Is dat de reden dat er een TRAXX in 'ns kleuren' te zien was gisterenavond en deze ochtend in bundel M te Leuven? Wel verschrikkelijk lelijk zo'n traxx in de ns kleuren, de originele kleuren zijn 100x mooier .Shrek schreef:Vandaag komen de Nederlanders hun nieuwe loc testen in België. De ETCS-installaties in Nederland zijn niet goed genoeg blijkbaar.
Ook de Thalys en ICE zijn allemaal bij ons getest op en rond L166.
Bertrix: ETCS-hoofdstad van de wereld
ETCS in België
Re: ETCS in België.
Re: ETCS in België.
Jep, het was dat exemplaar dat vandaag in Bertrix rondgereden heeft.hmmm schreef:Is dat de reden dat er een TRAXX in 'ns kleuren' te zien was gisterenavond en deze ochtend in bundel M te Leuven? Wel verschrikkelijk lelijk zo'n traxx in de ns kleuren, de originele kleuren zijn 100x mooier .Shrek schreef:Vandaag komen de Nederlanders hun nieuwe loc testen in België. De ETCS-installaties in Nederland zijn niet goed genoeg blijkbaar.
Ook de Thalys en ICE zijn allemaal bij ons getest op en rond L166.
Bertrix: ETCS-hoofdstad van de wereld
Re: ETCS in België.
Hier is een foto te vinden: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/15482736827/
Re: ETCS in België.
Even vermelden dat inmiddels 3/4 van het traject van deze trein (Leuven-Bertrix) met ETCS is uitgerust.
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: ETCS in België.
Ehm, wat zijn de originele kleuren van Bombardier dan?hmmm schreef:Wel verschrikkelijk lelijk zo'n traxx in de ns kleuren, de originele kleuren zijn 100x mooier .
Re: ETCS in België.
Zwart of Verkersrot ofzoBordensteker schreef:Ehm, wat zijn de originele kleuren van Bombardier dan?hmmm schreef:Wel verschrikkelijk lelijk zo'n traxx in de ns kleuren, de originele kleuren zijn 100x mooier .
Re: ETCS in België.
Waarschijnlijk is die verwarring ontstaan doordat de locs van Angel/Alpha Trains allemaal zijn ingeschreven geweest onder de houder D-BTK (Bombardier Transportation Kassel), en men daardoor denkt dat de locs ook eigendom zijn van Bombardier.Bordensteker schreef:Ehm, wat zijn de originele kleuren van Bombardier dan?hmmm schreef:Wel verschrikkelijk lelijk zo'n traxx in de ns kleuren, de originele kleuren zijn 100x mooier .
Re: ETCS in België.
Testen van hetzelfde beveiligingssysteem in één land betekent niet dat een toelating voor hetzelfde systeem in een ander land gegarandeerd is. Als dat zo zou zijn zou al het DB materieel naar Oostenrijk mogen rijden en vice versa.Shrek schreef:Vandaag komen de Nederlanders hun nieuwe loc testen in België. De ETCS-installaties in Nederland zijn niet goed genoeg blijkbaar.
Ook de Thalys en ICE zijn allemaal bij ons getest op en rond L166.
Bertrix: ETCS-hoofdstad van de wereld
Re: ETCS in België.
Neen, maar ze wouden echte de functies van de EVC testen, het ging niet om een homologatierit bij mijn weten.deadlock schreef:Testen van hetzelfde beveiligingssysteem in één land betekent niet dat een toelating voor hetzelfde systeem in een ander land gegarandeerd is. Als dat zo zou zijn zou al het DB materieel naar Oostenrijk mogen rijden en vice versa.
In dit geval wou Bombardier vooral de verwerking van pakket 27 met verschillende treincategoriën onderzoeken. En zo geavanceerd is de ETCS in NL niet ontworpen
Re: ETCS in België.
Het contract dat Infrabel aan Siemens gegund had voor de installatie van ETCS level 2 is door de raad van state geschorst.
Het wordt dus nog enkele maanden/jaren langer wachten op level 2.
Het wordt dus nog enkele maanden/jaren langer wachten op level 2.
Re: ETCS in België.
Het artikel is ook te vinden als je op de titel klikt.
Raad van State schorst toekenning contract voor ECTS-lijn
Spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel betreurt de schorsing door de Raad van State van de toekenning van het laatste contract voor de installatie van het Europese spoorveiligheidssysteem ETCS aan Siemens-Cofely Fabricom. De Raad van State heeft Infrabel geadviseerd de aanbesteding snel opnieuw te doen op basis van de laatste versie van het speciale lastenboek. Infrabel hoopt die nieuwe procedure voor de toekenning voor de zomer van 2015 af te ronden.
Het contract voor de verdere uitrusting van het Belgische spoornet met het Europese veiligheidssysteem ETCS niveau 2 werd op 14 oktober toegekend aan de tijdelijke handelsvereniging Siemens - Cofely Fabricom voor een bedrag van 510 miljoen euro. De tijdelijke handelsvereniging Alstom - VandenBergh - Engema - Stevens diende daarop een bezwaarschrift in, waarna de Raad van State besliste de toekenning van het contract te schorsen omdat "bepaalde technische karakteristieken van de aanbesteding zijn geëvolueerd tijdens het verloop van de procedure".
"De ETCS niveau 2 technologie, die deel uitmaakt van deze openbare aanbesteding, is een technologie in ontwikkeling", verdedigt Infrabel zich. "De kandidaten hebben prototypes voorgesteld die onderling te verschillend waren om een vergelijking te maken op basis van de gemeenschappelijke criteria. Daarom heeft Infrabel zijn eisen in het speciale lastenboek verfijnd."
Infrabel "betreurt deze beslissing, maar neemt akte van het feit dat de Raad van State ondanks haar arrest de globale manier bevestigt waarop Infrabel de toekenning van dit extreem moeilijke en belangrijke contract voor de progressieve verbetering van de spoorveiligheid heeft georganiseerd".
Raad van State schorst toekenning contract voor ECTS-lijn
Spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel betreurt de schorsing door de Raad van State van de toekenning van het laatste contract voor de installatie van het Europese spoorveiligheidssysteem ETCS aan Siemens-Cofely Fabricom. De Raad van State heeft Infrabel geadviseerd de aanbesteding snel opnieuw te doen op basis van de laatste versie van het speciale lastenboek. Infrabel hoopt die nieuwe procedure voor de toekenning voor de zomer van 2015 af te ronden.
Het contract voor de verdere uitrusting van het Belgische spoornet met het Europese veiligheidssysteem ETCS niveau 2 werd op 14 oktober toegekend aan de tijdelijke handelsvereniging Siemens - Cofely Fabricom voor een bedrag van 510 miljoen euro. De tijdelijke handelsvereniging Alstom - VandenBergh - Engema - Stevens diende daarop een bezwaarschrift in, waarna de Raad van State besliste de toekenning van het contract te schorsen omdat "bepaalde technische karakteristieken van de aanbesteding zijn geëvolueerd tijdens het verloop van de procedure".
"De ETCS niveau 2 technologie, die deel uitmaakt van deze openbare aanbesteding, is een technologie in ontwikkeling", verdedigt Infrabel zich. "De kandidaten hebben prototypes voorgesteld die onderling te verschillend waren om een vergelijking te maken op basis van de gemeenschappelijke criteria. Daarom heeft Infrabel zijn eisen in het speciale lastenboek verfijnd."
Infrabel "betreurt deze beslissing, maar neemt akte van het feit dat de Raad van State ondanks haar arrest de globale manier bevestigt waarop Infrabel de toekenning van dit extreem moeilijke en belangrijke contract voor de progressieve verbetering van de spoorveiligheid heeft georganiseerd".
Re: ETCS in België.
Toen ik gisteren met de trein van Antwerpen naar Lier reed zag ik onderweg een bord (geel met zwarte letters?) met de vermelding 'ETCS 1' aan een sein in de buurt van de splitsing 'Krijgsbaan'. In Boechout, net voorbij de overweg van de Alexander Franckstraat zag ik een bord waarbij 'ETCS' doorstreept was. Dit bord werd een eindje verder nog eens herhaald.
Is ETCS inderdaad tot in Boechout operationeel?
Is ETCS inderdaad tot in Boechout operationeel?
Re: ETCS in België.
jaCipallieter schreef:Toen ik gisteren met de trein van Antwerpen naar Lier reed zag ik onderweg een bord (geel met zwarte letters?) met de vermelding 'ETCS 1' aan een sein in de buurt van de splitsing 'Krijgsbaan'. In Boechout, net voorbij de overweg van de Alexander Franckstraat zag ik een bord waarbij 'ETCS' doorstreept was. Dit bord werd een eindje verder nog eens herhaald.
Is ETCS inderdaad tot in Boechout operationeel?
Re: ETCS in België.
Toen de ETCS tussen Sint-Katelijne-Waver en Berchem in dienst kwam op lijn 25 en 27 hoorde daar ook al die vertakking met lijn 27A en 15 bij, waardoor dus een klein stukje lijn 15 ook al onder ETCS kwamen.Cipallieter schreef:Is ETCS inderdaad tot in Boechout operationeel?