HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Tom12

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Bericht door Tom12 »

In een kader waarin men het onderscheid maakt tussen infrastructuurbeheerder en infrastructuurgebruiker, valt dit erg moeilijk te rijmen. Dit ruikt naar oneerlijke concurrentie.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Bericht door Shrek »

Tom12 schreef:In een kader waarin men het onderscheid maakt tussen infrastructuurbeheerder en infrastructuurgebruiker, valt dit erg moeilijk te rijmen. Dit ruikt naar oneerlijke concurrentie.
Niet als de regelaars van SNCF, Crossrail, Eurostar en anderen daar ook worden toegelaten :wink:
Tom12

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Bericht door Tom12 »

Shrek schreef:
Tom12 schreef:In een kader waarin men het onderscheid maakt tussen infrastructuurbeheerder en infrastructuurgebruiker, valt dit erg moeilijk te rijmen. Dit ruikt naar oneerlijke concurrentie.
Niet als de regelaars van SNCF, Crossrail, Eurostar en anderen daar ook worden toegelaten :wink:
Is daar dan sprake van? Dat zou wel een uitstekende evolutie zijn.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Bericht door Steven »

De vraag is of deze bedrijven zelf vragende partij zijn??
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Bericht door Bibke »

Het doel van deze hervorming is enkel om het reizigersvervoer in goede banen te kunnen.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef:
Tom12 schreef:In een kader waarin men het onderscheid maakt tussen infrastructuurbeheerder en infrastructuurgebruiker, valt dit erg moeilijk te rijmen. Dit ruikt naar oneerlijke concurrentie.
Niet als de regelaars van SNCF, Crossrail, Eurostar en anderen daar ook worden toegelaten :wink:
Zo werkt dat in ieder geval in het VK. De bijsturing van de verschillende vervoerders zit daar al jaren weer bij de verkeersleiding.

Groetjes,
Rian
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Bericht door dekooiker »

Er is voorzien dat in de grote concentratieseinhuizen voor elke operator een stoel zal zijn.
Wat de informatieverstrekking door omroepers betreft zou het zeer wenselijk zijn om in het kader van de latere liberalisering van het reizigersverkeer dit door Infrabel te laten doen.
Het zou pas gek worden als de ene trein door een andere omroeper verzorgd wordt dan de andere.
De trein.
Alleen voor durvers.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Bericht door AlexNL »

Hetzelfde heeft men gedaan in Nederland met het OCCR (Operationeel Controle Centrum Rail), hierin zitten ProRail en de vervoerders. Sommige vervoerders zitten fysiek op de werkvloer (zoals NS), andere vervoerders nemen via teleconferencing deel wanneer nodig. Dat hangt er een beetje van af hoe groot de vervoerder is en wat de gevolgen van beslissingen van het OCCR kunnen zijn op de treindienst.

Voor de regionale vervoerders zijn die relatief klein, zij rijden op geïsoleerde lijnen waar ze meestal de enige vervoerder zijn. Dat is wel anders op het Hoofdrailnet, waar NS te maken heeft met veel goederenboeren en verschillende internationale treinen.
Plaats reactie