ETCS in België
Re: ETCS in België.
Zogeheten 'infill loops' kunnen worden gebruikt om een trein die onder L1 te voorzien van nieuwe informatie nog voordat hij het volgende baken is gepasseerd.
Dit werkt door een 'leaky cable' tussen de sporen te plaatsen die de informatie van het volgende baken al naar de trein stuurt.
Dit werkt door een 'leaky cable' tussen de sporen te plaatsen die de informatie van het volgende baken al naar de trein stuurt.
Re: ETCS in België.
Maar dat gebruikt Infrabel dus niet. Het is de bedoeling om op termijn over te gaan naar ETCS level 2 op het hele net, dus nu dure loops gaan leggen is een beetje geldverspilling.
Wat er wel gebeurt zijn extra infillbakens op plekken waar er vaak open gezet wordt terwijl de trein stil staat. Zo heb je deze bijvoorbeeld aan de perrons van Leuven en Luik. Dit scheelt al heel veel in de nadering van een geopend sein.
Wat er wel gebeurt zijn extra infillbakens op plekken waar er vaak open gezet wordt terwijl de trein stil staat. Zo heb je deze bijvoorbeeld aan de perrons van Leuven en Luik. Dit scheelt al heel veel in de nadering van een geopend sein.
Re: ETCS in België.
Intussen heeft Infrabel nog wat meer lijnen uitgerust met ETCS: https://www.infrabel.be/sites/default/f ... s201_6.pdf
Re: ETCS in België.
Wat heeft men uiteindelijk aangepast aan RBC om de traxxen vlot over de grens Belgie <>Nederland te krijgen ?
Ik neem aan dat dat geen "staatsgeheim" is ?
Ik neem aan dat dat geen "staatsgeheim" is ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: ETCS in België.
Aan het rbc zelf niet. Men heeft wel ergens een baken verlegt zover ik begrepen heb. Eentje die helpt bij de overgang van het ene naar het andere net.
Re: ETCS in België.
Bedankt, dat had ik ook gehoord in de streek.
Mij verbaast het dat dit kan helpen.
In level 2 komt de autoriteit toch niet uit het baken ?
Of, maar dat weet Shrek misschien , zou men dan toch ook even parallel via een baken die info kunnen geven, soort "invulbaken".
Mij verbaast het dat dit kan helpen.
In level 2 komt de autoriteit toch niet uit het baken ?
Of, maar dat weet Shrek misschien , zou men dan toch ook even parallel via een baken die info kunnen geven, soort "invulbaken".
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: ETCS in België.
Die 2 geherprogrammeerde bakengroepen waren maar om een heel klein veiligheidsrisico in een gedegradeerde toestand af te dekken. Deze minieme wijziging heeft helemaal geen impact op de level 2-werking en was ook helemaal niet de oorzaak van de homologatieproblemen.dentheo schreef: ↑06 feb 2018, 13:58 Bedankt, dat had ik ook gehoord in de streek.
Mij verbaast het dat dit kan helpen.
In level 2 komt de autoriteit toch niet uit het baken ?
Of, maar dat weet Shrek misschien , zou men dan toch ook even parallel via een baken die info kunnen geven, soort "invulbaken".
Het was meer een kleine bonus die de grondige testen van Bombardier en DVIS hebben opgeleverd Het feit dat de traxx uiteindelijk wel mag rijden heeft enkel te maken met aanpassingen in de boordapparatuur.
Re: ETCS in België.
Is er eigenlijk een lijst of overzicht van waar men momenteel bezig is met de aanleg van ETCS? Ik weet dat oa de 51B er binnenkort krijgt.Shrek schreef: ↑05 feb 2018, 10:49 Intussen heeft Infrabel nog wat meer lijnen uitgerust met ETCS: https://www.infrabel.be/sites/default/f ... s201_6.pdf
Re: ETCS in België.
L10, 11, 25, 27, 28, 51B, 94, 108, 112, 130, 140, 161D en 167 in level 1 en L73 in level 2 kan je de komende jaren verwachten.Kevin schreef: ↑07 feb 2018, 23:25Is er eigenlijk een lijst of overzicht van waar men momenteel bezig is met de aanleg van ETCS? Ik weet dat oa de 51B er binnenkort krijgt.Shrek schreef: ↑05 feb 2018, 10:49 Intussen heeft Infrabel nog wat meer lijnen uitgerust met ETCS: https://www.infrabel.be/sites/default/f ... s201_6.pdf
Maar omdat dit allemaal vrij grote projecten zijn met redelijk grote projectrisico's zal je hier niet snel een officiële planning van tegenkomen. De kans dat er iets veranderd is immers reëel.
Re: ETCS in België.
Waarom worden er zoveel kleine lijntjes uitgerust met ETCS terwijl drukkere grotere lijnen toch belangrijker zijn ? Ik denk aan L50C, 50A, L0, L75, L59, L96 (N), ...Shrek schreef: ↑07 feb 2018, 23:44L10, 11, 25, 27, 28, 51B, 94, 108, 112, 130, 140, 161D en 167 in level 1 en L73 in level 2 kan je de komende jaren verwachten.Kevin schreef: ↑07 feb 2018, 23:25Is er eigenlijk een lijst of overzicht van waar men momenteel bezig is met de aanleg van ETCS? Ik weet dat oa de 51B er binnenkort krijgt.Shrek schreef: ↑05 feb 2018, 10:49 Intussen heeft Infrabel nog wat meer lijnen uitgerust met ETCS: https://www.infrabel.be/sites/default/f ... s201_6.pdf
Maar omdat dit allemaal vrij grote projecten zijn met redelijk grote projectrisico's zal je hier niet snel een officiële planning van tegenkomen. De kans dat er iets veranderd is immers reëel.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: ETCS in België.
Omdat de drukste lijnen in level 2 komen, maar de level 2 implementatie heeft wat vertraging opgelopen waardoor de level 1 lijnen eerst klaar zullen zijn.