Concentratie seinhuizen

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
stekkerz
Berichten: 101
Lid geworden op: 20 sep 2012, 09:40

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door stekkerz »

Asterix schreef: In Gent wordt ondertussen Blok 12 FGSP gerenoveerd waardoor alles nu tijdelijk wordt bediend vanuit Blok 13 Gent-Zeehaven.
Blok 6 FGSP wordt inderdaad gerenoveerd , het personeel werkt sedert 24 september vanuit Blok 13 FGSH. De einddatum van de renovatie werd vastgesteld op 1 mei 2017 maar verschillende bronnen beweren reeds dat de werken ongeveer een jaar in beslag zullen nemen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Tim »

Wanneer blok 6 klaar is verhuist ook blok 13 definitief mee naar FGSP.
Vanuit blok 13 worden dan enkel nog de beweegbare bruggen bediend.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Eimai »

Tim schreef:Wanneer blok 6 klaar is verhuist ook blok 13 definitief mee naar FGSP.
Vanuit blok 13 worden dan enkel nog de beweegbare bruggen bediend.
Hadden ze voor blok 13 nu niet juist dat nieuwe gebouw gezet in Dampoort?
jan_olieslagers
Berichten: 3505
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door jan_olieslagers »

Als ik dit zo allemaal lees dan begrijp ik dat de EBP's nog steeds niet allemaal in dienst zijn? En dat is al zeker een jaar of tien aan de gang, ik heb de NMBS eind 2007 verlaten en toen stonden er al een deel. En het zijn er nu toch geen duizenden, ik dacht een stuk of 50? Gaan ze de laatste pas in dienst stellen als er geen wisselstukken meer te krijgen zijn, misschien?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Shrek »

jan_olieslagers schreef:Als ik dit zo allemaal lees dan begrijp ik dat de EBP's nog steeds niet allemaal in dienst zijn? En dat is al zeker een jaar of tien aan de gang, ik heb de NMBS eind 2007 verlaten en toen stonden er al een deel. En het zijn er nu toch geen duizenden, ik dacht een stuk of 50? Gaan ze de laatste pas in dienst stellen als er geen wisselstukken meer te krijgen zijn, misschien?
31 is het juiste aantal :wink: Maar het nieuwe seinhuis in Gent is al voor de volgende stap: dan zullen er maar 10 meer overblijven.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door dentheo »

jan_olieslagers schreef:En het zijn er nu toch geen duizenden, ik dacht een stuk of 50? Gaan ze de laatste pas in dienst stellen als er geen wisselstukken meer te krijgen zijn, misschien?
Draaien die op "exotische" hardware ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:
jan_olieslagers schreef:En het zijn er nu toch geen duizenden, ik dacht een stuk of 50? Gaan ze de laatste pas in dienst stellen als er geen wisselstukken meer te krijgen zijn, misschien?
Draaien die op "exotische" hardware ?
Jep, uit Bermuda 8)
http://www.stratus.com/assets/infrabel-siemens.pdf
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door dentheo »

Wel opletten voor de driehoek.. daar zijn er al in verdwenen :D :D
Bedankt voor de link.
Theo
Groeten vanop de Heide
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Asterix »

Eimai schreef:
Tim schreef:Wanneer blok 6 klaar is verhuist ook blok 13 definitief mee naar FGSP.
Vanuit blok 13 worden dan enkel nog de beweegbare bruggen bediend.
Hadden ze voor blok 13 nu niet juist dat nieuwe gebouw gezet in Dampoort?
Hadden ze daar al een nieuw gebouw voor voorzien? Dan zullen ze zéker verhuizen naar FGSP.

In 2017 gaan ze ook B7 Brugge tijdelijk onderbrengen in Zeebrugge en dan alles nadien terug naar B.7
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Eimai »

Boom is onlangs ook naar blok 12 Berchem gegaan, en met de formele overname van blok 2 voor Herentals een tijd geleden (die daarvoor ook wel al vanuit Berchem bediend werd), is blok 12 nu compleet...
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door dekooiker »

En de vijf seinen en drie wissels van B.8 Luchtbal, zijn die dan ook overgenomen?

Overigens zal er een nieuw gebouw neergepoot worden op de parking in Berchem alwaar het nieuwe seinhuis een plaats zal krijgen.
Muizen zal dan als seinpost verdwijnen en mede in Berchem zetelen.
Laat ons hopen dat er dan over een aangename werkomgeving wordt nagedacht en geen fabriekgevoel met overal telefoonlawaai.
De trein.
Alleen voor durvers.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Tim »

dekooiker schreef:En de vijf seinen en drie wissels van B.8 Luchtbal, zijn die dan ook overgenomen?
Bedoel je vertakking driehoekstraat? Werd overgenomen door B9 FNND.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door dentheo »

dekooiker schreef: Overigens zal er een nieuw gebouw neergepoot worden op de parking in Berchem alwaar het nieuwe seinhuis een plaats zal krijgen.
Muizen zal dan als seinpost verdwijnen en mede in Berchem zetelen.
Laat ons hopen dat er dan over een aangename werkomgeving wordt nagedacht en geen fabriekgevoel met overal telefoonlawaai.
Is het in München of Zürich , maar ergens zijn ze gewoon op een paar verdiepingen van een modern kantoorgebouw gaan zitten, enkele straten verder.
Theo
Groeten vanop de Heide
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Concentratie seinhuizen

Bericht door dekooiker »

Dat kan allemaal met de huidige technologie.
In de buurt van sporen zitten is zelfs niet meer nodig maar wel verdorie handig als er storingen zijn.
Sommigen komen dan af met zinnetjes als 'jamaar het zou toeval zijn als er een wissel nabij het seinhuis stoort'.
Geen toeval: in de volle baan zal er geen wissel storen en gauw even buiten kijken geeft al aan of het spoortoestel al dan niet vrij is.
Het plan om met maar 10 seinhuizen te eindigen lijkt me niet zo snugger vanuit stiptheid bekeken.
Regionale seinhuizen, alsnog een concentratie van eerdere posten, zijn dan een betere oplossing.
De trein.
Alleen voor durvers.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door dentheo »

In dat verband heb ik nog een vraagje.
Kan iedereen die daar werkt elke lijn "overnemen" als er iemand afwezig is ?
Of zijn het toch nog "werkeilandjes" die een koffiemachine en een poetsvrouw delen , maar verder naast elkaar "werken"
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie