werken: langs de spoorlijn

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door rvdborgt »

Davy schreef: 21 aug 2019, 19:58 7 en 8 september ligt het baanvak Mol - Herentals eruit. Dat heeft volgens de planner als gevolg dat er extra treinen vanuit Mol naar Hasselt rijden, doch enkel in deze richting waardoor op zaterdag er een halfuurdienst is.
Op Zondag ziet dit er heel apart uit met extra treinen richting Hasselt om het uur aangevuld met de standaard 2-uursdienst, de andere richting rijdt enkel de 2-uursdienst.
Waarom is dit?
Lijkt me een geval van datafout. Zou niet de eerste keer zijn. Of de tweede, of de derde, of de vierde...
Vraag het eens aan de NMBS via Facebook of Twitter, dan reageren ze vaak snel.

Groetjes,
Rian
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Asterix »

Komend weekeinde worden er houten dwarsliggers vervangen op de lijn 28 te Schaarbeek, aan de overgang naar de lijn 26A. Gevolg hiervan is dat goederenverkeer tussen Wallonië en Antwerpen wordt omgeleid via de lijn 50 (via Jette) van en naar de lijn 28.

Een bijzonderheid wordt E37948 komende zondag: vertrek te La Louvière-Gare Industrielle (21.20u), via de lijnen 117-96-26 naar Y. Boondaal, daar de lijn 161A op naar Brussel-Luxemburg (22.28u) om daar via de lijn 161 en het verbindingsspoor lijn 161/1 naar de lijn 50 te rijden. Eindbestemming Gent-Rodenhuize.
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik heb gisteren op de website van de NMBS gezien dat er elk weekend vanaf 7 september tot en met 20 oktober werken gepland zijn op lijn 59 en dit tussen Sint Niklaas en Antwerpen. Word de IC Oostende - Antwerpen tijdens die weekends omgeleid via Mechelen en Dendermonde? En word de IC Antwerpen - Gent - Kortrijk - Lille Flandres omgeleid langs Boom en Puurs?

Weet er soms iemand wat men gaat doen?

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door rvdborgt »

Lukas schreef: 04 sep 2019, 21:27 Ik heb gisteren op de website van de NMBS gezien dat er elk weekend vanaf 7 september tot en met 20 oktober werken gepland zijn op lijn 59 en dit tussen Sint Niklaas en Antwerpen. Word de IC Oostende - Antwerpen tijdens die weekends omgeleid via Mechelen en Dendermonde? En word de IC Antwerpen - Gent - Kortrijk - Lille Flandres omgeleid langs Boom en Puurs?
Kijk eens in de planners. Ik zie in de DB-planner komende zaterdag Sint-Niklaas - Oostende en Sint-Niklaas - Moeskroen/Poperinge.

Groetjes,
Rian
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Zwoopaman »

Tijdens het weekend van 14 september rijden de S32 treinen ook niet verder dan Antwerpen Berchem dus ik ga een gokje wagen en zeggen dat de wissels net voor Antwerpen Zuid vervangen worden. Deze liggen al enige tijd klaar naast het spoor.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Davy »

Vandaag weer eens de omleiding via L36 en L36A bij Luik gedaan.
Bijzonder bij mijn terugrit was wel dat er alsnog naar Luik-Guillemins werd gereden om er kop te maken. In Welkenraedt viel me al gelijk op dat de stam "verkeerd" zat: stuurstand stond richting Oostende, loc zat aan de Eupenzijde.

Een ander gevolg is ook dat de IC geknipt is te Welkenraedt, daardoor reed er een pendeltje naar Eupen met een los Klassiekje.Afbeelding
FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door FLV-FGSP »

Dat tweede perron in Eupen ziet er nog zo uit als in februari...
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door thejay »

Zwoopaman schreef: 05 sep 2019, 00:00 Tijdens het weekend van 14 september rijden de S32 treinen ook niet verder dan Antwerpen Berchem dus ik ga een gokje wagen en zeggen dat de wissels net voor Antwerpen Zuid vervangen worden. Deze liggen al enige tijd klaar naast het spoor.
Wissels liggen er nog altijd. Voor zover ik kon waarnemen hebben ze kabels in de nieuwe kabelgoten gelegd.
Gerrieberrie
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 apr 2019, 00:06

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Gerrieberrie »

Bij het sporen van Brugge naar Gent gezien dat men op het stuk tussen Oostkamp en Aalter (waar reeds eerder de grondwerken al werden gedaan) er terug activiteit is. ttz ze zijn bezig met alle betonnen kabelgoten terug op te graven. Zijn die niet meer goed of gaan ze die herleggen?
Bijlagen
Opgraving kabelgoten
Opgraving kabelgoten
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Zwoopaman »

thejay schreef: 09 sep 2019, 09:17
Zwoopaman schreef: 05 sep 2019, 00:00 Tijdens het weekend van 14 september rijden de S32 treinen ook niet verder dan Antwerpen Berchem dus ik ga een gokje wagen en zeggen dat de wissels net voor Antwerpen Zuid vervangen worden. Deze liggen al enige tijd klaar naast het spoor.
Wissels liggen er nog altijd. Voor zover ik kon waarnemen hebben ze kabels in de nieuwe kabelgoten gelegd.
De eerste wissel te Antwerpen Zuid is ondertussen geplaatst. De andere zal waarschijnlijk in een volgend weekend aan de beurt zijn.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door thejay »

Zwoopaman schreef: 18 sep 2019, 09:43
thejay schreef: 09 sep 2019, 09:17
Zwoopaman schreef: 05 sep 2019, 00:00 Tijdens het weekend van 14 september rijden de S32 treinen ook niet verder dan Antwerpen Berchem dus ik ga een gokje wagen en zeggen dat de wissels net voor Antwerpen Zuid vervangen worden. Deze liggen al enige tijd klaar naast het spoor.
Wissels liggen er nog altijd. Voor zover ik kon waarnemen hebben ze kabels in de nieuwe kabelgoten gelegd.
De eerste wissel te Antwerpen Zuid is ondertussen geplaatst. De andere zal waarschijnlijk in een volgend weekend aan de beurt zijn.
De vier wissels bij de vroegere wijksporen in Zwijndrecht liggen ook nog altijd op inbouw te wachten. Gaan ze echt per weekend maar één wissel kunnen vervangen...?
mervyn
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 nov 2010, 18:58

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door mervyn »

Iemand enig idee wat er aan de hand is tussen Vilvoorde en Brussel-Luxembourg? Afbeelding Is sinds gisterennamiddag. Volgens mij zijn dit geen geplande werken?
Bijlagen
Screenshot 2019-10-01 at 11.40.12.png
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Asterix »

mervyn schreef: 01 okt 2019, 11:42 Iemand enig idee wat er aan de hand is tussen Vilvoorde en Brussel-Luxembourg? Afbeelding Is sinds gisterennamiddag. Volgens mij zijn dit geen geplande werken?
Er zijn geplande vernieuwingswerken aan de gang op de lijn 26 tussen Y. Linkebeek-Halle en Y. Halle-Noord. Er is daardoor een dienst op enkelspoor met aanpassing en beperkingen van de S5-dienst. Dit zorgt in de praktijk echter voor zoveel opstropping op het noordelijke deel van de lijn dat men uit arren moede besloten heeft om de S4 te beperken in Brussel-Luxemburg.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Davy »

Vanaf volgend weekend en dit 3 weekenden op rij rijdt de 21** (Brussel - Aarlen/Luxemburg) nog eens via L139 (Leuven - Ottignies). Dat is alweer een tijdje geleden...
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door rvdborgt »

Dag allemaal,

Vandaag en ook eergisteren waren er 's morgens plotseling "werken aan de infrastructuur" op lijn 2, met omleiding via lijn 36. Woensdag waren ze al snel weer voorbij. Vandaag misschien ook, maar dat weten we nog niet.
Weet iemand wat daar aan de hand is?

Groetjes,
Rian
Plaats reactie