*kick*
een foto'tje:
http://twitpic.com/5sebu9
Links een motorbak (mBk ofwel mDDM dus) en een stuurstandrijtuig (ABvk wordt dat, was Bvk), rechts twee tussenrijtuigen. Let ook op het feit dat de blauwe baan op de rijtuigen naar beneden gaat, maar op de motorbak omhoog. (motorrijtuig heeft geen benedendek)
Past enigszins in dit topic, maar ook weer niet helemaal en om nu een nieuw topic aan te maken... En voor NL'se hobbyisten is het verschil al lastig, laat staan voor buitenstaanders:
Per 1 oktober komt DDM-1 weer in dienst(!) als warme reserve. Omdat 1 stam DDM-1, twee DD-AR'en of zelfs 10 bakken VIRM vervangt, is dat behoorlijk effectief. En de herfst/winter komt er aan, waarbij bekend is dat VIRM daar niet heel erg goed tegen kan en bij SLT de praktijkproef komt, na de aanpassingen van vorig jaar. Om zeker te zijn van materieel, heeft men alvast een reserve aangelegd. DDM-1 zit nog lang niet aan de revisietermijnen, terwijl plan V dat wel zit en daarmee de veiligheidsbeurten
Twee stammen komen in de serie 14500 (spits-IC Amsterdam C-Enkhuizen), rest is voor de bijsturing/warme reserve.
Het opvallende verschil met voorgaande jaren, is dat de loc geen 1800 wordt, maar een 1700. De keus hiervoor zal vast te maken hebben met het onderhoud (net name de kosten omdat de 1800'den behoorlijk afwijkend van de 1700'den). De 1700locs die op het moment terzijde staan omdat er geen werk is, worden weer gereactiveerd en aangepast zodat ze met DDM-1 overweg kunnen.