Concentratie seinhuizen

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Blue @ngel

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Blue @ngel »

Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Normaal in 2020 zal dat ook naar Gent gaan zeker?
Ten vroegste wanneer de nieuwe bedieningszaal in Gent klaar is, wanneer dat juist zal zijn weet nog niemand denk ik :lol:
Hopelijk nooit zeker?
Blue @ngel

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Blue @ngel »

Stijn91 schreef:Hoe zit dat in Denderleeuw?

Ze hebben het oude gebouw aan spoor 1 en dan een nieuw gebouw aan de parking aan de overkant. Beide hebben een ander nummer, ik denk dat het oude gebouw B5 is en het andere is B2 of B3 denk ik.
In het nieuwe gebouw zit momenteel de bediening van Zottegem, Ternat en Ninove. Volgend jaar komt daar Aalst bij, normaal een jaar of 2 later Denderleeuw en Geraardsbergen
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Eimai »

Dit weekend verdwijnt de volgende blokpost: blok 22 in Lier wordt overgenomen door blok 12 Berchem.
Cipallieter

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Cipallieter »

Eimai schreef:Dit weekend verdwijnt de volgende blokpost: blok 22 in Lier wordt overgenomen door blok 12 Berchem.
Het loopt blijkbaar niet helemaal zoals gewenst. Volgens Railtime is het verkeer in Lier verstoord.

De werken aan de spoorinfrastructuur werden laattijdig beëindigd ter hoogte van station Lier.
Tussen station Lier en Kessel rijden de treinen op enkel spoor. Hierdoor duurt de reistijd 5 tot 10 minuten langer.
t-town
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 nov 2012, 18:03

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door t-town »

Ze waren daar gewoon nog serieus met graafmachines en met de hand bezig. Ik denk niet dat dat bij de overname vd blokpost hoort.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door dentheo »

Kapotte kabel of kabel "vergeten" ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Cipallieter

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Cipallieter »

t-town schreef:Ze waren daar gewoon nog serieus met graafmachines en met de hand bezig. Ik denk niet dat dat bij de overname vd blokpost hoort.
Ik ben zaterdag omstreeks 10:00 tot aan het station gewandeld. Er liepen daar 4-5 mannen in fluovestjes rond. 2 Waren bezig met een sein van spoor 5. Een aantal seinen van sporen 3, 4 en 5 hadden reeds een nummer dat eindigt op '12' gekregen. Ook de seinen van de zijsporen waren blijkbaar reeds aangepast.
Een locomotief van de reeks 77 reed heen en weer. Ik neem aan dat men hiermee de seinen testte.
Alle verkeer verliep ondertussen via sporen 1 en 2.
Graafmachines heb ik niet gezien.

In Boechout werd in de buurt van de overweg van de Alexander Franckstraat gewerkt.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Eimai »

Misschien dat die graafmachine nodig was voor de nieuwe kruising te steken waar een tijd terug die werktrein is ontspoord? Sindsdien was die kruising vervangen door een gewoon stuk spoor en was het doodlopend spoortje en enkele bundelsporen niet toegankelijk vanaf daar.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Shrek »

Eimai schreef:Dit weekend verdwijnt de volgende blokpost: blok 22 in Lier wordt overgenomen door blok 12 Berchem.
Ook het seinhuis van Seraing legde afgelopen weekend zijn laatste reisweg aan.
Cipallieter

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Cipallieter »

t-town schreef:Ze waren daar gewoon nog serieus met graafmachines en met de hand bezig. Ik denk niet dat dat bij de overname vd blokpost hoort.
Ook de nieuwe AVG-lichten zijn actief. Ik neem aan dat deze gelinkt zijn met de nieuwe seinen.
Ik zag inderdaad sporen van graafwerken op de perrons maar ik denk dat dit te maken heeft met het verwijderen van de oude AVG-lichten.

EMMA is eveneens actief.
Eimai schreef: Misschien dat die graafmachine nodig was voor de nieuwe kruising te steken waar een tijd terug die werktrein is ontspoord? Sindsdien was die kruising vervangen door een gewoon stuk spoor en was het doodlopend spoortje en enkele bundelsporen niet toegankelijk vanaf daar.
Dit is (nog?) niet uitgevoerd.
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door wbrm »

EMMA was vandaag rond 10u niet actief in Lier maar ik heb wel mensen een info scherm zien openen waarvan iemand met een laptop.
Ik dacht 2 dingen:
- Is EMMA niet gewoon software? Fysiek een scherm opendoen lijkt mij niet nodig wel?
- Is het hele EMMA-project niet gestopt sinds de nieuwe structuur?

Verder nieuwe AVG's en knipperen de seinen nu in contraflow terwijl ze voor Berchem overnam dat niet deden.
Arnenys
Berichten: 175
Lid geworden op: 16 mar 2007, 19:43

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Arnenys »

Ik vandaag rond de namiddag in Lier: EMMA was actief maar de schermen waren uitgeschakeld. Eén ervan gaf met icoontjes aan dat er een probleem was bij de verbinding met de server.
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Nicholas »

Arnenys schreef:Ik vandaag rond de namiddag in Lier: EMMA was actief maar de schermen waren uitgeschakeld. Eén ervan gaf met icoontjes aan dat er een probleem was bij de verbinding met de server.
Wanneer mag EMMA in de stations tussen Lier en Herentals, die tot vorige week (zogezegd) vanuit Lier werden omgeroepen, verwacht worden?
Cipallieter

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Cipallieter »

wbrm schreef:...knipperende seinen nu in contraflow terwijl ze voor Berchem overnam dat niet deden.
Gisteren werd hier al gebruik van gemaakt want de IC's Brussel - Turnhout kwamen soms op sporen 1 of 2 aan.

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit eerder een trein op spoor 1 zag die naar Herentals of Aarschot reed.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Eimai »

Weer een slachtoffer volgend weekend: blok 5 in Lokeren gaat naar Dendermonde
Plaats reactie