Pagina 88 van 95

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 20 feb 2020, 20:00
door rvdborgt
Steven schreef:
20 feb 2020, 10:16
Bij de breaks is de uitrol van etcs volop bezig.
En zijn de breaks met ETCS ook al in Nederland toegelaten?

Groetjes,
Rian

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 21 feb 2020, 00:05
door Steven
Nee die mogen daar nog niet komen dacht ik.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 21 feb 2020, 13:45
door rvdborgt
Steven schreef:
21 feb 2020, 00:05
Nee die mogen daar nog niet komen dacht ik.
Is er wel een toelatingsprocedure bezig?
Maar momenteel rijdt dus enkele van de treinen naar Maastricht onder ETCS.

Groetjes,
Rian

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 01 mar 2020, 18:54
door Yassine_TB
@Shrek:

enig idee waarom uitrol van ETCS N1 op L94 (tussen Froyennes & Ath) uitgesteld is? dacht dat het in dienst zou komen in januari 2020

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 01 mar 2020, 20:07
door Shrek
Yassine_TB schreef:@Shrek:

enig idee waarom uitrol van ETCS N1 op L94 (tussen Froyennes & Ath) uitgesteld is? dacht dat het in dienst zou komen in januari 2020
Oostende kreeg voorrang, daar zijn de ressources dus eerst naartoe gegaan.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 04 mar 2020, 09:24
door K V B
Hoe staat het met ETCS L2 op conventionele lijnen? Zijn er daar al projecten/planningen?

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 04 mar 2020, 11:16
door Shrek
K V B schreef:Hoe staat het met ETCS L2 op conventionele lijnen? Zijn er daar al projecten/planningen?
Diksmuide-De Panne is al in dienst, Ekeren-Essen, Jette-Dendermonde en een stukje L50A zouden dit jaar nog moeten volgen (als onze leverancier nde RBC's tenminste tijdig geprogrammeerd krijgt).

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 04 mar 2020, 17:51
door rdv
Was de dagenlange panne tussen Lichtervelde en Diksmuide enkele weken geleden ETCS-gerelateerd?

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk


Re: ETCS in België.

Geplaatst: 04 mar 2020, 21:07
door nibura
rdv schreef:
04 mar 2020, 17:51
Was de dagenlange panne tussen Lichtervelde en Diksmuide enkele weken geleden ETCS-gerelateerd?

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Onrechtstreeks wel: ETCS wordt samen uitgerold met een nieuw soort inklinking (SIMIS-W) wat op zijn beurt tot gevolg heeft dat een aantal toestellen in het spoor (seinen, assentellers, spoorstroomkringen, ...) ook vervangen dienen te worden omdat deze compatibel moeten zijn met de nieuwe inklinking.

Hier was het een specifiek type spoorstroomkring die een storing veroorzaakte waardoor de treindetectie niet kon gegarandeerd worden en dus is er uit veiligheidsredenen beslist om het treinverkeer te onderbreken.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 05 mar 2020, 09:30
door K V B
Shrek schreef:
04 mar 2020, 11:16
Diksmuide-De Panne is al in dienst,
Dus de seinen zijn daar weg?

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 05 mar 2020, 09:33
door CursorX
K V B schreef:
05 mar 2020, 09:30
Shrek schreef:
04 mar 2020, 11:16
Diksmuide-De Panne is al in dienst,
Dus de seinen zijn daar weg?
Nee, level 2 is niet persee met stopmerkborden. Er liggen nog altijd laterale seinen. Ook nog niet alle treinen die er passeren zijn uitgerust met etcs

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 05 mar 2020, 10:05
door Shrek
K V B schreef:
Shrek schreef:
04 mar 2020, 11:16
Diksmuide-De Panne is al in dienst,
Dus de seinen zijn daar weg?
Leeft dat misverstand nu nog? Zowel ETCS level 1 als 2 kunnen bestaan met seinen of stopmerkborden.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 06 mar 2020, 10:15
door dentheo
Shrek schreef:
05 mar 2020, 10:05
K V B schreef: Dus de seinen zijn daar weg?
Leeft dat misverstand nu nog? Zowel ETCS level 1 als 2 kunnen bestaan met seinen of stopmerkborden.
Moet de machinist dan voorrang geven aan ETCS tov vaste seinen ?

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 06 mar 2020, 10:23
door Glodenox
Als ik me niet vergis moet men altijd het meest restrictieve seinbeeld volgen? Een rood sein blijft stoppen, onafhankelijk van wat ETCS zegt (die twee zouden normaal gezien altijd hetzelfde beeld moeten vertonen).

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 06 mar 2020, 10:30
door CursorX
Glodenox schreef:
06 mar 2020, 10:23
Als ik me niet vergis moet men altijd het meest restrictieve seinbeeld volgen? Een rood sein blijft stoppen, onafhankelijk van wat ETCS zegt (die twee zouden normaal gezien altijd hetzelfde beeld moeten vertonen).
Je vergist je behoorlijk. Voor treinbestuurders is ETCS altijd het geldige als het actief is. Overigens rij ik heel vaak op ETCS, vaak in combinatie met lateraal, en heb nog nooit ofte nimmer geweten dat die seinbeelden verschillen. Het systeem werkt echt wel goed, en gelukkig maar.