Pagina 39 van 100

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 11 aug 2017, 00:31
door Asterix
Tram44 schreef: 09 aug 2017, 21:03 Die hierboven omschreven omleidingen via de luchthaven lijken me twijfelachtig, wellicht rijdt men vanaf lijn 26 eerder via de dubbelsporige boog tussen Haren en Schaarbeek.

Stefan
Beiden zullen worden gebruikt: E6572 en E6593 zijn de enige S8'en reeks 65xx die niet beperkt zijn tot Brussel-Luxemburg. Beiden zullen elk in hun richting rijden tot en vertrekken van Brussel-Zuid via de luchthaven en lijn 36/3 en lijn 26.

De treinen van reeks 39xx zullen allen via Y. Keelbeek en de vorming van Schaarbeek rijden, net als E7601 en E8600.

Afwachten hoe het met de lijnkennis van de betrokken bestuurders zit...

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 11 aug 2017, 10:42
door jan_olieslagers
@trainlovertje: er lijkt me ook impact te zijn op de S9-diensten, zie het draadje "info, info..." dat ik net startte.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 11 aug 2017, 14:23
door Davy
19 en 20 augustus is trouwens wel leuk voor de IC naar Luxemburg: eerst de omweg via Leuven en daarna ook nog eens via Jemeppe-Sur-Sambre.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 12 aug 2017, 18:33
door rvdborgt
Vandaag rijden er al de hele dag geen stoptreinen tussen Essen en Roosendaal wegens een "storing aan een kanaalbrug". Op dat traject is er bij mijn weten echter geen kanaal. Dus... waar is die storing dan en waarom moeten de stoptreinen dan in Essen eindigen?

Nieuwsgierig,
Rian

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 12 aug 2017, 19:07
door AlexNL
In Nederland was er een storing aan de Markbrug (tussen Roosendaal en Dordrecht), de Beneluxtrein keerde daardoor in Roosendaal. Misschien was er daardoor geen capaciteit meer in Roosendaal voor de stoptrein uit Essen?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 12 aug 2017, 20:06
door Steven
Toen ik met 9251 in Roosendaal aan kwam stond er al Benelux materieel. Nog even later en er waren er drie.
Spoor 1 was bezet door twee treinen ennop spoor 4 ging er ook eentje aankomen. Duidelijk een gevuld station.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 12 aug 2017, 20:43
door dentheo
AlexNL schreef: 12 aug 2017, 19:07 In Nederland was er een storing aan de Markbrug (tussen Roosendaal en Dordrecht), de Beneluxtrein keerde daardoor in Roosendaal. Misschien was er daardoor geen capaciteit meer in Roosendaal voor de stoptrein uit Essen?
Zo begreep ik het ook, dat men snel Berchem gebeld heeft om de omnibus in Belgie te "houden".
Die bezet anders 50 minuten per uur een perron...

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 12 aug 2017, 20:44
door dentheo
Anderzijds vertoont de "vernieuwde" Moerdijkbrug ook nog kuren...seinstoring .... spoorkringsluiting ? :o
Want Dordrecht Breda lag er ook uit...

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 14 aug 2017, 00:02
door rvdborgt
AlexNL schreef: 12 aug 2017, 19:07In Nederland was er een storing aan de Markbrug (tussen Roosendaal en Dordrecht), de Beneluxtrein keerde daardoor in Roosendaal. Misschien was er daardoor geen capaciteit meer in Roosendaal voor de stoptrein uit Essen?
Mogelijk. We kwamen in Roosendaal met de Benelux aan op 1b, terwijl er al een Benelux klaarstond voor vertrek een halfuur later op 1a.
Op dagen dat de Benelux gepland maar tot Roosendaal rijdt, is het echter wel mogelijk om tegelijk de stoptrein te laten doorrijden.

Groetjees,
Rian

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 14 aug 2017, 02:06
door Steven
Was jij mee met 9251 Rian?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 14 aug 2017, 09:01
door rvdborgt
Steven schreef: 14 aug 2017, 02:06Was jij mee met 9251 Rian?
9227. Zie ook:
https://www.facebook.com/nederlandsespo ... 1445286680

Groetjes,
Rian

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 14 aug 2017, 18:40
door AlexNL
rvdborgt schreef: 14 aug 2017, 00:02 Op dagen dat de Benelux gepland maar tot Roosendaal rijdt, is het echter wel mogelijk om tegelijk de stoptrein te laten doorrijden.
Maar dan zullen er wel andere maatregelen zijn genomen in Roosendaal. Nu stonden de ICs Vlissingen - Roosendaal er te keren, werd Roosendaal - Oudenbosch nog bediend door sprinters, en moest de serie Zwolle - Roosendaal ook nog blijven rijden. Bij geplande werkzaamheden op Roosendaal - Lage Zwaluwe wordt er tegenwoordig voor gekozen om de IC uit Vlissingen door te koppelen aan die uit Zwolle, al dan niet met een knip in Breda.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 14 aug 2017, 23:18
door rvdborgt
AlexNL schreef: 14 aug 2017, 18:40
rvdborgt schreef: 14 aug 2017, 00:02Op dagen dat de Benelux gepland maar tot Roosendaal rijdt, is het echter wel mogelijk om tegelijk de stoptrein te laten doorrijden.
Maar dan zullen er wel andere maatregelen zijn genomen in Roosendaal. Nu stonden de ICs Vlissingen - Roosendaal er te keren, werd Roosendaal - Oudenbosch nog bediend door sprinters, en moest de serie Zwolle - Roosendaal ook nog blijven rijden.
De IC's uit Vlissingen reden door naar Rotterdam en keerden dus niet in Roosendaal. De stoptrein Roosendaal - Dordrecht is na enkele slagen naar Oudenbosch opgeheven en verbust tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe. De drukte viel wel mee, behalve dat ze voor de Benelux 2 perrons (1a en 1b) nodig hadden, terwijl dat anders, bij gepland keren in Roosendaal, op 1 perron kan.

Groetjes,
Rian

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 14 aug 2017, 23:39
door dentheo
Na het opgeven van de pendel naar Oudenbosch had men de stoptrein uit Puurs terug kunnen nemen op één perron, maar dat is blijkbaar niet gebeurd.
De gevonden oplossing met een stop in Essen was blijkbaar niet zo slecht.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 18 aug 2017, 14:17
door Steve
Het omwegje via Schaarbeek-Vorming van de S8 39xx is alvast leuk om eens te doen, anders heb je bijna nooit de mogelijkheid om als gewone reiziger zo midden door de bundels te rijden.

Ik vraag me wel af waarom die verbinding tussen lijn 26 en lijn 27 opgebroken is. De bedding ligt er nog (zie https://goo.gl/maps/aMk84yuK5yp), maar afgaand op oudere satellietfoto's moeten de sporen ergens tussen 2004 en 2012 verwijderd zijn. Je zou zo veel sneller kunnen gaan en ook een stuk meer (omleidings-)capaciteit hebben. Nu is het met een slakkengangetje midden tussen de bundels, op het equivalent van enkelspoor...