NMBS roltrappen Kortrijk

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
DeLorean

NMBS roltrappen Kortrijk

Bericht door DeLorean »

Ik zit op school in kortrijk, dus het werdt 12u en iedereen mocht school verlaten (tot 13u) om te eten in de stad... dus iedereen neemt hun weg onderdoor station door om de weg naar stad te vervolgen, dus ik, nen maat, de helft van mijn klas, andere klas en nog mensen nemen de roltrap weer naar boven (we liepen onder de sporen) en wat gebeurde er toen we bijna boven waren: da stom spel stopt brusk en schiet letterlijk in volle vaart 2 a 3 meter achteruit en sloeg vast!!! na van de schrik bekomen te zijn zijn we stations gebouw binnen geweest en eens gezegt wa er met die roltrap was en wa we ervan vonden... lekker veilig zou ik zeggen....

int west vlaams: iederjen lag verre up under mulle en two nie géstig :evil:

het rare is dat die roltrap nog tamelijk veel buiten gebruik wordt gesteld...

greetz
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Tja, roltrappen gevaarlijke dingen, in Rome Termini is er al eens een vrouw gestorven op een roltrap..
Er mankeerde een tree en als ge dan daar juist wou optrappen, heb je miserie :?

In Mechelen worden de roltrappen ook elke dag wel eens buiten dienst gesteld zenne.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Ik neem ook altijd die roltrappen, dus ze zijn (weeral) buiten dienst?!
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

Elgar schreef:Tja, roltrappen gevaarlijke dingen, in Rome Termini is er al eens een vrouw gestorven op een roltrap..
Er mankeerde een tree en als ge dan daar juist wou optrappen, heb je miserie :?

In Mechelen worden de roltrappen ook elke dag wel eens buiten dienst gesteld zenne.
In Londen hadden ze last van haarscheurtjes in de roltrappen. Is ook iemand tussen beland nadat een trede was gebroken. Gruwelijk einde...

Zelf neem ik zo weinig mogelijk de roltrappen. Niet uit schrik hoor, maar te voet is veel gezonder. :wink:
1607

Bericht door 1607 »

ik neem meestal de gewone trap tenzij ik te zwarr beladen ben.
Gast

Bericht door Gast »

ik pendelde een aantal jaren naar Kortijk en die roltrappen waren meer buiten dienst dan dat ze gebruikt konden worden
delorean

Bericht door delorean »

Achteraf heb ik er ferm mee kunnen lachen toen het gebeurd was, iedereen zelfs :lol:

greetz
el_barto

Bericht door el_barto »

ik krijg altijd een raar gevoel als ik een roltrap op moet die stilstaat.
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

ge zijt niet alleen :-)
En dan zijn die treden nog eens een lap hoger als gewone traptreden
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

leve roltrappen zou ik zo zeggen
ze maken het leven gemakkelijk en zorgen er ook voor dat de hoeveelheid mensen die op de aarde zijn minder sterk groeien :lol:
el_barto

Bericht door el_barto »

Eigenlijk ben ik niet zo'n van van roltrappen.
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

Ik ben er op bepaalde plaatsen ook geen voorstande van. Om een voorbeeldje te geven: in Berchem op perron 4 blokkeren die roltrappen echt de doorgang als de benelux weer een keer te laat is en ik mag sprinten voor mijn IC-G. Door die roltrappen daar heb ik al meermaals mijn aansluiting gemist.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

voor de liefhebbers, in brussel noord steken allemaal nieuwe roltrappen (na lang wachten) terug tijd om ze te testen :-) :twisted: :twisted:
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

Eens kijken hoe lang ze zullen meegaan :evil:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

bwa ni te negatief, die andere waren wel tot op de draad versleten, al ettelijke keren hersteld, als zou weten hoeveel rondjes die per dag maken zou je eigenlijk verschieten denk ik wat de duurzaamheid van zo een toestel is, wetende da die motor geregeld op korte tijd start en stopt. vrij arbeidsintensief voor zo een motor
Plaats reactie