsen van tunnels in Beernem en werken aan de bovenleiding tussen Aalter en Landegem. Er zullen nog drie bijkomnde weekends zijn 2 in februari en 1 in maart.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 25 jan 2016, 22:03
door ostbahnhof
treinen rijden om via Lichtervelde.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 20 feb 2016, 18:23
door ostbahnhof
wie dit weekend zin heeft om non stop te rijden van antwerpen naar aarschot: t is de moment. L16 is inderbroken iets voorbij Lier voor nieuwe balast en sporen. de IC's Antw-Luik rijden om via mechelen nekkerspoel en de bocht van Leuven. de eerste stop na berchem is aarschot. k zag het vanmorgen toevallig tijdens m'n fietstraining. denk dat het ook al zo vorig weekend was, zag toen ook al breaks op L27 maar wist toen nog niet wat de rede was. grts, o

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 23 apr 2016, 14:16
door ostbahnhof
vandaag werken tussen Kontich en Hove.
Thv Hove is L27 toe en thv Kontich L25... de wisselstraten doen hun werk 8)

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 06 aug 2016, 13:20
door Steve
Alle resterende weekends van augustus wordt gewerkt op L161 tussen Noord en Schuman. De Luxemburg wordt omgeleid via Leuven (geen halte) en Ottignies, de Dinant via de luchthaven (geen halte), L26 en de Schuman-Josaphattunnel en lijdt zo geen halteverlies. Die laatste is dus uitstekend geschikt om al die nieuwe infrastructuur eens te verkennen zonder Diabolo-toeslag te betalen, een eenvoudig vervoerbewijs voor Zone Brussel is voldoende.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 06 aug 2016, 14:10
door Paul
Steve schreef:Alle resterende weekends van augustus wordt gewerkt op L161 tussen Noord en Schuman. De Luxemburg wordt omgeleid via Leuven (geen halte) en Ottignies, de Dinant via de luchthaven (geen halte), L26 en de Schuman-Josaphattunnel en lijdt zo geen halteverlies. Die laatste is dus uitstekend geschikt om al die nieuwe infrastructuur eens te verkennen zonder Diabolo-toeslag te betalen, een eenvoudig vervoerbewijs voor Zone Brussel is voldoende.
Waarom moet die Dinant via de Luchthaven? Je kunt toch van Schaarbeek rechtstreeks naar lijn 26?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 06 aug 2016, 14:47
door Steven
Nee dat gaat niet meer, of je moet compleet door de vorming van schaarbeek rijden. De verbindingsboog tussen L26A en L26 is verdwenen. Bijkomend is sinds kort heel de vorming van Schaarbeek bediend door Brussel Noord. Doch hierbij werden de sporen die voor en achter de verplaatsen liggen alsook een deel van de groep R, gekend als de TOP met kuisplatform niet opgenomen (beheerd door NMBS en dus geen infrabelgebied) en daardoor zijn alle seinen op die sporen buiten dienst gesteld. Men regelt de bewegingen aldaar door gebruik te maken van rode mobiele seinen. Niet echt bedoeld dus om langs daar een reizigerstrein door te sturen. Kortweg de route via de luchthaven is nu de meest logische keuze.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 06 aug 2016, 18:40
door rvdborgt
Steve schreef:Alle resterende weekends van augustus wordt gewerkt op L161 tussen Noord en Schuman. De Luxemburg wordt omgeleid via Leuven (geen halte) en Ottignies, de Dinant via de luchthaven (geen halte), L26 en de Schuman-Josaphattunnel en lijdt zo geen halteverlies.
Volgens de planners wordt alleen de trein naar Luxemburg omgeleid. De trein naar Dinant heeft nog steeds de stops in Brussel-Schuman en -Luxemburg en rijdt daarna met normale rijtijd naar Ottignies. Gestest zowel vandaag als volgende week zaterdag.

Groetjes,
Rian

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 06 aug 2016, 21:27
door Davy
Dat klopt toch ook? De "IC" (met die Desirokrengen waar je gebroken uitkomt na een rit naar Dinant) maakt alleen een extra rondje via de luchthaven en komt uiteindelijk op de andere sporen bij Schuman uit.

Als liefhebber vind ik die omspoorroutes wel leuk, ga o.a. de IC naar Luxemburg die via de L139 gaat wel meepikken. En eind Augustus doe ik een retourrit met de Luxemburg - Blankenberge express die via Virton - Bertrix - Dinant gaat.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 06 aug 2016, 21:43
door Steve
rvdborgt schreef:
Steve schreef:Alle resterende weekends van augustus wordt gewerkt op L161 tussen Noord en Schuman. De Luxemburg wordt omgeleid via Leuven (geen halte) en Ottignies, de Dinant via de luchthaven (geen halte), L26 en de Schuman-Josaphattunnel en lijdt zo geen halteverlies.
Volgens de planners wordt alleen de trein naar Luxemburg omgeleid. De trein naar Dinant heeft nog steeds de stops in Brussel-Schuman en -Luxemburg en rijdt daarna met normale rijtijd naar Ottignies. Gestest zowel vandaag als volgende week zaterdag.

Groetjes,
Rian
Daarom schrijf ik ook "lijdt geen halteverlies". Kijk daarentegen eens naar de rittijd tussen Noord en Schuman... :wink:

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 06 aug 2016, 22:07
door trainlovertje
Steve schreef:Alle resterende weekends van augustus wordt gewerkt op L161 tussen Noord en Schuman. De Luxemburg wordt omgeleid via Leuven (geen halte) en Ottignies, de Dinant via de luchthaven (geen halte), L26 en de Schuman-Josaphattunnel en lijdt zo geen halteverlies. Die laatste is dus uitstekend geschikt om al die nieuwe infrastructuur eens te verkennen zonder Diabolo-toeslag te betalen, een eenvoudig vervoerbewijs voor Zone Brussel is voldoende.
Hoe rijdt de Brussel-Zuid - Dinant naar de luchthaven? Via 36 en 36C naar luchthaven en dan via 36C/2 naar 26? Of via 25N, 36C/2 en 36C naar de luchthaven en dan via 36 en 36/3 naar 26? Die eerste optie vind ik persoonlijk interessanter, want de route van de tweede optie heb ik al volledig bereden, voornamelijk door de S9 en de verbinding Landen - De Panne.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 08 aug 2016, 00:06
door Asterix
Steven schreef:Bijkomend is sinds kort heel de vorming van Schaarbeek bediend door Brussel Noord.
Kleine nuance: de vorming staat nu op EBP maar wordt nog zeker een maand vanuit Schaarbeek S VIII bediend.
trainlovertje schreef:Hoe rijdt de Brussel-Zuid - Dinant naar de luchthaven? Via 36 en 36C naar luchthaven en dan via 36C/2 naar 26? Of via 25N, 36C/2 en 36C naar de luchthaven en dan via 36 en 36/3 naar 26? Die eerste optie vind ik persoonlijk interessanter, want de route van de tweede optie heb ik al volledig bereden, voornamelijk door de S9 en de verbinding Landen - De Panne.
Het is de tweede optie.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 08 aug 2016, 11:15
door Paul
Steven schreef:Nee dat gaat niet meer, of je moet compleet door de vorming van schaarbeek rijden. De verbindingsboog tussen L26A en L26 is verdwenen. Bijkomend is sinds kort heel de vorming van Schaarbeek bediend door Brussel Noord. Doch hierbij werden de sporen die voor en achter de verplaatsen liggen alsook een deel van de groep R, gekend als de TOP met kuisplatform niet opgenomen (beheerd door NMBS en dus geen infrabelgebied) en daardoor zijn alle seinen op die sporen buiten dienst gesteld. Men regelt de bewegingen aldaar door gebruik te maken van rode mobiele seinen. Niet echt bedoeld dus om langs daar een reizigerstrein door te sturen. Kortweg de route via de luchthaven is nu de meest logische keuze.
Misschien logisch, maar wel een grote omweg, toch? Was het wel verstandig van Infrabel om die directe route uit te breken?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 08 aug 2016, 11:23
door Steven
of het verstandig was weet ik niet maar ik neem aan (met vrij grote zekerheid) dat de frequentie van die boog lager was dan vele wijksporen ten velde en ook die breekt men uit. Er was geen regulier verkeer op voorzien.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 08 aug 2016, 11:48
door Shrek
Steven schreef:Nee dat gaat niet meer, of je moet compleet door de vorming van schaarbeek rijden. De verbindingsboog tussen L26A en L26 is verdwenen. Bijkomend is sinds kort heel de vorming van Schaarbeek bediend door Brussel Noord. Doch hierbij werden de sporen die voor en achter de verplaatsen liggen alsook een deel van de groep R, gekend als de TOP met kuisplatform niet opgenomen (beheerd door NMBS en dus geen infrabelgebied) en daardoor zijn alle seinen op die sporen buiten dienst gesteld. Men regelt de bewegingen aldaar door gebruik te maken van rode mobiele seinen. Niet echt bedoeld dus om langs daar een reizigerstrein door te sturen. Kortweg de route via de luchthaven is nu de meest logische keuze.
Je geraakt er ook langs de bundel C die volgens mij nog wel normaal beseind is. Maar ook dat is natuurlijk geen aan te raden route voor een trein vol reizigers.