Concentratie seinhuizen

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door ferry »

Hoi

Vandaag heeft men het (volgens TBG in Antwerpen?!) klaargespeeld om de L trein naar Mol die met meer dan30 minuten vertraging in Antwerpen vertrok te laten doorrijden tot in Mol waardoor de achteropkomende IR met meer dan 15 minuten toekwam in Mol..!
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Kristofke »

dekooiker schreef: Wat doet de ostch?
Plannen van versporingen en aanpassingen, invoeren van die aanpassingen in EBP, wettigen, veel telefoneren, doorgeven aan TC, regelaar, PAT, omroeper.
Zet daar het werk van de omroeper naast en het is duidelijk waarom het meestal zinniger is om bepaalde taken over te dragen.
De stiptheid zal er wel bij varen.
De stiptheid van de aankondiging daarentegen zal er dan maar op achteruit gaan, want ik was net een wettiging aan het uitvoeren toen er tochwel net geen spoorverandering werd gedaan die de operator noch de ostch hebben doorgegeven. Tsja. Spijtig.

Ik ben dat neerkijkende toontje van sommige (zowel extern, maar dan vooral intern door bewegingspersoneel) op de speakers meer dan beu. Als zij liever die functie doen van speaker, dewelke weinig verschil geeft in loon (maar zogezegd dus wel in werkdruk!?), dan kunnen zij jaarlijks meerdere malen solliciteren.

Het is niet omdat HR beslist om ostch voor hun opleiding op een speakerpost te dumpen dat iedereen dat maar kan zonder enige opleiding en dat de job eigenlijk niets inhoud. Wij ergerende ons blauw aan deze manier van werken. Intussen door de installatie van Pidaas valt dit niet meer voor aangezien er minstens een week fundamentele opleiding nodig is met een simulator om met het systeem te kunnen werken.

En als een ostch dan al eens iets zou moeten roepen dan vallen ze stil want ze kennen de tekst niet, of ze kennen de taal niet, en meestal hebben ze gewoon plots "podium" angst.

Dus zoek maar een andere oplossing om uw stiptheid te verhogen. Wij speakers mogen dan wel in vele gevallen het verkeer beter volgen dan een ostch in zijn eigen zone, dat wil nog niet zeggen dat we zijn werk moeten doen!!

En aangezien de kans nog steeds groot is dat de speaker een NMBS klak op krijgt, zal deze onmogelijk de wettigingen mogen uitvoeren, dat is een IB taak.
Laatst gewijzigd door Kristofke op 26 mar 2013, 23:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Kristofke »

ferry schreef:Hoi

Vandaag heeft men het (volgens TBG in Antwerpen?!) klaargespeeld om de L trein naar Mol die met meer dan30 minuten vertraging in Antwerpen vertrok te laten doorrijden tot in Mol waardoor de achteropkomende IR met meer dan 15 minuten toekwam in Mol..!
Tsja en dan, wat heeft dat met de concentratie van de seinhuizen te maken?

Dit is een typisch geval van een RDV beslissing. Die trein moet rijden en daarmee basta, dat materieel of personeel moet naar Mol en deze afschaffen zou te veel neveneffecten hebben waar ze geen zin in hebben. Zolang die achterliggende trein ook een NMBS trein is kan dit voor de blokposten, TC of Infrabel in het geheel weinig schelen. Als er anderen op de lijn zitten zoals goederen of in de toekomst andere reizigersoperatoren zal het andere koek zijn, dan kan die trein een nieuw geschikt rijpad aanvragen en anders moest hij maar op tijd rijden.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door ferry »

[quote][/quote] Wat heeft dit met concentratie seinhuizen te maken

Volgens de TBG was het nog maar eens het bewijs dat die van Antwepen (sic) hoegenaamd niet op de hoogte zijn van de Kempische situatie.
Trouwens de L trein had gemakelijk kunnen gepasseerd worden in Lier, desnoods in Herentals(maar IR stond in Herentals al voor rood sein!)
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Kristofke »

Weer een die graag Infrabel de schuld geeft, en u gelooft de man blindelings.

Z2958 was in lier om 9u20, en in Herentals om 9u44, en in Mol om 10u09
Z3209 was in lier om 9u30, en in Herentals om 9u52, en in Mol om 10u13

Z3209 heeft 3 minuten opgelopen in Berchem door bezet spoor door E3329, daarna zat hij vanaf Lier achter de E3408 naar Turnhout, dewelke op zijn beurt tegen Herentals achter Z2958 zat en hierdoor 8 minuten opgelopen heeft, de Z3209 heeft op zijn beurt ook die 8 minuten opgelopen.

Uw opmerkingen over het passeren in Lier of Herentals zijn dan ook niet van toepassing.

Concreet heeft Z2958 enkel voor 3 minuten vertraging gezorgd in Mol voordat Z3209 binnen kon rijden.

Gelieve uw feiten te checken voordat u nog eens een van uw tak komt maken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Shrek »

ferry schreef:Volgens de TBG was het nog maar eens het bewijs dat die van Antwepen (sic) hoegenaamd niet op de hoogte zijn van de Kempische situatie.
Trouwens de L trein had gemakelijk kunnen gepasseerd worden in Lier, desnoods in Herentals(maar IR stond in Herentals al voor rood sein!)
Als wat je zegt al waar zou zijn is het net reden te meer om snel naar 10 seinhuizen te gaan...
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Kristofke »

Shrek schreef:
ferry schreef:Volgens de TBG was het nog maar eens het bewijs dat die van Antwepen (sic) hoegenaamd niet op de hoogte zijn van de Kempische situatie.
Trouwens de L trein had gemakelijk kunnen gepasseerd worden in Lier, desnoods in Herentals(maar IR stond in Herentals al voor rood sein!)
Als wat je zegt al waar zou zijn is het net reden te meer om snel naar 10 seinhuizen te gaan...
Herentals wordt beheerd vanuit Antwerpen.

Maar zoals ik eerder al aanhaalde heeft de IR pas last gehad van de L toen deze net voor Mol was. En dus helemaal niet al vanaf lier of Herentals.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Shrek »

De seinhuizen van Arlon en Autelbas zijn vorige week dichtgegaan. Bertrix en Libramont zijn nu de enige seinhuizen die nog overblijven in het meest zuidelijke stukje België.
Ruben
Berichten: 344
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Ruben »

Ik dacht dat Bertrix een tijdje geleden al overgenomen was door Libramont.
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door gysev »

Shrek schreef:De seinhuizen van Arlon en Autelbas zijn vorige week dichtgegaan. Bertrix en Libramont zijn nu de enige seinhuizen die nog overblijven in het meest zuidelijke stukje België.
Autelbas werd al langer bediend door Arlon, daar stond alleen nog een relaispost. Verder zijn er voor lokale bedieningen nog posten in Athus en Stockem.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Asterix »

Volgens mijn recente nota's zouden er in Brussel nog volgende seinhuizen en blokposten actief zijn:

- Bxl-Noord/Bxl-Zuid/Vorst-Rijtuigen: OK, deze weet ik zijn.
- Blok 3 Schaarbeek/Blok 4 Schaarbeek/ Seinhuis VII Schaarbeek/ Seinhuis VIII Schaarbeek: bestaan deze nog? Ik vind ze niet terug op de technische netkaart van Infrabel.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Shrek »

Jeroen schreef:Volgens mijn recente nota's zouden er in Brussel nog volgende seinhuizen en blokposten actief zijn:

- Bxl-Noord/Bxl-Zuid/Vorst-Rijtuigen: OK, deze weet ik zijn.
- Blok 3 Schaarbeek/Blok 4 Schaarbeek/ Seinhuis VII Schaarbeek/ Seinhuis VIII Schaarbeek: bestaan deze nog? Ik vind ze niet terug op de technische netkaart van Infrabel.
Er zijn onlangs 2 seinhuizen gesloten in Schaarbeek. Eén van de overblijvers is het grote blauwe gebouw naast het viaduct.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Steven »

Het grote blauwe gebouw naast de brug in Schaarbeek is niet in dienst als seinhuis, het seinhuis is nog altijd op zijn huidige locatie (aan de andere kant van diezelfde brug) in dienst. Het is naar schijnt zelfs twijfelachtig of er ooit een seinpost in zou komen, het schijnt al te klein te zijn voor de gewenste diensten in te vestigen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Asterix »

Er prijkt nochtans een mooie S I (dacht ik) op de gevel :)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Steven »

Die hangt er al heel lang op hoor, maar de seinzaal is nog steeds leeg zover ik weet.
Plaats reactie