NMBS roltrappen Kortrijk

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

Daar heb je idd gelijk in, maar in bepaalde stations heb ik die dingen al meer kapot geweten dan te werken.

Het zijn in elk geval erg robuuste dingen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja tuurlijk maar eens een defect moet het juiste bestek vrijgemaakt worden, en ni elke herstelling is even goed gedaan, zeker als ze zo snel snel gemaakt zijn met de gevolgen da die dingen dan soms aan een lange weg van stilstaan ipv bewegen zijn begonnen
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Hopelijk duurt het ook niet meer te lang voordat ze de nieuwe roltrappen gaan leveren voor het vernieuwde perron van spoor 9 en 10 in Brugge! :?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

daar heb ik het vermoeden da die firma maar pas zal komen eens het de moeite loont aan die werf te beginnen, dus verschillende roltrappen ineens installeren, ik weet niet of je de werken in brussel noord gezien hebt ma zo een roltrapke word grotendeels gemonteerd geleverd, die bakken en de motor en dergelijke zitten al grotendeels op hun plaats
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Ondertussen zijn ze in het station van Sint-Niklaas de laatste roltrap aan het herstellen, de roltrap van perron 1. Ik hoop dat dan alles goed gaat werken... Het zijn echt wel sleuren, die roltrappen van tegenwoordig (vroeger).

Grtz,
MaiKeg
Jonathan

Bericht door Jonathan »

In ieder geval als de roltrap in panne staat, neemt men beter de gewone trap. Dan moet men niet van die enorme treden overbruggen :!: :!:
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Als ervaren lifttechnieker bij Kone en ex-medewerker van "Thyssen" roltrappen , zijn we al in vele stations , waar we een renovatie moesten doen, roltrappen in serieuze slechte staat tegengekomen!(Van andere firma's)Meestal zijn het de tandwielen die de trap zelf omleiden , die zo afgesleten zijn dat in het geval van kortrijk , de trap achterui kan slagen en in veiligheid springt!In Brussel-Noord hebben ze dit al maar goed voorkomen door de roltrappen een hele tijd buiten dienst te stellen en ondertussen zijn ze vervangen door nieuwe roltrappen van KONE.Maar als je alles nakijkt , mag het volgens de wetgeving zelfs niet gebeuren dat een roltrap zulke bewegingen maakt.En toch gebeurd het maar al te vaak.Ook bij liften is dat zo.Wie het zich kan herinneren , een maand of 2-3 geleden is er een KONE-lift naar beneden gesneld waardoor enkele oudere mensen de schrik van hun leven hebben gehad.Bij voldoende onderhoud en sinds de strenge wetgeving van 2003 moet elke lift voorzien zijn van een vanghuis met snelheidsmeter.Dit vanghuis trekt een rem in werking als de lift boven een bepaalde snelheid komt!En sinds 2003 is het zelfs verplicht voor zowel een stijgende als dalende lift!!!!Waarom ook in stijgende beweging?Wel omdat als het tegengewicht het zou begeven en naar beneden denderen , dan zou de liftkooit omhoog worden getrokken...Ook als je met je arm tussen de deuren zou geraken van een lift , moeten deze in alle omstandigehden terug opengaan!Daar zit een veiligheid op en toch zijn er veel liften waar dit niet op werkt...

In Brussel-Zuid valt het nog mee , met m'n ervaring bij Thyssen kregen we de opdracht om daar het onderhoud zeer nauwkeurig uit te voeren.Maar er zijn ook weer enekel noodstops op die roltrappen die losgekoppeld zijn....

Dit effe ter info...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Concurrent schreef:Als ervaren lifttechnieker bij Kone en ex-medewerker van "Thyssen" roltrappen , zijn we al in vele stations , waar we een renovatie moesten doen, roltrappen in serieuze slechte staat tegengekomen!(Van andere firma's)Meestal zijn het de tandwielen die de trap zelf omleiden , die zo afgesleten zijn dat in het geval van kortrijk , de trap achterui kan slagen en in veiligheid springt!In Brussel-Noord hebben ze dit al maar goed voorkomen door de roltrappen een hele tijd buiten dienst te stellen en ondertussen zijn ze vervangen door nieuwe roltrappen van KONE.Maar als je alles nakijkt , mag het volgens de wetgeving zelfs niet gebeuren dat een roltrap zulke bewegingen maakt.En toch gebeurd het maar al te vaak.Ook bij liften is dat zo.Wie het zich kan herinneren , een maand of 2-3 geleden is er een KONE-lift naar beneden gesneld waardoor enkele oudere mensen de schrik van hun leven hebben gehad.Bij voldoende onderhoud en sinds de strenge wetgeving van 2003 moet elke lift voorzien zijn van een vanghuis met snelheidsmeter.Dit vanghuis trekt een rem in werking als de lift boven een bepaalde snelheid komt!En sinds 2003 is het zelfs verplicht voor zowel een stijgende als dalende lift!!!!Waarom ook in stijgende beweging?Wel omdat als het tegengewicht het zou begeven en naar beneden denderen , dan zou de liftkooit omhoog worden getrokken...Ook als je met je arm tussen de deuren zou geraken van een lift , moeten deze in alle omstandigehden terug opengaan!Daar zit een veiligheid op en toch zijn er veel liften waar dit niet op werkt...

In Brussel-Zuid valt het nog mee , met m'n ervaring bij Thyssen kregen we de opdracht om daar het onderhoud zeer nauwkeurig uit te voeren.Maar er zijn ook weer enekel noodstops op die roltrappen die losgekoppeld zijn....

Dit effe ter info...
waarvoor hartelijk dank om is een ander beeld en zicht op het geheel te geven
nicken

Bericht door nicken »

Trainspotterke schreef:Hopelijk duurt het ook niet meer te lang voordat ze de nieuwe roltrappen gaan leveren voor het vernieuwde perron van spoor 9 en 10 in Brugge! :?
Dit zal nog maanden duren tegen dat die roltrappen er komen,eerst moet heel die ondergang gedaan zijn,en alle perrons,pas dan zullen ze da instaleren
Plaats reactie