Pagina 67 van 139

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 12 feb 2018, 10:24
door 260689
Alle jockey bestuurders in Kortrijk hebben er wel al een dag opleiding op zitten van de ETCS van de I11. Ze zijn daarvoor naar Oostende moeten gaan.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 12 feb 2018, 11:28
door Shrek
jan_olieslagers schreef: 11 feb 2018, 19:03 Als ik mag verdergaan op dit zijspoor: wat passeert er daar zoal aan goederentreinen? Hoeveel, en waarheen/waarvandaan?
Een 25-tal per richting, van Antwerpen naar verschillende bestemmingen in zuid-Europa.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 13 feb 2018, 11:34
door IGBT-6000
groentje schreef: 12 feb 2018, 00:32 Een deel van het antwoord : ETCS is inmiddels actief op HSL2, naast TBL2. Ik geloof dat op de stuurrijtuigen I11 voorlopig nog TBL gebruikt wordt.
Dan kan men al beginnen met TBL2 on-board materiaal uit de ICE en Thalys te slopen, die op hun lange ritten voor 1 enkel zeer kort gedeelte TBl2 moeten hebben.
Of moeten ICE en Thalys-stellen dan opnieuw gehomologeerd worden? (wegens wijzigingen aan de veiligheidsuitrusting?) :roll:

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 13 feb 2018, 11:39
door IGBT-6000
Shrek schreef: 10 feb 2018, 01:25
IGBT-6000 schreef:
dentheo schreef: 09 feb 2018, 15:21 Die operatoren wachten ook op EU-centjes denk ik.
Buiten Lineas ( gebruiker van T13) , welke andere operatoren rijden er nog op Antwerpen-Athus? :?:
Geen anderen op dit moment. Uiteraard zijn er wel de NMBS passagierstreinen die de route gebruiken.
deze lijn is blijkbaar niet erg populair bij niet NMBS operatoren. Het grootste deel van trajecten op Basel ( en verder naar Italie ) gebeurt over Aachen (West) en een overvolle Rijn corridor ...

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 13 feb 2018, 11:51
door Shrek
IGBT-6000 schreef: 13 feb 2018, 11:39 niet erg populair bij niet NMBS operatoren. Het grootste deel van trajecten op Basel ( en verder naar Italie ) gebeurt over Aachen (West) en een overvolle Rijn corridor ...
En wat heeft dat te maken met de veiligheidsuitrusting op de lijn?

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 13 feb 2018, 14:03
door jan_olieslagers
Tsja, dat is een beetje mijn fout hé, maar ik had dan ook gevraagd of we op een zijspoor mochten.
Misschien afsplitsen naar een apart draadje, bv. "goederentrafiek op L165" of zo?

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 13 feb 2018, 20:46
door AlexNL
IGBT-6000 schreef: 13 feb 2018, 11:34 Dan kan men al beginnen met TBL2 on-board materiaal uit de ICE en Thalys te slopen, die op hun lange ritten voor 1 enkel zeer kort gedeelte TBl2 moeten hebben.
Of moeten ICE en Thalys-stellen dan opnieuw gehomologeerd worden? (wegens wijzigingen aan de veiligheidsuitrusting?) :roll:
En wat levert dat precies op?

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 14 feb 2018, 07:50
door Steven
Een lagere kans op storingen, elk electronisch systeem kan nu eenmaal storingen veroorzaken.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 14 feb 2018, 08:25
door Shrek
De Thalys gebruikt zijn TBL2-installatie ook om de TBL1 -bakens en de krokodillen rond Brussel uit te lezen. Zolang dit laatste stukje geen ETCS krijgt moet de TBL2 aan boord dus blijven.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 14 feb 2018, 13:12
door Catenist
Met andere woorden; ten lange leste ziet men het bos niet meer door de bomen in die beveiligingssystemen, wat dan zorgt voor onnodige kosten en steeds meer complexiteit. Mijnen hoed af voor de mensen bij Infrabel die met die systemen bezig zijn.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 09 mar 2018, 18:56
door Asterix
Er rijden blijkbaar HLE21's rond met ETCS. Ik dacht dat dat type loc uit roulatie zou worden genomen en dus geen ETCS zou krijgen?

Bijkomend vraagje: kan het dat een loc met ETCS, gekoppeld aan I11'en, een noodremming uitvoert wanneer er een deur van het rijtuig al rijdend wordt geopend? Is er dan toch controle op sluiting van de deuren?

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 09 mar 2018, 19:36
door Steven
Een reeks 21 met etcs? Dat is het eerste dat ik er van hoor. Ken je dook een nr van de loc?

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 09 mar 2018, 23:25
door Asterix
Steven schreef: 09 mar 2018, 19:36 Een reeks 21 met etcs? Dat is het eerste dat ik er van hoor. Ken je dook een nr van de loc?
Zou gaan om HLE 2140. Meer bepaald die van E2432 van afgelopen donderdag.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 15 mar 2018, 09:50
door Shrek
Asterix schreef: 09 mar 2018, 23:25
Steven schreef: 09 mar 2018, 19:36 Een reeks 21 met etcs? Dat is het eerste dat ik er van hoor. Ken je dook een nr van de loc?
Zou gaan om HLE 2140. Meer bepaald die van E2432 van afgelopen donderdag.
Ik ben 99% zeker dat je je vergist en dat deze geen ETCS heeft.
Op zo'n locs ETCS installeren zou een enorme ombouw vragen, dat zou zeker niet aan onze aandacht ontsnapt zijn...

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 15 mar 2018, 15:01
door Steven
Net daarom ook mijn verbazing. Men moet heel de stuurtafel ombouwen en vanaf nul ontwerpen omdat de huidige stuurtafel totaal ongeschikt is om etcs schermen te ontvangen.