Ik denk dat bobke het over de infrastructuur heeft, niet over het rollend materieel Als de wasdraad en isolatoren enz enz enz 25kv aankunnen, dan kunnen ze ook wel 3kv aan zegt mijn gezond boereverstand.Dieselfreak schreef:Is het niet precies omgekeerd? Bij mijn weten kan al het materieel dat op 25kv kan rijden (HLE 13, AM96 nummers 441-490, hogesnelheidstreinen die in Brussel stoppen,...) ook op 3kv rijden, maar kunnen Breaks, klassiekjes, Duikbrillen, etc. uitsluitend op 3kv rijden.bobke schreef:En aangezien het mogelijk is om op 25kv met 3kv treinen te rijden (en omgekeerd gaat niet)
Een probleem van 25kv is, dat M6'en niet op die lijnen kunnen rijden omdat er vanwege de hogere spanning een grotere afstand moet zijn tussen het dak van de rijtuigen en de bovenleiding, die bij de M6 niet gehaald wordt. De M6'en zijn nog gloednieuw, ik zie dus nog niet snel het hele Belgische net onder 25kv gestoken worden, of die honderden rijtuigen mogen geschrapt worden.
En wie heeft gezegd dat de M6 niet onder 25kV kan rijden? Kijk maar eens naar de Noorderkempen
Wat je zegt over die afstand kan waar zijn => oplossing: bij de herelektrificatie de wasdraad gewoon wat hoger hangen hé
Groeten,
Joris De Mol