ETCS in België

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ETCS in België.

Bericht door Steven »

Dat zou nog altijd 160 moeten zijn. Zolang ze geen ETCS hebben mogen ze niet harder.
BlackEagle
Berichten: 316
Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06

Re: ETCS in België.

Bericht door BlackEagle »

Worden die niet gereden met HLE 18/19? Want die hebben toch ETCS?
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: ETCS in België.

Bericht door HLE18 »

Na al die jaren is de ETCS nog altijd niet in dienst op HLE18/19!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ETCS in België.

Bericht door Steven »

De aanpassingen om Etos in dienst te krijgen zijn lopende. De treinbestuurders hebben al een aangepaste handleiding gekregen maar moeten nog een dag vorming krijgen. De ETCS uitrusting in de stuurpost heeft 1 scherm afkomstig van Alstom en de rest origineel van Siemens. De TBL2 snelheidsmeter verdwijnt en op die plaats komt het scherm van Alstom te zitten die de TBL2 functies zal overnemen met uitzonderingen de lampjes die al afzonderlijk waren opgesteld.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS in België.

Bericht door Shrek »

Steven schreef:Dat zou nog altijd 160 moeten zijn. Zolang ze geen ETCS hebben mogen ze niet harder.
Maar enkele 18 hebben al wèl ETCS, die kunnen dan inderdaad vandaag al 200 rijden.
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: RE: Re: ETCS in België.

Bericht door traxie »

Shrek schreef:
Steven schreef:Dat zou nog altijd 160 moeten zijn. Zolang ze geen ETCS hebben mogen ze niet harder.
Maar enkele 18 hebben al wèl ETCS, die kunnen dan inderdaad vandaag al 200 rijden.
Alle 18 hebben tbl2, ze mogen dus 200 tussen Leuven en Ans.
Dat zegt niets over etcs natuurlijk :)
Horatio
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2011, 22:14

Re: ETCS in België.

Bericht door Horatio »

Shrek schreef:Maar enkele 18 hebben al wèl ETCS, die kunnen dan inderdaad vandaag al 200 rijden.
2 stuks om precies te zijn :mrgreen: En die worden momenteel gebruikt om opleiding te geven, maar hebben idd wel al enkele malen voor een Oostende-Eupen gehangen en effectief 200 gereden op de 36N :wink:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS in België.

Bericht door Shrek »

Horatio schreef:
Shrek schreef:Maar enkele 18 hebben al wèl ETCS, die kunnen dan inderdaad vandaag al 200 rijden.
2 stuks om precies te zijn :mrgreen: En die worden momenteel gebruikt om opleiding te geven, maar hebben idd wel al enkele malen voor een Oostende-Eupen gehangen en effectief 200 gereden op de 36N :wink:
Weet je toevallig welke sticker die op de voorruit hebben hangen? Kwestie van ze te herkennen :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ETCS in België.

Bericht door Steven »

normaal moeten die een F2 of hoger hebben hangen. De rest van de reeks heeft een F1 hangen.
Horatio
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2011, 22:14

Re: ETCS in België.

Bericht door Horatio »

Steven schreef:normaal moeten die een F2 of hoger hebben hangen. De rest van de reeks heeft een F1 hangen.
Nope, bizar genoeg hangt er nog altijd een gele sticker F1 op.
Nieuwe feature is wel dat men zelf de 2de panto kan lichten bij stilstand door 5sec de schakelaar panto te bedienen. Dus er zijn wel nog andere software aanpassingen gebeurd. Ben benieuwd of het softwareprobleem van de EP-rem opgelost is.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ETCS in België.

Bericht door rvdborgt »

rudi houthooft schreef:IK had een vraagje :Mogen de IC treinen Oostende-Eupen al 200 km/h rijden tussen Brussel en Leuven ,of is de maximumsnelheid nog steeds beperkt tot 160 km/h ? Ik heb de indruk dat ze harder rijden dan 160 km/h op dat traject.
Die indruk heb ik niet. Ik had onlangs wel de indruk dat de ICE harder dan 160 ging tussen Leuven en Brussel, maar dat was maar een indruk dus ik kan ernaast zitten.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS in België.

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef:
rudi houthooft schreef:IK had een vraagje :Mogen de IC treinen Oostende-Eupen al 200 km/h rijden tussen Brussel en Leuven ,of is de maximumsnelheid nog steeds beperkt tot 160 km/h ? Ik heb de indruk dat ze harder rijden dan 160 km/h op dat traject.
Die indruk heb ik niet. Ik had onlangs wel de indruk dat de ICE harder dan 160 ging tussen Leuven en Brussel, maar dat was maar een indruk dus ik kan ernaast zitten.

Groetjes,
Rian
De ICE rijdt dan ook gewoon 200km/h daar :wink:
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: BENELUX

Bericht door Steve »

En hoe zit het nu alweer met het goederenvervoer, inclusief de privé-operatoren? Hebben die nu al allemaal TBL1+ of zal dat in de nabije toekomst zo zijn? En quid HST's op de plaatsen zonder ETCS?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Kan Infrabel TBL1+ opleggen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

Steve schreef:En hoe zit het nu alweer met het goederenvervoer, inclusief de privé-operatoren? Hebben die nu al allemaal TBL1+ of zal dat in de nabije toekomst zo zijn? En quid HST's op de plaatsen zonder ETCS?
Ja, die isntalleren dat allemaal. HST's krijgen een uitzondering, zij mogen nog op krokodil rijden totdat Infrabel ETCS op de betrokken lijnen heeft geïnstalleerd (die zijn allemaal al gepland en in aanbouw/ontwerp).
Plaats reactie