Neen, maar we kunnen wel de memor-krokodil weigerendentheo schreef:Kan Infrabel TBL1+ opleggen ?
ETCS in België
Re: BENELUX
Re: BENELUX
Inclusief pakweg de NZV of bijvoorbeeld omleidingsroutes (L36, L37, L94, ...)?Shrek schreef:Ja, die isntalleren dat allemaal. HST's krijgen een uitzondering, zij mogen nog op krokodil rijden totdat Infrabel ETCS op de betrokken lijnen heeft geïnstalleerd (die zijn allemaal al gepland en in aanbouw/ontwerp).Steve schreef:En hoe zit het nu alweer met het goederenvervoer, inclusief de privé-operatoren? Hebben die nu al allemaal TBL1+ of zal dat in de nabije toekomst zo zijn? En quid HST's op de plaatsen zonder ETCS?
Re: BENELUX
Maar dan er nog steeds zonder TBL1+ gereden worden en dat zuiver op de seinen.Shrek schreef:Neen, maar we kunnen wel de memor-krokodil weigerendentheo schreef:Kan Infrabel TBL1+ opleggen ?
Re: BENELUX
Ja, ook daar komt ETCS1.Steve schreef:Inclusief pakweg de NZV?Shrek schreef:Ja, die isntalleren dat allemaal. HST's krijgen een uitzondering, zij mogen nog op krokodil rijden totdat Infrabel ETCS op de betrokken lijnen heeft geïnstalleerd (die zijn allemaal al gepland en in aanbouw/ontwerp).Steve schreef:En hoe zit het nu alweer met het goederenvervoer, inclusief de privé-operatoren? Hebben die nu al allemaal TBL1+ of zal dat in de nabije toekomst zo zijn? En quid HST's op de plaatsen zonder ETCS?
Re: BENELUX
Ah neen, dat is verboden he. Een trein moet minstens het veiligheidsniveau van de kroko hebben. In de praktijk betekent dat dus TBL1+ of ETCS op de lijnen waar de krokos weggaan.Bibke schreef:Maar dan er nog steeds zonder TBL1+ gereden worden en dat zuiver op de seinen.Shrek schreef:Neen, maar we kunnen wel de memor-krokodil weigerendentheo schreef:Kan Infrabel TBL1+ opleggen ?
Re: BENELUX
Je fietst om m'n vraag heen van de omleidingsroutesShrek schreef:Ja, ook daar komt ETCS1.Steve schreef:Inclusief pakweg de NZV?Shrek schreef: Ja, die isntalleren dat allemaal. HST's krijgen een uitzondering, zij mogen nog op krokodil rijden totdat Infrabel ETCS op de betrokken lijnen heeft geïnstalleerd (die zijn allemaal al gepland en in aanbouw/ontwerp).
Re: BENELUX
Die stond er nog niet bij toen ik antwoorddeSteve schreef:Je fietst om m'n vraag heen van de omleidingsroutesShrek schreef:Ja, ook daar komt ETCS1.Steve schreef: Inclusief pakweg de NZV?
Maar inderdaad, ook alle omleidingsroutes krijgen "binnenkort" ETCS. L94 bijvoorbeeld zou tegen 2018 gereed moeten zijn.
Re: BENELUX
Komt ETCS op alle verbindingen en TBL1+ op de rustigere lijnen (bijvoorbeeld de L44 naar Spa), of is het streven op termijn ook zulke zijlijntjes naar ECTS te brengen (lijkt me kostbaar)?Shrek schreef:Ah neen, dat is verboden he. Een trein moet minstens het veiligheidsniveau van de kroko hebben. In de praktijk betekent dat dus TBL1+ of ETCS op de lijnen waar de krokos weggaan.Bibke schreef:Maar dan er nog steeds zonder TBL1+ gereden worden en dat zuiver op de seinen.Shrek schreef: Neen, maar we kunnen wel de memor-krokodil weigeren
Re: BENELUX
Na 2020 krijgen ook deze lijntjes ETCS.Nadleeh schreef:Komt ETCS op alle verbindingen en TBL1+ op de rustigere lijnen (bijvoorbeeld de L44 naar Spa), of is het streven op termijn ook zulke zijlijntjes naar ECTS te brengen (lijkt me kostbaar)?Shrek schreef:Ah neen, dat is verboden he. Een trein moet minstens het veiligheidsniveau van de kroko hebben. In de praktijk betekent dat dus TBL1+ of ETCS op de lijnen waar de krokos weggaan.Bibke schreef: Maar dan er nog steeds zonder TBL1+ gereden worden en dat zuiver op de seinen.
Re: ETCS in België.
Maar wel ETCS Limited Supervision voor de kleine lijntjes, zodat de bestuurder nog steeds de seinen moet opvolgen.
Re: ETCS in België: effectief gebruik in goederenvervoer
Een kleine vraag : Hoeveel spoorweg operatoren rijden nu hun goederentreinen van Antwerpen tot Luxemburg (Athus) onder controle van ETCS?
Geert
Geert
Re: RE: Re: ETCS in België: effectief gebruik in goederenvervoer
Op dit moment nog geen enkele.IGBT-6000 schreef:Een kleine vraag : Hoeveel spoorweg operatoren rijden nu hun goederentreinen van Antwerpen tot Luxemburg (Athus) onder controle van ETCS?
Geert
Re: ETCS in België.
Sinds vandaag is er ETCS op de grensovergang van Aubange naar Rodange, hierdoor kunnen treinen in ETCS België binnenrijden vanuit Luxemburg. CFL maakt daar vanaf morgen meteen gebruik van door 2 treinparen Virton-Luxemburg in te leggen die enkel op ETCS rijden.
Dit wordt na de Noorderkempen-shuttle de 2e verbinding in België die geen gebruikt meer maakt van TBL1+, kroko of andere verouderde systemen.
Dit wordt na de Noorderkempen-shuttle de 2e verbinding in België die geen gebruikt meer maakt van TBL1+, kroko of andere verouderde systemen.
Re: ETCS in België.
Voor wie even wil zien waar er nu juist allemaal ETCS ligt:
http://www.infrabel.be/nl/documenten/c0 ... nning-etcs
http://www.infrabel.be/nl/documenten/c0 ... nning-etcs
Re: ETCS in België.
Is het een beveiligd document Shrek? Ik krijg enkel een leeg pdf document te zien.