werken: langs de spoorlijn

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9262
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek » 05 jun 2019, 18:57

wva schreef:
05 jun 2019, 18:33
Eimai schreef:
29 apr 2019, 23:24
Door de werken aan de brug aan de Draakplaats bij Antwerpen-Oost volgen de treinen tussen de +1 en -1 van Antwerpen-Centraal en Schijnpoort nu een interessante route omdat lijn 12 daar volledig onderbroken is: uitwijkers gaan eerst helemaal naar Antwerpen-Kiel, rijden dan naar bundel Q aan Schijnpoort (kant Spoor Oost) en maken dan een rangering in volle baan om tenslotte in de Carwash aan te komen.
Volgens bijgevoegd artikel zou lijn 12 over het Albertkanaal 12 maanden buiten dienst gaan, wil dat dan zeggen dat de Noord Zuid as 6 maanden niet gebruikt gaat worden??????

https://www.gva.be/cnt/dmf20190605_0444 ... -antwerpen
Neen, de passagierstreinen rijden daar op L25. L12 wordt uitsluitend door lege treinen of omgeleide treinen gebruikt. Deze kunnen op die plaats ook via L27 gestuurd worden waardoor de impact beperkt is.


dentheo
Berichten: 7723
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door dentheo » 05 jun 2019, 20:03

Klein misverstand denk ik:
De brug onder lijn 12 ligt tussen de bruggen van lijn25( N-Z) en lijn 27 (goederen), daarom gaat een brug bouwen naast het spoor en dan inschuiven daar waarschijnlijk niet. Daarom moet die brug "onder" het spoor gebouwd worden wat inderdaad duurt.
Theo
Groeten vanop de Heide

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20491
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Steven » 06 jun 2019, 15:54

En die van lijn 12 gaat 6 maand buiten dienst en 12 als ik het artikel goed lees.

desperado
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door desperado » 11 jun 2019, 12:44

Sorry for posting in English.

I see from here https://www.belgiantrain.be/nl/news/wor ... r-verviers that there will be more diversions of 520/521 via Montzen yard soon.
Via Google Translate, it looks like these diversions are continuous until December 13th.
If I look on the NMBS journey planner, the diversions are only shown until June 23rd. On June 24th, trains call at Verviers Centraal.

Does anyone know more about this? Are the diversions expected to be continuous until December 13th and not yet loaded into the journey planner? Is this just a problem with Google Translate from Dutch to English?

Thank you.

trainlovertje
Berichten: 729
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door trainlovertje » 11 jun 2019, 23:12

desperado schreef:
11 jun 2019, 12:44
Sorry for posting in English.

I see from here https://www.belgiantrain.be/nl/news/wor ... r-verviers that there will be more diversions of 520/521 via Montzen yard soon.
Via Google Translate, it looks like these diversions are continuous until December 13th.
If I look on the NMBS journey planner, the diversions are only shown until June 23rd. On June 24th, trains call at Verviers Centraal.

Does anyone know more about this? Are the diversions expected to be continuous until December 13th and not yet loaded into the journey planner? Is this just a problem with Google Translate from Dutch to English?

Thank you.
Google Translate heeft zijn werk goed gedaan, want er staat inderdaad dat de omleidingen zullen voortduren tot in december.
Vreemd genoeg zijn deze dan weer niet opgenomen in de planners na 23 juni.
Afwachten dus, maar ik denk dat de fout bij de planner ligt.

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20491
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Steven » 12 jun 2019, 18:54

Na 23 juni start de zomerplanning in het rooster. Waarschijnlijk staat die nog niet online.

Gebruikersavatar
Asterix
Berichten: 3711
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Asterix » 07 jul 2019, 23:50

Door vernieuwingswerken aan de Y. Haren-Noord en Y. Machelen-Noord zijn de lijnen 26/1, 26A en 27 van en naar deze zone ontoegankelijk sinds afgelopen vrijdagavond en dit tot maandagochtend 22 juli.

Als gevolg hiervan zullen de S-treinen S5 en S7 (Halle <> Mechelen) hun begin- of eindpunt hebben in Schaarbeek. Vanaf (of tot) de Y. Keelbeek volgen zij hun voorziene reisweg via de lijn 26. Zij zullen dus met andere woorden vanaf Y. Keelbeek via de Groep R van Schaarbeek naar het station van Schaarbeek worden gestuurd. Het is niet alledaags dat reizigers via de Groep R en langsheen de Groep G in Schaarbeek worden gestuurd.

Volledigheidshalve nog melden dat de S4 (Aalst <> Vilvoorde) wordt beperkt tot Meiser en uitwijkt te Schaarbeek-Josaphat (wijkspoor Evere). Goederenverkeer op de lange afstand tussen de Borinage en Antwerpen wordt overdag omgeleid via de lijnen 90 - 122 - 50 - 59, 's nachts wordt het lokaal omgeleid via de lijn 25 tussen Schaarbeek en Vilvoorde.

desperado
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door desperado » 08 jul 2019, 11:48

Sorry for posting in English and for errors in my use of Flemish vs French place names.

Corrections and improvements are very welcome.

Some of the timetables are in the journey planner for the first two weekends in November when the lines south of Brussel-Zuid are shut for engineering work. Many trains from the south either terminate at Halle or run via line 26 and B-Luxemburg. Thalys and Eurostar also go via line 26.

B-West has 2 trains per hour in each direction;
- IC22?? from Gent to B-Nord calling at stations between Gent and Liedekerke - will this use line 28/2?
- Hourly S1 diverted between Vorst-Oost and Schaerbeek via Brussel-West, Simonis, Thurn En Taxis - will this be the first time passenger trains use the bridge from line 124 to line 28?

B-Zuid has the following regular departures each hour - all trains starting/finishing here except for the S1.
xx14 L to Braine-Le-Comte via Brussels-Airport, Brussel-Schuman, Halle
xx20 S1 to Nivelles - this one runs through the engineering work (no corresponding northbound working)
xx26 IC23?? to Oostende via line 50 and Kortrijk (no corresponding arrival)
xx26 IC33?? to Antwerpen-Centraal
xx44 IC92?? to Amsterdam CS
xx48 S8 to Ottignies
xx48 IC128?? to Leuven

B-Zuid has the following regular arrivals each hour.
xx08 IC127?? from Brussels-Airport (no corresponding departure)
xx12 S8 from Ottignies
xx12 IC128?? from Leuven
xx16 IC92?? from Amsterdam CS
xx18 S1 from Brussel-Noord
xx33 IC33?? from Antwerpen-Centraal
xx46 L from Braine-Le-Comte

Regards

jan_olieslagers
Berichten: 1302
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Haacht

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door jan_olieslagers » 08 jul 2019, 12:02

desperado schreef:
08 jul 2019, 11:48
Sorry for posting in English and for errors in my use of Flemish vs French place names.

Corrections and improvements are very welcome.

Some of the timetables are in the journey planner for the first two weekends in November when the lines south of Brussel-Zuid are shut for engineering work. Many trains from the south either terminate at Halle or run via line 26 and B-Luxemburg. Thalys and Eurostar also go via line 26.

B-West has 2 trains per hour in each direction;
- IC22?? from Gent to B-Nord calling at stations between Gent and Liedekerke - will this use line 28/2?
- Hourly S1 diverted between Vorst-Oost and Schaerbeek via Brussel-West, Simonis, Thurn En Taxis - will this be the first time passenger trains use the bridge from line 124 to line 28?

B-Zuid has the following regular departures each hour - all trains starting/finishing here except for the S1.
xx14 L to Braine-Le-Comte via Brussels-Airport, Brussel-Schuman, Halle
xx20 S1 to Nivelles - this one runs through the engineering work (no corresponding northbound working)
xx26 IC23?? to Oostende via line 50 and Kortrijk (no corresponding arrival)
xx26 IC33?? to Antwerpen-Centraal
xx44 IC92?? to Amsterdam CS
xx48 S8 to Ottignies
xx48 IC128?? to Leuven

B-Zuid has the following regular arrivals each hour.
xx08 IC127?? from Brussels-Airport (no corresponding departure)
xx12 S8 from Ottignies
xx12 IC128?? from Leuven
xx16 IC92?? from Amsterdam CS
xx18 S1 from Brussel-Noord
xx33 IC33?? from Antwerpen-Centraal
xx46 L from Braine-Le-Comte

Regards
Dus sommige S1 nog door de Noord-Zuidverbinding, maar andere langs L28, en die bedienen dan noch Brussel-Noord noch Brussel-Zuid?
En ook de Thalys langs L26, niet in Brussel-Zuid, niet in Brussel-Noord, het wordt dan druk in Luxemburg en Schuman. Maar de Eurostar heeft toch douanefaciliteiten nodig, die enkel beschikbaar zijn in Brussel-Zuid?

Regarding your language: that is quite ok with me, and your spelling is excellent! The "worst" I could find is the "Schaerbeek" spelling which is how the Francophones spell it - trying to alienate those locality names from current Dutch, as I understand it - Dutch spelling is Schaarbeek. I'd never have mentioned this if you hadn't raised the point yourself. There are many things much worse! No worries!
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.

desperado
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door desperado » 08 jul 2019, 12:18

jan_olieslagers schreef:
08 jul 2019, 12:02
Dus sommige S1 nog door de Noord-Zuidverbinding, maar andere langs L28, en die bedienen dan noch Brussel-Noord noch Brussel-Zuid?
En ook de Thalys langs L26, niet in Brussel-Zuid, niet in Brussel-Noord, het wordt dan druk in Luxemburg en Schuman. Maar de Eurostar heeft toch douanefaciliteiten nodig, die enkel beschikbaar zijn in Brussel-Zuid?
Thalys and Eurostar both still start/finish in B-Zuid but when you look at the map on the journey planner, departures from Zuid go via (not calling) B-Noord, B-Schuman and line 26.

I think Eurostar will have to use the new facility at Zuid to access P3/4 from the Eurostar departure area.

Jon

rvdborgt
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door rvdborgt » 08 jul 2019, 18:52

desperado schreef:
08 jul 2019, 12:18
Thalys and Eurostar both still start/finish in B-Zuid but when you look at the map on the journey planner, departures from Zuid go via (not calling) B-Noord, B-Schuman and line 26.

I think Eurostar will have to use the new facility at Zuid to access P3/4 from the Eurostar departure area.
Eurostar zou op 3 van de 6 dagen met werkzaamheden spoor 3 kunnen gebruiken; op de 3 andere dagen kan Eurostar niet rijden. Voor Thalys en TGV zouden er alle 6 dagen 2 paden per uur zijn van Brussel-Zuid via Brussel-Noord, Halle, Edingen en verder.

Groetjes,
Rian

Jan-Mark
Berichten: 256
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Jan-Mark » 08 jul 2019, 20:48

Dit alles overigens in verband met de naderende overname van het buitenrooster van FBMZ op EBP, waarmede 's lands grootste seinhuis (B.1 FBMZ) volledig op EBP overgezet zal zijn.

jan_olieslagers
Berichten: 1302
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Haacht

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door jan_olieslagers » 09 jul 2019, 08:03

en wat is dan wel het "buitenrooster"?
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.

Jan-Mark
Berichten: 256
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Jan-Mark » 09 jul 2019, 08:16

Het rooster ten zuiden van FBMZ

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9262
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek » 09 jul 2019, 08:37

Asterix schreef:Door vernieuwingswerken aan de Y. Haren-Noord en Y. Machelen-Noord zijn de lijnen 26/1, 26A en 27 van en naar deze zone ontoegankelijk sinds afgelopen vrijdagavond en dit tot maandagochtend 22 juli.

Als gevolg hiervan zullen de S-treinen S5 en S7 (Halle <> Mechelen) hun begin- of eindpunt hebben in Schaarbeek. Vanaf (of tot) de Y. Keelbeek volgen zij hun voorziene reisweg via de lijn 26. Zij zullen dus met andere woorden vanaf Y. Keelbeek via de Groep R van Schaarbeek naar het station van Schaarbeek worden gestuurd. Het is niet alledaags dat reizigers via de Groep R en langsheen de Groep G in Schaarbeek worden gestuurd.

Volledigheidshalve nog melden dat de S4 (Aalst <> Vilvoorde) wordt beperkt tot Meiser en uitwijkt te Schaarbeek-Josaphat (wijkspoor Evere). Goederenverkeer op de lange afstand tussen de Borinage en Antwerpen wordt overdag omgeleid via de lijnen 90 - 122 - 50 - 59, 's nachts wordt het lokaal omgeleid via de lijn 25 tussen Schaarbeek en Vilvoorde.
Ook de vertakking Bruulstraat wordt aangelegd in deze werf, hiermee behoort lijn 26 aan de westkant van de bundels van Schaarbeek definitief tot het verleden.

Plaats reactie