ETCS in België

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ETCS in België.

Bericht door Steven »

ik kan het bestand gewoon open krijgen, dus geen probleem.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS in België.

Bericht door Shrek »

Catenist schreef:Is het een beveiligd document Shrek? Ik krijg enkel een leeg pdf document te zien.
Neen hoor, dat is een deel van de netverklaring en die is zo publiekelijk als maar kan zijn :wink:
Maar ik zie ook dat hij bij mij met firefox niet wilt openen. Chrome en IE doen het wel.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: RE: Re: ETCS in België: effectief gebruik in goederenvervoer

Bericht door Shrek »

Shrek schreef:
IGBT-6000 schreef:Een kleine vraag : Hoeveel spoorweg operatoren rijden nu hun goederentreinen van Antwerpen tot Luxemburg (Athus) onder controle van ETCS?
Geert
Op dit moment nog geen enkele.
Kleine update: CFL is bezig met de homologatie van reeks 3000 met ETCS. Zij zullen deze zomer de eersten zijn die op deze as met goederentreinen in ETCS rijden.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: ETCS in België.

Bericht door Eimai »

Ik vraag me af wanneer het station van Mechelen ETCS krijgt, het is een beetje raar nu heel de weg in ETCS te rijden en dan waar je uiteindelijk moet gaan afremmen voor rode seinen je net buiten ETCS valt.
rvdborgt
Berichten: 4321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ETCS in België.

Bericht door rvdborgt »

Catenist schreef:Is het een beveiligd document Shrek? Ik krijg enkel een leeg pdf document te zien.
Niet beveiligd. Chrome kan er blijkbaar niet mee overweg maar de Acrobat Reader wel.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: ETCS in België.

Bericht door Bibke »

rvdborgt schreef:
Catenist schreef:Is het een beveiligd document Shrek? Ik krijg enkel een leeg pdf document te zien.
Niet beveiligd. Chrome kan er blijkbaar niet mee overweg maar de Acrobat Reader wel.

Groetjes,
Rian
Bij Google Chrome moet je geduld hebben om het te laten inladen, daarna is het handig om het bestand op te slagen en dan te bekijken.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: ETCS in België.

Bericht door dentheo »

Shrek schreef: Maar ik zie ook dat hij bij mij met firefox niet wilt openen. Chrome en IE doen het wel.
Bij mij vlot gedownload met Firefox
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS in België.

Bericht door Shrek »

Eimai schreef:Ik vraag me af wanneer het station van Mechelen ETCS krijgt, het is een beetje raar nu heel de weg in ETCS te rijden en dan waar je uiteindelijk moet gaan afremmen voor rode seinen je net buiten ETCS valt.
Daarvoor is het wachten tot de indienstname van spoor 11 en 12. De bedoeling was dat die er vorig jaar al lagen, maarja...
trainlovertje
Berichten: 2336
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: ETCS in België.

Bericht door trainlovertje »

Wanneer zal de TBL2 op HSL2 door ETCS vervangen worden? Als de HLE18 ETCS heeft? Of is dat allemaal zo eenvoudig niet?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS in België.

Bericht door Shrek »

trainlovertje schreef:Wanneer zal de TBL2 op HSL2 door ETCS vervangen worden? Als de HLE18 ETCS heeft? Of is dat allemaal zo eenvoudig niet?
De 18 heeft al ETCS, dus daar hangt het niet vanaf :wink:
In december dit jaar zal ETCS op HSL2 geactiveerd worden, vanaf dan heeft de lijn zowel ETCS als TBL2. Vanaf het moment dat alle treinen ook effectief de ETCS gebruiken zal TBL2 dan gedesactiveerd worden, maar dat kan nog enkele jaren duren (I11 moet nog omgebouwd worden).
trainlovertje
Berichten: 2336
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: ETCS in België.

Bericht door trainlovertje »

Shrek schreef:
trainlovertje schreef:Wanneer zal de TBL2 op HSL2 door ETCS vervangen worden? Als de HLE18 ETCS heeft? Of is dat allemaal zo eenvoudig niet?
De 18 heeft al ETCS, dus daar hangt het niet vanaf :wink:
In december dit jaar zal ETCS op HSL2 geactiveerd worden, vanaf dan heeft de lijn zowel ETCS als TBL2. Vanaf het moment dat alle treinen ook effectief de ETCS gebruiken zal TBL2 dan gedesactiveerd worden, maar dat kan nog enkele jaren duren (I11 moet nog omgebouwd worden).
Ja, de I11 ben ik dan wel vergeten. Maar als de reeks 18 al ETCS heeft, wordt er dan al 200 km/h gereden tussen Brussel en Leuven? Met M6-rijtuigen kan dat niet, maar de Eupen - Oostende in de richting van Oostende zou dat in theorie dan toch wel al kunnen?
Horatio
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2011, 22:14

Re: ETCS in België.

Bericht door Horatio »

trainlovertje schreef: Ja, de I11 ben ik dan wel vergeten. Maar als de reeks 18 al ETCS heeft, wordt er dan al 200 km/h gereden tussen Brussel en Leuven? Met M6-rijtuigen kan dat niet, maar de Eupen - Oostende in de richting van Oostende zou dat in theorie dan toch wel al kunnen?
Yep, er kan dus effectief 200 gereden worden op de 36N met i11 en HLE18 op kop. Let wel, nog niet alle 18'en hebben al ETCS. Men is nog volop bezig aan de ombouw. Daarboven komt ook dat de dienstregeling nog is gebaseerd op 160km/h en dus ook niet alle TB's daadwerkelijk 200 rijden. Wel handig om wat retard eruit te rijden!
Catenist
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:23

Re: ETCS in België.

Bericht door Catenist »

Om even terug te komen op het document uit de link van Shrek, het is ok, ik heb het kunnen openen na "doel opslaan als" en vervolgens openen via Acrobat Reader. Iedereen dank hier.

Groeten,
Catenist
rvdborgt
Berichten: 4321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ETCS in België.

Bericht door rvdborgt »

Horatio schreef:
trainlovertje schreef:Ja, de I11 ben ik dan wel vergeten. Maar als de reeks 18 al ETCS heeft, wordt er dan al 200 km/h gereden tussen Brussel en Leuven? Met M6-rijtuigen kan dat niet, maar de Eupen - Oostende in de richting van Oostende zou dat in theorie dan toch wel al kunnen?
Yep, er kan dus effectief 200 gereden worden op de 36N met i11 en HLE18 op kop. Let wel, nog niet alle 18'en hebben al ETCS. Men is nog volop bezig aan de ombouw. Daarboven komt ook dat de dienstregeling nog is gebaseerd op 160km/h en dus ook niet alle TB's daadwerkelijk 200 rijden. Wel handig om wat retard eruit te rijden!
Mijn indruk is, althans bij mijn vaste treinen (de 406 en 417, beide met 8 M6 en 2 18'en) dat de meeste machinisten 200 rijden op de 36N. Richting Leuven compenseert dat het trage binnenrijden op rood; richting Brussel kun je er een minuutje extra vertraging uitrijden.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ETCS in België.

Bericht door Steven »

Normaal (zover ik begrepen heb) zijn de HLE18 met ETCS enkel in gebruik op de reeks 500 en dus op de IC treinen Oostende Eupen. Tenzij daar recent verandering is in gekomen. Ik vraag het morgen eens na als ik er aan denk (bij collega's die deze treinen doen)
Plaats reactie